printlogo


کد خبر: 264760تاریخ: 1402/4/20 00:00
سخنگوی وزارت خارجه ادعای تبادل زندانی بین ایران و رژیم صهیونیستی که از سوی رسانه‌‌های این رژیم مطرح شده بود را تکذیب کرد
تیر اسرائیل به سنگ خورد

گروه سیاسی: جمهوری اسلامی ایران هر تبادل زندانی بین ایران و رژیم صهیونیستی با میانجیگری روسیه را تکذیب کرد. 
این خبری بود که  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته اعلام کرد. ناصر کنعانی در نشست خبری خود پیرامون انتشار اخباری مبنی بر میانجیگری روسیه بین رژیم صهیونیستی و ایران برای تبادل اسرا گفت: برای اظهارات رسانه‌ای و حتی مقامات صهیونیستی که با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی اقدام به ایجاد موج رسانه‌ای می‌کنند، ارزشی قائل نیستیم و آن را در راستای سیاست توأم با موج‌سازی بی‌ارزش رژیم صهیونیستی برای اهداف سیاسی تلقی می‌کنیم.
در روزهای اخیر همزمان با اعتراف مقامات رژیم صهیونیستی به دستگیری الیزابت تسورکوف تبعه صهیونیست در عراق که پس از ۴ ماه انجام شد، رسانه‌های صهیونیستی برای به حاشیه راندن اصل موضوع که بازداشت یک جاسوس اسرائیلی توسط گروه‌های مقاومت عراق بود، مدعی شدند ایران و اسرائیل به دنبال تبادل الیزابت تسورکوف و یوسف شهبازی عباسعلی‌لو هستند که بنا بر اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این موضوع صحت ندارد و این موارد سناریوهای ساختگی اسرائیل برای جبران افتضاحات امنیتی - نظامی خود در ماجرای ناپدید شدن یکی از افراد مرتبط با موساد است.
این موضوع به چهارم تیرماه امسال برمی‌گردد که برخی رسانه‌ها بدون ارائه جزئیات یا مدرکی مدعی شدند عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه افراد یهودی در خاک قبرس لو رفته و خنثی شده است. همین موضوع باعث شد رسانه‌های رژیم صهیونیستی با تولید اخبار دروغ، مدعی شوند موساد مغز متفکر و رئیس یک هسته تروریستی را که قصد هدف قرار دادن یک بازرگان صهیونیست در خاک قبرس را داشته، شناسایی و دستگیر کرده است اما بنا بر اطلاعیه پلیس قبرس ادعای سرویس جاسوسی و تروریستی رژیم صهیونیستی درباره طرح ناکام حمله ایران به صهیونیست‌ها تکذیب شد.
اما رژیم صهیونیستی با سناریوی ساختگی سوءقصد به جان صهیونیست‌ها در قبرس و اعلام اینکه فرد اصلی این عملیات را شناسایی کرده و ربوده، در واقع به دنبال این است که دستگیری جاسوس دوتابعیتی خود، الیزابت تسورکوف به دست نیروهای شیعی در عراق را بپوشاند و به خیال خود برگ جدیدی در مقابل این اتفاق رو کند که در آن ناکام ماند.
* الیزابت تسورکوف کیست؟
 الیزابت تسورکوف کارمند ارتش رژیم صهیونیستی است که با پاسپورت روسی به عراق سفر کرده بود. وی از تحلیلگران ارتش رژیم اشغالگر است که در سفر خود ابتدا به اقلیم کردستان سفر کرد و پس از آن به مرکز عراق رفت و در آنجا توسط گردان‌های حزب‌الله عراق دستگیر شد. 
بنا بر گزارش روزنامه رای‌الیوم، ابتدا مقامات صهیونیستی این موضوع را به این امید که تابعیت واقعی الیزابت فاش نشود و طرفی که او را در بغداد دستگیر کرده است، همچنان فکر کند وی یک تبعه روسیه است، ترجیح دادند درباره این موضوع صحبتی نکند. زیرا همانطور که اشاره شد تسورکوف با یک پاسپورت روسی سفر می‌کرد و چه در سفرهایش به اربیل یا شمال سوریه و چه دیدارهایی که با شخصیت‌هایی از مخالفان سوریه انجام می‌داد از همین هویت استفاده کرده است. 
اما گویا پیام‌های غیرمستقیمی به تل‌آویو رسید که نشان می‌داد طرفی که تسورکوف را دستگیر کرده است، از تمام جزئیات مربوط به تابعیت، فعالیت و وابستگی فردی وی اطلاع دارد. از همین رو بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بر آن داشت پس از چند ماه دستگیری وی در عراق، اعلام کند این تبعه اسرائیل در عراق ربوده شده است و در این رابطه دولت عراق را مسؤول دانسته و به بازداشت وی توسط گردان‌های حزب‌الله عراق اشاره کند. 
تسورکوف یک شهرک‌نشین اسرائیلی است که در ارتش رژیم اشغالگر خدمت کرده و با وقوع حوادث در سوریه، با تمرکز بر موضوع سوریه، به کشورهای منطقه سفر و با شخصیت‌های سیاسی و فرماندهان نظامی مخالف دولت سوریه ارتباط برقرار کرده است. در حالی که رژیم صهیونیستی سعی دارد تسورکوف را یک شهروند عادی و غیرمرتبط با نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل معرفی کند، رای‌الیوم به نقل از روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت پیرامون فعالیت‌های تسورکوف نوشت  وی از نیروهای سابق ارتش اسرائیل است که در جنگ ۲۰۰۶ علیه حزب‌الله لبنان (جنگ۳۳ روزه) شرکت داشت.
شارانسکی وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگویی پیرامون این جاسوس گفته است: ‌ من او را می‌شناسم. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ پس از پایان دوره ارتش دستیار من بود. چند ماه است وضعیت او را با نگرانی دنبال می‌کنم. تا آنجایی که من اطلاع دارم، او همه کارها را با هماهنگی دولت آمریکا انجام می‌داد. بنا بر گزارش روزنامه لبنانی رای‌الیوم، اسرائیل بیش از همه از این می‌ترسد که تسورکوف به ایران تحویل شده باشد و اگر این اتفاق رخ داده باشد اسرائیل باید برای پرداخت بهای بسیار سنگینی آماده شود و این انتقال می‌تواند پاتکی بزرگ به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی باشد.
* علت سناریوسازی دروغین و پی‌درپی مقامات اسرائیل چیست؟
اما مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود رژیم صهیونیستی دست به طراحی چنین سناریوهایی بزند به روزهای پرالتهابی برمی‌گردد که نتانیاهو در طول ماه‌های گذشته در حال گذراندن است و باعث شد رژیم صهیونیستی بیش از پیش از داخل تحت فشار صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌ اشغالی قرار گیرد. ضربه‌های متعدد مقاومت فلسطین و اعتراضات هفتگی شهروندان ساکن سرزمین‌های اشغالی مبنی بر اصلاحات قضایی علیه نتانیاهو از یک سو باعث شده امنیت این رژیم از درون متزلزل شود و از سوی دیگر، اسرائیل را وادار کند برای بازیابی و ترمیم چهره دستگاه امنیتی خود، دست به سناریو‌سازی‌های دروغین بزند.

Page Generated in 0/0056 sec