printlogo


کد خبر: 264776تاریخ: 1402/4/21 00:00
مدیرکل صدور مجوز ساترا مطرح کرد
فعالیت ۴۰۰ رسانه با مجوز ساترا

مدیرکل صدور مجوز ساترا گفت: در حال حاضر قریب ۴۰۰ رسانه با مجوز ساترا در حال فعالیت هستند و بهار سال جاری ساترا به ۳۲ رسانه مجوز اعطا کرده است، همچنین سازمان صداوسیما با هدف تقویت و ارتقای این سکوها بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و امیرحسین حیدری مدیر سکوی «تماشاخونه» روز گذشته میهمان بخش ویژه اخبار رادیو و تلویزیون شبکه خبر با اجرای حمیدرضا مدقق بودند. در این بخش خبری میهمانان درباره موضوعاتی چون تسهیل‌گری ساترا، تعداد مجوزهای اعطایی ساترا به سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر و بسته‌های حمایتی و مناسبتی ساترا صحبت کردند. مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در ابتدای این بخش خبری درباره تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا گفت: همان‌طور که مستحضرید یکی از وظایف ساترا موضوع حمایت از رسانه‌های دارای مجوز است. درحال حاضر قریب به ۴۰۰ رسانه دارای مجوز از ساترا هستند. در بهار سال جاری ساترا به ۳۲ رسانه مجوز اعطا کرده است. همچنین سازمان صداوسیما با هدف تقویت و ارتقای این سکوها بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار می‌دهد.
زارعی افزود: ما سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ بسته حمایتی را به‌صورت ماهانه و مناسبتی در اختیار سکوها قرار دادیم. سال ۱۴۰۲ نیز 4 بسته محتوایی را به رسانه‌ها تقدیم کرده‌ایم. محتوای اهدایی ساترا به سکوها ۲ هزار و ۲۲۵ قسمت از محصولات انحصاری صداوسیما شامل فیلم و سریال، مستند و برنامه‌های ترکیبی بدون لوگو و اصطلاحا کیلین هستند.
وی خاطرنشان کرد: ساترا در قامت یک نهاد تسهیل‌گر و حامی هویت خود را پیدا کرده است و هم‌اکنون نیز بر مبنای همین هدف در حوزه صدور مجوز، تولید، انتشار ریل‌گذاری کرده است. یکی از نقاط بارز تسهیل‌گری ساترا محسوب می‌شود این است که سازمان صداوسیما در راستای صدور مجوز زیر نظر درگاه ملی صدور مجوز، دقت، سرعت و ارتقا رتبه ششم را بین کل دستگاه‌های اجرایی کشور به دست آورده است.
همچنین مدیر سکوی «تماشاخونه» در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: مهم‌ترین کارکرد بسته‌های اهدایی ساترا به سکوها، پیام‌آور هم‌افزایی بین ساترا، صداوسیما و رسانه‌ها است. این اقدام ساترا می‌تواند به رونق و بیشتر شدن مخاطبان هر رسانه کمک کند.
 امیر حسین حیدری اضافه کرد: تعدد رسانه‌ها و اصولا رقابت، استاندارد را بالا می‌رود و این روند به تولید‌کننده و صاحبان پلتفرم امکان جذب مخاطب بیشتر و بهتر را می‌دهد. ساترا باید در نظر داشته باشد علاوه بر  امر تنظیم‌گری، تسهیل‌گری را نیز در دستور کار خود قرار دهد که با این اقدامات ساترا مانند اهدای بسته‌های محتوایی تسهیل‌گری نیز تعریف می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec