printlogo


کد خبر: 264791تاریخ: 1402/4/21 00:00
اخبار

همکاری کمیته ‌امداد و سپاه برای تأمین وسایل سرمایشی نیازمندان
کمیته امداد و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با هدف توزیع وسایل سرمایشی به خانواده‌های تحت حمایت، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. کمیته امداد و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با هدف اهدای وسایل سرمایشی به خانواده‌های تحت حمایت، تفاهمنامه همکاری امضا کردند که در قالب این تفاهمنامه ۳۵۰۰ دستگاه کولر در مناطق محروم، مرزی و کم‌برخوردار توزیع خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، جامعه هدف این تفاهمنامه استان‌های جنوبی کشور تعیین شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بر همین اساس هزار دستگاه کولر گازی میان خانواده‌های نیازمند در استان هرمزگان، ۲ هزار دستگاه در استان خوزستان و ۵۰۰ دستگاه نیز در استان بوشهر توزیع می‌شود.
***
نگاه پلیس  به حجاب تشویقی و تربیتی است
سخنگوی فراجا بر ضرورت انجام رفتار حساب‌شده با افراد شُل‌حجاب و کم‌حجاب تاکید کرد. سردار سعید منتظرالمهدی در همایش چادرهای آسمانی که به مناسبت «روز عفاف و حجاب» در باغ‌موزه دفاع ‌مقدس برگزار شد، گفت: کشف حجاب در قانون به عنوان جرم شناخته شده و با توجه به اینکه پلیس ضابط قضایی است، باید با جرم مشهود نیز برخورد کند. وی با بیان اینکه لازم است همه دستگاه‌های مسؤول در زمینه عفاف و حجاب پای کار بیایند، گفت: کم‌کاری‌های دستگاه‌های دیگر در این زمینه باعث شده است پلیس در خط اول این میدان قرار بگیرد و حتی جور دستگاه‌های دیگر را نیز بکشد. سخنگوی فراجا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سراسر کشور اقدامات ایجابی در حوزه حجاب است، گفت: هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی نیز در همین راستا برگزار شده است؛ در واقع حجاب تشویق و تعظیم و تربیتی است که برای خانم‌ها وجود دارد. سخنگوی پلیس با بیان اینکه باید با افراد شُل‌حجاب و کم‌حجاب رفتارهای حساب‌شده داشته باشیم تا بتوانیم آنها را جذب کنیم، گفت: بسیاری از خانم‌هایی که کم‌حجاب هستند در آیین‌های مذهبی ما شرکت می‌کنند و نمونه آن جشن عید غدیر است. سخنگوی فراجا با بیان اینکه رفتار سلبی آخرین دستورالعمل فرماندهی انتظامی در مقابل کاشفان حجاب است، گفت: همانطور که بارها اعلام شده نگاه ما به عنوان پلیس به حجاب مبتنی بر جنبه تشویقی و تربیتی است. 
***
زمین لرزه 3.6 ریشتری جنوب‌شرق تهران خسارتی نداشت
به دنبال وقوع زمین‌لرزه 3.6ریشتری که مناطقی از جنوب شرق تهران را لرزاند، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش کامل ستاد بحران خبر داد و سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز اعلام کرد که این زلزله خوشبختانه مصدومی نداشته است. حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ساعت ۷:۰۴ دیروز زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در ۱۰ کیلومتری قیامدشت، ۱۱ کیلومتری ری و ۱۳ کیلومتری باقر شهر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را لرزاند. وی با بیان اینکه این زلزله خسارتی نداشته است، گفت: با این وجود ستاد مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده‌باش کامل درآمده است و تمام ماشین‌آلات، سوله‌های اسکان و... در آماده‌باش قرار دارند. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین از مردم خواست خونسردی خود را حفظ کرده و به اخبار بی‌اساس توجه نداشته و خبرها را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند. همچنین محمد اسماعیل توکلی، سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز در این خصوص به ایسنا گفت: تمام پایگاه‌ها و تیم‌های اورژانس در آماده‌باش کامل قرار دارند. خوشبختانه این زلزله خسارات جانی و مالی برجا نگذاشته و هیچ مورد مصدوم نیز تاکنون به اورژانس مراجعه نکرده است. آماده‌باش تیم‌های اورژانس همچنان ادامه دارد.
***
آغاز ساخت بزرگ‌ترین سردخانه پلاسمای کشور در اراک
عملیات اجرایی احداث نخستین سردخانه استراتژیک پلاسما با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر در اراک آغاز شد. مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در آیین عملیات اجرایی احداث نخستین سردخانه استراتژیک پلاسما در غرب و جنوب غرب کشور با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر پلاسما، با بیان اینکه یک سوم پلاسما در مراکز درمانی مصرف می‌شود و دوسوم آن نیز قابلیت تبدیل به داروهای مشتق پلاسما را دارد، اظهار کرد: در واقع ارزش پلاسما به مانند طلاست و با گذشت زمان می‌توان داروهای بیشتری را از آن تولید کرد. وی افزود: به عنوان مثال ظرفیت سردخانه پلاسمای تهران تنها ۸ هزار لیتر است و سردخانه پلاسمای استان مرکزی با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر کمبودهای استان‌های مجاور را نیز جبران کند. 

Page Generated in 0/0055 sec