printlogo


کد خبر: 264780تاریخ: 1402/4/21 00:00
اخبار

دومین رویداد نقاشی‌خط «نشان عاشقی» در تهران آغاز شد
مدیر موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری دومین رویداد نقاشی‌خط «نشان عاشقی» خبر داد.
سیدشهاب‌الدین شکیبا از برگزاری دومین رویداد نقاشی‌خط «نشان عاشقی» به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم در ۳ نقطه از فضای شهری پایتخت خبر داد.
مدیر موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه ۳ رویداد مناسبتی برای آماده‌سازی شهر تهران در ایام محرم در حال برگزاری است، ادامه داد: رویداد نقاشی‌خط(کالیگرافی) «نشان عاشقی» که از 20 تیر در خانه اتحادیه، موزه خوشنویسی و پلازای ۷ تیر آغاز شده تا ۲۳ تیر ادامه دارد.
به گفته شکیبا، در این رویداد پس از انتشار فراخوان 1402، با داوری  ۹۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه «نشان عاشقی» از ۳۵۰ هنرمند، ۱۶۰ اثر انتخاب و به مرحله اجرا رسید که در مجموع با ۱۴۰ اثر منتخب سال گذشته، ۳۰۰ اثر در ایام سوگواری سالار شهیدان در فضاهای شاخص شهر به نمایش در خواهد آمد.
مدیر موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از اجرای تابلو نقاشی محرم  خبر داد و گفت: در جریان برگزاری رویداد «نشان عاشقی» تابلونقاشی قهوه‌خانه‌ای  با ارتفاع ۲ متر و طول ۵ متر در میدان ۷ تیر با موضوع محرم اجرا خواهد شد.
***
موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 6 فیلمنامه
سازمان سینمایی به طور رسمی اعلام کرد اخیرا به ۶ فیلمساز پروانه ساخت فیلم سینمایی داده است.
در حالی که برخی کارگردان‌های تازه مجوزگرفته این روزها مشغول فیلمبرداری هستند، سازمان سینمایی خبر صدور مجوز ساخت آنها را اعلام کرد.
بر اساس خبر روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، فیلمنامه‌های «ساعت ۶ صبح» به تهیه‌کنندگی علی اوجی، کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی عباس رافعی و علی اوجی از جمله آثاری است که پروانه گرفته و مدتی است فیلمبرداری آن در تهران آغاز شده است.
«سینما مولن روژ» به تهیه‌کنندگی کیوان علی‌محمدی، کارگردانی و نویسندگی کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، «ساعت عاشقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داوود محمدی‌شلمانی و نویسندگی پیمان شمس، «پول و پارتی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی و نویسندگی حسام سامری‌زاده‌مقدم، «لیث» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شرف‌الدین و کارگردانی و نویسندگی محمود دینی و «آن دو» به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی، کارگردانی مرتضی رحیمی‌یتیم و نویسندگی سیدمهدی سجادپور از دیگر فیلمنامه‌هایی هستند که موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را گرفته‌اند.
آخرین فیلم سعید سهیلی «گشت ارشاد ۳» در سال ۱۳۹۹ بود. همچنین کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰ فیلم‌های «سینما شهر قصه» و «۲۸۸۸» را ساختند که هنوز به اکران نرسیده‌اند.
***
امروز اجتماع بزرگ عفاف و حجاب در تهران برگزار می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اجتماع بزرگ عفاف و حجاب چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ راس ساعت ۱۷ در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن محمودی اظهار کرد: در دفاع از حجاب و عفت بانوان، باید زنان و دختران پاکدامن علمدار باشند.
وی ضمن گرامیداشت روز عفاف و حجاب، از اجتماع بزرگ عفاف و حجاب ساعت ۱۷ امروز در میدان امام حسین(ع) تهران خبر داد. محمودی از خانواده‌ها خواست با شکوه هرچه تمام‌تر در این اجتماع شرکت کنند و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان تهران نیز مراسم مشابهی برگزار می‌شود.
***
انتشارات بنیاد سینمایی فارابی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند
مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی گفت: این انتشارات دوره‌های مختلف آموزشی مبتدی و پیشرفته را با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه تهران برگزار می‌کند.
سیداحمدرضا دانش درباره فعالیت‌های جدید انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به ایرنا گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی فعالیت‌های این انتشارات با وقفه همراه شد که خوشبختانه بعد از ۳ سال دوباره فعالیت‌های آن آغاز شده است و در حال برنامه‌ریزی‌های جدید هستیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است برنامه‌های آموزشی متنوعی داشته باشیم که این برنامه‌ریزی‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و برنامه‌های آموزشی بزودی آغاز می‌شود.
دانش افزود: در بخش آموزش قرار است با همکاری دانشگاه سوره دوره‌های مختلف فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و... برگزار کنیم. این دوره‌ها با حضور اساتید شناخته‌شده سینما برگزار می‌شود که ۸۰ درصد کلاس‌ها تئوری و ۲۰ درصد عملی است. این دوره‌ها برای بازیگری و کارگردانی نیست، بلکه مبتنی بر علم‌های روز است و بزودی عنوان این دوره‌ها اعلام می‌شود. همچنین افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند در پایان دوره مدرک معتبر از دانشگاه تهران دریافت می‌کنند.

Page Generated in 0/0065 sec