printlogo


کد خبر: 264747تاریخ: 1402/4/20 00:00
اخبار

متروی کرج به تهران متصل می‌شود
نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: اولویت متروی کرج راه‌اندازی ایستگاه شهید سلطانی و اتصال آن به متروی تهران است. عمار ایزدیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری بر تکمیل برخی پروژه‌ها از جمله متروی کرج تمرکز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر اولویت با راه‌اندازی ایستگاه شهید سلطانی و اتصال آن به متروی تهران است. وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی این ایستگاه افزود: افق در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی این ایستگاه سال ۱۴۰۴ است و امیدواریم با جذب اعتبار مناسب و حمایت دولت، وعده داده‌شده در این باره عملی شود. وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه شهید سلطانی ابراز کرد: به نظر می‌رسد تا بهره‌برداری از این ایستگاه به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشیم. ایزدیار تاکید کرد: تیم اصلی شرکت سابیر در میدان امام حسین (ع) مستقر و عملیات تکمیل این ایستگاه در حال انجام است. این مسؤول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت راه‌اندازی خط تندروی اتوبوس در کرج گفت: برنامه‌ریزی این است که این خط تا آخر سال به بهره‌برداری برسد. مهم‌ترین مساله در راه‌اندازی این خط اجرای مناقصه و خرید اتوبوس است و اجرای آن تنها ۲۰ درصد ماجراست. 
***
عرضه واکسن پونوموکوک و روتاویروس داخلی به بازار
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌هایی از قبیل HPV و آنفلوآنزا در کشور تولید شده و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در شرف تولید و ورود به بازار است. حیدر محمدی در دیدار با وزیر بهداشت عراق افزود: ۶ پلتفرم تولید واکسن در کشور ایجاد و تولید شده و اکنون ۱۸۰ کارخانه تولید داروی نهایی و ۶۵ کارخانه تولید‌کننده ماده اولیه و موثره تولید دارو در ایران وجود دارد و سیستم پخش دارو از طریق ۶۲ شرکت پخش در اختیار ۱۴۰۰۰ داروخانه در سراسر کشور قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی بازار دارویی ایران سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: ارزبری حوزه دارو در ایران ۲ میلیارد دلار است، در حالی که ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود. محمدی با بیان اینکه امکان انتقال تکنولوژی ساخت دارو و تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان داخلی به کشور عراق مهیاست، از وزیر بهداشت عراق درخواست کرد داروهای ثبت‌شده در ایران را به شرطی که در کشور عراق تولید داخل نداشته یا تولید کفایت تامین بازار را نداشته باشد، به مثابه ثبت در عراق تلقی کنند. محمدی با اشاره به اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان داروهای با فناوری در دنیا محسوب می‌شود، گفت: داروهای با فناوری بالا در دنیا تولیدکنندگان محدودی دارد. ایران در برخی داروها جزو ۱۰ کشور تولیدکننده این داروهاست و می‌تواند داروهای بیوسمیلار و بایوتک را تولید کند. 
***
۵ پالایشگاه گیاهان دارویی راه‌اندازی می‌شود
دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری رتبه چهارم ایران در دنیا در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: دانش‌بنیان بودن رشته طب سنتی که بر پایه توحید و وحدت است، توانسته چنین جایگاه باارزشی را برای ایرانیان به ارمغان آورد. محمدرضا شمس‌اردکانی در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی رتبه چهارم ایران در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی در دنیا را برای کشور یک افتخار عنوان کرد و این مهم را نتیجه ایجاد دانشکده‌های طب سنتی از سال ۱۳۸۶ در کشور دانست. وی همچنین گفت: به طور حتم ایجاد دانشکده‌های طب سنتی از اقدامات بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران به منظور وارد کردن طب سنتی به دانشگاه‌ها و ایجاد یک رشته مبتنی بر دانش بوده است. شمس‌اردکانی خاطرنشان کرد: کتاب قانون به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و این نشانه غنی بودن و علمی بودن این کتاب است. وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه، از برنامه این ستاد برای راه‌اندازی 5 پالایشگاه گیاهان دارویی با حمایت معاونت علمی در مناطق خوزستان، مشهد، کاشان و کاشمر خبر داد. شمس‌اردکانی همچنین گفت: راه‌اندازی 2 پالایشگاه گیاهان دارویی رو به اتمام است و اقدامات راه‌اندازی 3 پالایشگاه دیگر نیز در دست انجام است.

Page Generated in 0/0053 sec