printlogo


کد خبر: 264752تاریخ: 1402/4/20 00:00
34 مدرسه ویژه برای مهارت‌آموزی کودک کار راه‌اندازی شده است
جشن ۷۰۰۰ نفری فرزندان غدیر

جشن فرزندان غدیر دیروز با حضور 7000 کودک کار و مسؤولان شهری و... در مجموعه 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد. در این گردهمایی مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد مجتمع استعدادیابی کودکان کار خبر داد. احمد احمدی‌صدر در حاشیه جشن فرزندان غدیر که با حضور ۷۰۰۰ کودک کار در مجموعه آزادی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این افراد فرزندان ایران هستند که در معرض آسیب‌ها قرار گرفته‌اند اما همین کودکان آینده‌سازان این کشور هستند که اگر استعداد و توانایی آنها مورد توجه و هدایت قرار گیرد، می‌توانند در آینده پروفسور سمیعی، پروفسور حسابی، احمدی روشن و... شوند. 
وی با بیان اینکه ما با جمع‌آوری کودکان کار و خیابان موافق نیستیم و تاکنون هم بیش از ۳۰ بار این طرح جمع‌آوری انجام شده و موفقیت‌آمیز هم نبوده، گفت: اساسا ما طرح جمع‌آوری را قبول نداریم و اعتقادی هم به آن نداریم اما معتقدیم حل مشکلات معیشتی می‌تواند با پای کار آمدن همه سازمان‌های دخیل حل شود اما باید توجه داشته باشیم استعدادیابی کودکان امر مهمی است که ما مجتمع استعدادیابی کودکان کار را امروز افتتاح و نسبت به استعدادیابی کودکان کار اقدام خواهیم کرد و بعد از استعدادیابی نیز آنها را برای آموزش تخصصی به مدارس و واحدهای ویژه ارجاع می‌دهیم.
* راه‌اندازی ۳۴ مدرسه ویژه کودکان کار در تهران
شهردار تهران گفت: ۳۴ مدرسه توسط شهرداری تهران راه‌اندازی شده که بیش از ۷ هزار نفر از کودکان کار در این مدارس حضور می‌یابد و علاوه بر سوادآموزی، حرفه‌آموزی نیز یاد می‌گیرند؛ امیدواریم روزی برسد که دیگر چیزی به عنوان کودکان کار نداشته باشیم. علیرضا زاکانی دیروز در حاشیه برگزاری جشن فرزندان غدیر (با حضور 7 هزار نفر از کودکان کار و خیابانی) در مجموعه 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به موضوع کودکان کار و خیابانی شده و این قشر از جامعه که در گذشته به عنوان شهروندان درجه ۲ محسوب می‌شدند، امروز به عنوان نور چشم ما هستند. وی با اشاره به ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی در ارتباط با شناسایی استعدادها و شکوفایی آن گفت: در همین ارتباط 34 مدرسه توسط شهرداری تهران در سطح شهر راه‌اندازی شده که بیش از 7 هزار نفر از این کودکان در این مدارس حضور می‌یابند و علاوه بر سوادآموزی، حرفه‌آموزی نیز یاد می‌گیرند که برای نخستین‌بار است این اقدام از سوی شهرداری تهران در سطح شهر انجام گرفته است. زاکانی با بیان اینکه بخشی از این مدارس به صورت شبانه‌روزی فعال هستند، تصریح کرد: امیدواریم به سمتی برویم که دیگر چیزی به عنوان کودکان کار و خیابانی در تهران نداشته باشیم. شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای همراهی و همکاری با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: ما در این حوزه از ابتدا عنوان کرده‌ایم مسؤول هستیم و در جایی که وظیفه داریم، کار خواهیم کرد و در جای دیگری که وظیفه ما نیست با ارگان‌های دیگر همکاری خواهیم کرد. زاکانی همچنین درباره برخورد با مافیای کودکان کار و خیابانی گفت: در این زمینه ما در سطوح مختلف از جمله بخش قضایی همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

Page Generated in 0/0064 sec