printlogo


کد خبر: 264914تاریخ: 1402/4/25 00:00
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات خبر داد
تأسیس جایزه ملی کتاب کود

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات گفت: جایزه ملی کتاب کودک تأسیس می‌شود تا به ‌عنوان یکی‌ از صفحات مهم جورچین تربیت نویسنده، تولید اثر و الگوسازی در تقویم‌ جوایز کشور جای خود را پیدا کند. آیین افتتاحیه نخستین دوره متمرکز و حضوری آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «قاصدک»، چهارشنبه ۲۱ تیرماه با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حامد محقق معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، غلامرضا طریقی مشاور مدیرعامل و مدیر امور فعالیت‌های فرهنگی و اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از هنرجویان شعر و داستان کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) شهر قم برگزار شد. علی رمضانی در این مراسم گفت: نخستین کار اساسی معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران بعد از انتصاب، تدارک این دوره بود که امروز در حال برگزاری است. ایشان از 12 خردادماه سال جاری به مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران پیوستند و دغدغه‌های خود را به همراه آوردند. این دغدغه‌ها با تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جلوه دیگری پیدا کرد و امروز در این دوره آموزشی به آن پرداخته می‌شود.
رمضانی ادامه داد: در امتداد این برنامه‌ها جایزه ملی کتاب کودک نیز تأسیس می‌شود تا به‌عنوان یکی از صفحات مهم جورچین تربیت نویسنده، تولید اثر و الگوسازی در تقویم جوایز کشور جای خود را پیدا کند. لذا این سیر از آموزش عمومی در پایگاه نقد شعر و داستان، آموزش‌های نیمه تخصصی در این دوره، آموزش‌های تخصصی‌تر در دوره‌های بعدی و بخش جوایز، زنجیره کاملی از فرآیند فعالیتی خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.
نخستین دوره متمرکز و حضوری آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «قاصدک» از 21 تیرماه تا 23 تیرماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی - آموزشی یاوران مهدی (عج) شهر قم برگزار شد. 

Page Generated in 0/0054 sec