printlogo


کد خبر: 264637تاریخ: 1402/4/17 00:00
2 نظامی صهیونیست در عملیات یکی از اعضای حماس در کرانه باختری کشته و زخمی شدند
عملیات یاسین

گروه بین‌الملل: در ادامه پاسخ مسلحانه مقاومت فلسطین به جنایت‌های اسرائیل علیه مردم نابلس و جنین، یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید. منابع عبری‌زبان پنجشنبه گذشته از تیراندازی به سمت گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی تقاطع کدومیم در شرق قلقیلیه خبر دادند. این منابع تاکید کردند در این عملیات یک نظامی اسرائیلی به هلاکت رسید و یک نظامی دیگر زخمی شد. در پی این عملیات، آژیر خطر در شهرک کدومیم به صدا درآمد. «بزالل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی هم در این شهرک سکونت دارد. همچنین منابع خبری اعلام کردند مجری عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه، پس از مجروح کردن 2 صهیونیست، تحت تعقیب نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و در درگیری با آنان به شهادت رسید. در همین راستا جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تبریک عملیات تیراندازی در شرق قلقیلیه تاکید کرد این عملیات در چارچوب پاسخ به جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام گرفته است. در همین ارتباط گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس طی بیانیه‌ای رسما مسؤولیت عملیات تیراندازی دیروز در شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه را بر عهده گرفت. قسام تاکید کرد این عملیات پاسخی سریع به جنایات دشمن صهیونیست بویژه حمله جنایتکارانه اخیر به جنین بود. در این بیانیه آمده است مجری عملیات شهید احمد یاسین هلال غیظان (19 ساله) ساکن روستای قبیا در غرب رام‌الله بوده که جزو مبارزان این گردان بوده است. گردان‌های قسام تاکید کرد عملیات‌های بیشتری در انتظار دشمن صهیونیست خواهد بود و هر کس علیه ملت فلسطین دست به کشتار و جنایت بزند، جز مرگ و وحشت نتیجه‌ای به دست نخواهد آورد. قسام همچنین به اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی هم هشدار داد مبارزان مقاومت به در خانه او بسیار نزدیک شده‌اند. در همین راستا خبرنگار رادیو عبری‌زبان کان گفت: حماس از دست داشتن مخفیانه در عملیات‌های کرانه باختری به پذیرش علنی مسؤولیت این عملیات‌ها رو آورده و مسؤولیت کامل آن متوجه دولت اسرائیل است. سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی شاباک اعلام کرد مجری عملیات تیراندازی در شهرک کدومیم هیچگونه سابقه امنیتی ندارد. «آویگدور لیبرمن» وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب موسوم به «اسرائیل خانه ما» نیز تاکید کرد: حالا که حماس مسؤولیت عملیات کدومیم را بر عهده گرفته، باید به سیاست ترور رهبران این جنبش در نوار غزه بازگردیم. از سویی سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس بر آمادگی دائم این گردان‌ها و دیگر گروه‌های مقاومت برای پاسخ به هرگونه جنایت دشمن صهیونیستی در هر نقطه از سرزمین فلسطین و مقدسات آن تاکید کرد. ابوعبیده شامگاه روز پنجشنبه در پیامی تلگرامی تاکید کرد: وقتی گردان‌های قسام اعلام می‌کند جنین تنها نیست، خوب می‌داند چه می‌گوید و عملیات شهید مهند شحاده و شهید خالد صباح، 2 مبارز قسامی در شهرک عیلی، بهایی بود که دشمن اشغالگر باید به خاطر تجاوز ماه گذشته به جنین پرداخت می‌کرد. وی افزود عملیات‌های قسام به عنوان پاسخی سریع به جنایت چند روز پیش علیه اردوگاه جنین، با عملیات شهید عبدالوهاب خلایله در قلب تل‌آویو و پس از آن عملیات مبارز قسامی شهید احمد یاسین غیظان در شهرک کدومیم ادامه یافت تا تاکیدی باشد بر آمادگی دائمی قسام و مقاومت برای پاسخ به هرگونه جنایت دشمن در هر نقطه از این سرزمین و مقدسات آن. 
نظامی به هلاکت رسیده در عملیات کدومیم، از نیروهای تیپ گعفاتی بود. پایگاه خبری عبری‌زبان «خدشوت اسرائیل» اعلام کرد نظامی کشته شده در عملیات تیراندازی در شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه، یکی از نیروهای تیپ گعفاتی به اسم «شیلو عمیر» بوده است. 
بنا بر این گزارش، این عملیات به اتمام نرسیده بود که عملیات دیگری اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرد؛ این بار اتوبوس صهیونیست‌ها در نزدیکی الخلیل هدف تیراندازی قرار گرفت. منابع عبری‌زبان اعلام کردند یک دستگاه اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در نزدیکی شهرک کریات اربع در الخلیل هدف تیراندازی قرار گرفته است. این منابع تاکید کردند در این عملیات خساراتی به این اتوبوس وارد شده اما تلفات جانی نداشته است. اسرائیل از روز گذشته در شهر نابلس به دنبال چندی از رزمندگان فلسطینی بود و به این شهر حمله کرد.  نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح دیروز به بخش قدیمی نابلس یورش برده و 2 مبارز فلسطینی را ترور کردند. منابع محلی اعلام کردند در این حمله 2 فلسطینی به شهادت رسیده و 3 نفر دیگر زخمی شدند. شهدای دیروز در نابلس حمزه مقبول و خیری شاهین بودند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد شهدای نابلس، مجریان عملیات تیراندازی به سمت یک خودروی پلیس این رژیم در اطراف نابلس بودند. 
عملیات‌های مسلحانه در کرانه باختری بویژه 2 شهر نابلس و جنین به کابوس اسرائیل تبدیل شده است. اسرائیلی‌ها اعلام کرده بودند ایران و حزب‌الله لبنان پشت این حملات هستند. همچنین مقاومت فلسطین روز گذشته در بیانیه‌ای از کمک‌های محور مقاومت تشکر کرد. «کتیبه جنین» زیرمجموعه سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر گزینه جهاد و مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کرد. در تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به جنین که با هدف اعلامی از بین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز شد، ۱۲ فلسطینی شهید، ۱۲۰ نفر اسیر و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند و مقاومت فلسطین نیز خسارت‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد و 5 کوادکوپتر این رژیم را سرنگون و یک خودروی نظامی آن را منفجر کرد که به اذعان صهیونیست‌ها یک نظامی این رژیم به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند. این گروه تأکید کرد: «این تجاوز در برابر پایداری ملت فلسطین شکست خورد و ما بار دیگر به دشمن می‌گوییم دست از ادعای پیروزی‌های توهمی بردارد». بنا بر گزارش شبکه المیادین، کتیبه جنین افزود: «در سایه نبرد بأس جنین تأکید می‌کنیم گزینه جهاد و مقاومت تا زمانی که اشغالگری پابرجاست، باقی خواهد بود». این گروه تصریح کرد گروه‌های مقاومت فلسطین به تدارک و آمادگی در تمام سطوح برای مقابله با دشمن صهیونیستی ادامه خواهند داد. کتیبه جنین همچنین بر وحدت تمام گروه‌های مقاومت در جنین و روابط تنگاتنگ، تماس و ارتباط دائمی با این گروه‌ها برای نابودی اشغالگران تأکید کرد. این گروه گفت: «از محور مقاومت از صنعا گرفته تا تهران که از ما و ملت بزرگ فلسطین حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم». 
***
همنام شیخ شهید مقاومت   
پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره با انتشار گزارشی به معرفی «احمد یاسین هلال غیظان» جوان فلسطینی اهل روستای قبیا در غرب رام‌الله که عملیات استشهادی کدومیم را انجام داد، پرداخت. در ابتدای گزارش الجزیره آمده است: مرد جوان فلسطینی، «احمد یاسین» که نام بنیانگذار جنبش حماس، شهید شیخ احمد یاسین را یدک می‌کشد، چندان دور از این جنبش نبود. پدرش در شهر قبیا به عنوان یکی از نیروهای معروف آن جنبش شناخته می‌شد و چندین بار در گذشته به دلیل وابستگی‌اش به حماس دستگیر شد. عمه او که مادر شهید «معتز الخواجا» مجری عملیات استشهادی خیابان دیزنگوف تل‌آویو در ماه مارس گذشته است، در مصاحبه با الجزیره می‌گوید: احمد یاسین یکی از نزدیک‌ترین دوستان پسرش و همچون برادر او بوده و همیشه به دیدار او می‌‌آمده و این نزدیکی عاطفی باعث شده احمد پس از شهادت معتز بسیار تحت تاثیر قرار گیرد.

 


Page Generated in 0/0051 sec