printlogo


کد خبر: 264919تاریخ: 1402/4/25 00:00
اخبار

وحشی‌گری صهیونیست‌ها در میدان فوتبال از زاویه جدید
شبکه الجزیره فیلم جدیدی از وحشی‌گری صهیونیست‌ها در میدان فوتبال منتشر کرد. به گزارش فارس، مسابقه مقدماتی تیم «مکابی حیفا» رژیم صهیونیستی در لیگ کنفرانس اروپا مقابل «هامرون اسپارتانس» در مالت پس از سر دادن شعارهای «فلسطین، فلسطین» توسط هواداران محلی متوقف شد. در این دیدار هواداران رژیم صهیونیستی پس از شنیدن شعارهای حمایتی از فلسطین شروع به حمله به هواداران تیم باشگاهی مالت کردند که این اقدام صهیونیست‌ها باعث توقف نیم ساعته بازی شد. شبکه «الجزیره» قطر ویدئوی جدیدی از رفتار خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها در ورزشگاه بعد از شنیدن فریادهای فلسطین، فلسطین منتشر کرد تا از زاویه جدیدی به این رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها بپردازد. 
***
محمود خسروی‌وفا عضو شورای المپیک آسیا شد
پس از انتخاب شیخ طلال کویتی به عنوان رئیس شورای المپیک آسیا، نخستین نشست هیات اجرایی OCA با حضور محمود خسروی‌وفا به صورت آنلاین برگزار شد. به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک، شیخ طلال رئیس جدید شورای المپیک آسیا که هفته پیش با رای اعضای مجمع عمومی OCA بر این کرسی تکیه زد، روز گذشته نخستین نشست هیات اجرایی بزرگ‌ترین نهاد ورزشی قاره کهن را با حضور اعضای جدید هیات اجرایی برگزار کرد. در این نشست که محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به عنوان عضو هیات اجرایی OCA به صورت آنلاین حضور داشت بعد از معارفه اعضای جدید، مباحث مهمی از جمله همکاری همه‌جانبه با کمیته ملی المپیک چین و ستاد برگزاری بازی‌ها برای برپایی هرچه باشکوه‌تر بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 مطرح شد. در ادامه نشست ارزیابی عملکرد کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا و بررسی نحوه فعالیت در دور جدید مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. ضمنا مقرر شد بررسی‌های لازم روی عضویت کاندیداهای مختلف در این کمیته‌ها تا نشست بعدی در دستور کار اعضای هیات اجرایی قرار گیرد. بحث همکاری با کمیته بین‌المللی المپیک نیز از مهم‌ترین مواردی بود که توسط رئیس جدید مطرح شد و اعضا متفق‌القول بر همراهی و کمک به اجرای دقیق برنامه‌های کمیته بین‌المللی تاکید کردند. دومین نشست فوق‌العاده هیات اجرایی شورای المپیک آسیا 24 مرداد ماه برگزار خواهد شد که مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود. 
***
قصه حضور داوران ایرانی در عربستان چیست؟
قرار است فدراسیون فوتبال برای گرفتن لایسنس VAR، چند داور بین‌المللی ایرانی را به عربستان بفرستد. به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به دنبال فراهم کردن شرایط حضور VAR در فوتبال ایران هستند و از این رو در حال مذاکره با دو شرکت برای آوردن این تکنولوژی به فوتبال ایران هستند. البته تنها دغدغه کمیته داوران، آوردن دستگاه VAR نیست و بلکه بقیه داوران ما به جز موعود بنیادی‌فر نیاز به فرا گرفتن نحوه کار با این دستگاه و گرفتن گواهینامه VAR دارند. پس از حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه دبیر این فدراسیون در عربستان و جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، صحبت‌هایی را پیرامون این تکنولوژی انجام دادند. از جمله این صحبت‌ها، اعزام داوران ایرانی به عربستان برای شرکت در کلاس‌های VAR و گرفتن لایسنس آن بود که عربستانی‌ها موافقت شفاهی خود را در این راستا به اعضای فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده‌اند. کمیته داوران نیز با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عربستان، درخواست کتبی و رسمی خود را برای این موضوع اعلام کرده است. در نامه کمیته داوران، اسامی همه داوران بین‌المللی فعال کشور به جز موعود بنیادی‌فر آمده است تا در صورت امکان همه داوران بین‌المللی کشور بتوانند لایسنس VAR خود را اخذ کنند. البته فدراسیون فوتبال عربستان هنوز به صورت رسمی با این نامه موافقت نکرده و فدراسیون فوتبال ایران منتظر پاسخ عربستانی‌ها است. خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در گفت‌وگویی در تایید این خبر بیان کرد: ما به فدراسیون فوتبال عربستان نامه زدیم و منتظر پاسخ آنها هستیم. امیدواریم قبل از اینکه VAR به ایران بیاید، تکلیف لایسنس داوران را زودتر به سرمنزل مقصود برسانیم. پیش از این فدراسیون فوتبال ایران مذاکراتی را با قطر انجام داده بود تا داوران ایرانی در این کشور و با استفاده از تکنولوژی VAR در دوحه آموزش VAR را فرا گیرند که عملیاتی نشد. 
***
چند پرسپولیسی در آستانه خروج از لیست تیم
بزودی نام چند بازیکن دیگر از لیست پرسپولیس خارج خواهد شد! به گزارش فارس، نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس هنوز به پایان نرسیده و سرمربی این تیم امیدوار است بازیکنان مدنظرش به پرسپولیس اضافه شوند. این در حالی است که به دلیل پر بودن لیست بازیکنان بالای 23 سال پرسپولیس، در ازای جذب هر بازیکن بزرگسال، باید یک بازیکن از لیست سرخ‌پوشان جدا شود. با این شرایط و در صورتی که بازیکنان مدنظر سرمربی به پرسپولیس ملحق شوند باید شاهد خارج شدن نام چند بازیکن دیگر از لیست پرسپولیس باشیم. پیش از این احمد گوهری، کمال کامیابی‌نیا، عیسی آل‌کثیر، سیامک نعمتی، شیخ دیاباته و پریرا از پرسپولیس جدا شدند و با این وضعیت باز هم باید شاهد خارج شدن نام چند بازیکن دیگر از لیست باشیم. 

Page Generated in 0/0069 sec