printlogo


کد خبر: 264743تاریخ: 1402/4/20 00:00
اخبار

VAR به لیگ برتر بیست‌وسوم نمی‌رسد
با وجود اینکه مهدی تاج گفته بود فدراسیون فوتبال در تلاش است از سیستم کمک‌داور ویدئویی در لیگ برتر بیست‌وسوم استفاده کند، یک عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره سیستم VAR و اینکه آیا این سیستم به لیگ فوتبال ما در فصل آینده خواهد رسید یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص وزیر تاکید کرد این سیستم به لیگ برتر خواهد رسید اما من صادقانه می‌گویم این مساله امکان‌پذیر نیست و به لیگ نخواهد رسید. خسروی در ادامه گفت: این سیستم پروسه‌ای ۹ ماهه دارد و بعد از آموزش باید به صورت آفلاین آن را تمرین کنیم، بنابراین با زمان محدود به نیمه دوم لیگ امسال نخواهد رسید و به اعتقاد من نباید مردم را امیدوار کرد و باید با صراحت و شفافیت صحبت کرد. سیستم VAR از ۵ کشور وارد ایران می‌شود که با توجه به تحریم این موضوع هنوز نامشخص است. عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین درباره وضعیت داوری‌ها در رقابت‌های لیگ فصل گذشته اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین جلسات داوری را هفته جاری خواهیم داشت که در آن درباره آخرین برنامه‌ها به تبادل نظر خواهیم پرداخت. امسال بنا داریم تعداد داوران را به نصف کاهش دهیم. قطعا برای انتخاب داوران معیارهایی در نظر گرفته‌ایم که شامل تست بدنی، دانش داوری، تعداد داوری در لیگ برتر و همکاری با استان‌ها و فدراسیون‌ها خواهد بود. هرکسی در این معیارها نمره بگیرد در لیگ حضور داشته و قضاوت خواهد کرد.
***
جزئیات ویژه قرارداد قلعه‌نویی با تیم ملی
قرارداد سرمربی تیم ‌ملی از لحاظ زمانی جزئیاتی دارد. به گزارش فارس، پس از گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز فعالیت کادر فنی جدید تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، عقد قرارداد امیر قلعه‌نویی و دستیارانش به مرحله نهایی رسیده است و تنها به امضای مهدی تاج نیاز دارد. به احتمال فراوان در روزهای آتی این قرارداد به امضا خواهد رسید، هرچند پیش از این اعلام شده بود قرارداد قلعه‌نویی تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت اما طبق پیگیری‌ها فدراسیون برای همکاری با سرمربی تیم ‌ملی تا پایان جام‌جهانی ۲۰۲۶ به توافق رسیده است، البته برای نشستن قلعه‌نویی و دستیارانش روی نیمکت ایران تا پایان جام جهانی، شرایطی هم در نظر گرفته شده است. بر همین اساس در صورت صعود نکردن تیم ‌ملی به جمع 4 تیم برتر جام ملت‌ها، فدراسیون اختیار فسخ قرارداد را خواهد داشت و می‌تواند به راحتی آن را فسخ کند، در غیر این صورت و با راهیابی به نیمه‌نهایی، قرارداد خودکار تا پایان مقدماتی جام‌جهانی و در صورت صعود به این مسابقات، تا پایان بیست‌وسومین دوره جام‌جهانی تمدید خواهد شد.
***
اخراج مارگا از الهلال
سرمربی پرتغالی الهلال اعتقادی به موسی مارگا ندارد و این بازیکن سرشناس را از اردوی تیم اخراج کرد. به گزارش سعودی اسپورت، موسی مارگا از بازیکنان سرشناس الهلال به شمار می‌آید که از پورتو راهی این تیم شد. مارگا در ۲ فصلی که با پیراهن الهلال به میدان رفته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و سهم بسزایی در قهرمانی ۲ فصل قبل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا داشت. ژرژ ژسوس سرمربی جدید الهلال اما ظاهرا اعتقادی به مارگا ندارد. الهلال برای برگزاری اردوی تابستانی راهی اتریش شده است. ژسوس که تمرین الهلال را زیر نظر دارد موسی مارگا را از تمرین اخراج کرد و او را به ریاض برگرداند. با این شرایط به نظر می‌رسد جدایی موسی مارگا از الهلال قطعی است. او از لیگ عربستان پیشنهادهای بسیار خوبی دارد و به احتمال خیلی زیاد در این لیگ به کار خود ادامه دهد.
***
معاوضه قائدی با یک بازیکن ۱۹ ساله
باشگاه‌های الاهلی و اتحاد کلبا با معاوضه مهدی قائدی با سلطان عادل موافقت کردند. به گزارش الخلیج، مهدی قائدی در فصلی که گذشت به صورت قرضی با پیراهن  استقلال به میدان رفت. قائدی با باشگاه الاهلی قرارداد دارد و باید به تیم بازگردد اما او در فصل پیش‌رو برای مدافع عنوان قهرمانی به میدان نخواهد رفت. ۲ باشگاه الاهلی و اتحاد کلبا برای معاوضه مهدی قائدی و سلطان عادل ۱۹ ساله به توافق رسیدند و به این ترتیب قائدی راهی اتحاد کلبا می‌شود تا با فرهاد مجیدی کار کند. اتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی راهی اسلوونی شده است و اردوی ۳ هفته‌ای را در این کشور برگزار خواهد کرد. این تیم فصل قبل عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و همین باعث شد قرارداد فرهاد مجیدی یک فصل دیگر تمدید شود.

Page Generated in 0/0057 sec