printlogo


کد خبر: 264730تاریخ: 1402/4/20 00:00
اخبار

گرامیداشت  حجت‌الاسلام صفایی‌حائری در کتابشهر
مراسم گرامیداشت حجت‌الاسلام علی صفایی‌حائری به میزبانی کتابشهر برگزار می‌شود.
مراسم گرامیداشت عارف و شاعر گرانقدر حجت‌الاسلام علی صفایی‌حائری ملقب به عین صاد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمجید پورطباطبایی، نویسنده و پژوهشگر به میزبانی کتابشهر ایران شعبه بهارستان برگزار خواهد شد.
در این مراسم که روز چهارشنبه 21 تیرماه ساعت 17 به آدرس میدان بهارستان، خیابان این سینا، روبه‌روی بیمارستان طرفه، کتابشهر ایران برگزار خواهد شد علاقه‌مندان می‌توانند با آثار این عارف وارسته آشنا شوند.
***
«آقا مصطفی» به اکران مردمی رسید
مستند «آقا مصطفی» روایتی از زندگی و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی شهید پرافتخار مصطفی صدرزاده (از شهدای مدافع حرم) که در روز تاسوعا به شهادت رسید، به اکران مردمی‌ رسید. در این مستند بستگان و آشنایان شهید به بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید پرداخته و در خلال آن به مجاهدت‌‌ها و روش ایشان در فعالیت‌های فرهنگی اشاره می‌کنند.
 اکران مردمی عمار همچنان در راستای هدف خود که برقراری عدالت رسانه‌ای است این امکان را فراهم کرده تا فعالان و دغدغه‌مندان تمام مناطق بتوانند از زبان هنر و آثار تصویری بویژه مستند «آقا مصطفی» بهره ببرند. علاقه‌مندان می‌توانند با داشتن حداقل امکانات با مراجعه به نشانی 
https://ekranmardomi.ir/movie/Maslahat درخواست خود را ثبت و اکران این فیلم را در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، فرهنگسراها، مناطق فاقد سینما و... برگزار کنند.
***
سمفونی «خط‌شکنان» در تالار وحدت اجرا می‌شود
سمفونی «خط‌شکنان» به آهنگسازی بهزاد عبدی و همراهی ارکستر سمفونیک تهران، شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیر در تالار وحدت پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد. سمفونی «خط‌شکنان» به آهنگسازی بهزاد عبدی و رهبری ارکستر منوچهر صهبایی، شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیر در تالار وحدت پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
محسن موحدی، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اعلام خبر این اجرا گفت:‌ سمفونی حماسی «خط‌شکنان» یکی از برنامه‌هایی است که توسط این کنگره در راستای فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از ابزار هنر برای انتقال پیام شهدا ساخته شده است. وی افزود: این سمفونی با هدف بزرگداشت یاد و خاطره دلاورمردان لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب‌(ع) قم و ابلاغ پیام و تبیین راه و هدف شهدای بزرگوار دوران دفاع‌مقدس از مسیر هنر، ساخته و اجرا می‌شود.
سمفونی «خط‌شکنان» ساخته بهزاد عبدی است و توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی و همراهی گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان اجرا می‌شود. همچنین موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، برنامه‌ریزی و اجرای این سمفونی را برعهده دارد. این مراسم چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان کشوری، لشکری، استانی، خانواده‌ شهدا، جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع‌مقدس و هنرمندان کشور در تالار وحدت اجرا خواهد شد.
***
۲ انیمیشن «سوره»  به جشنواره «کارتون کلاب» ایتالیا راه یافت
«بیا آشتی کنیم» و «پیش از بهشت» از آثار سازمان سینمایی سوره به سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون کلاب ایتالیا راه یافتند.
انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدلله علیمراد از تولیدات مرکز انیمیشن سوره و فیلم کوتاه «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی از تولیدات باشگاه فیلم سوره به سی و نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی کارتون کلاب ایتالیا راه یافتند.
این جشنواره یکی از شناخته‌شده‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی سینمای ایتالیاست که به انیمیشن، کمیک و بازی اختصاص دارد.
جشنواره کارتون کلاب سال ۱۹۹۵ آغاز به کار کرد و یک سال بعد به‌صورت بین‌المللی برگزار شد؛ این جشنواره با بیش از ۳۰۰ فیلم کوتاه انیمیشن از ۵۰ کشور در سراسر جهان به یک رویداد بزرگ تبدیل شده است که جوایز مختلفی را به بهترین انیمیشن‌های کوتاه تولید شده در جهان با حضور صدها میهمان ایتالیایی و خارجی اهدا می‌کند.
سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون‌کلاب از ۱۰ تا ۱۶ جولای برابر با ۱۹ تا ۲۵ تیر در شهر ریمینی ایتالیا به صورت گسترده برگزار می‌شود. پخش بین‌الملل این فیلم‌ها برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.
***
ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی آذرماه برگزار می‌شود
ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1402 آذر امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. معاون آموزش و پژوهش بنیاد و دبیر ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی با اعلام این خبر گفت: این رویداد در ادامه برنامه‌های بنیاد برای حمایت از بازی‌سازان و توسعه این صنعت در کشور و حمایت از تیم‌های نوپا و فرآیند تقویت و توانمندسازی حوزه بازی‌های جدی آذرماه امسال برگزار می‌شود.
فرزانه شریفی با اشاره به اینکه بازی‌های جدی یا بازی‌های هدفمند به عنوان بازی‌های مساله‌محور و کاربردی به رفع مسائل مختلف در حوزه‌های آموزشی، سلامت، تبلیغات و... کمک می‌کند، تصریح کرد: این رویداد امسال در بخش‌های جشنواره بازی‌های جدی و سمپوزیوم بازی‌های جدی برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0067 sec