printlogo


کد خبر: 264925تاریخ: 1402/4/25 00:00
اخبار

اخذ هرگونه کپی مدارک هویتی افراد تخلف است
طبق اعلام روابط عمومی ثبت احوال کشور، دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تخلف و غیرقانونی است. روابط عمومی ثبت احوال کشور اعلام کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد تصویر مدارک افراد را دریافت کند و یکی از مشکلات موجود این است که دستگاه‌ها قانون حذف کپی مدارک را رعایت نمی‌کنند. از سوی سازمان اداری و استخدامی بسیار تأکید شده است که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به هیچ وجه نباید تصاویر مدارک، بویژه مدارک هویتی از افراد دریافت کنند، زیرا سازمان ثبت احوال تمام نیازمندی‌های دستگاه‌های گوناگون، برای استعلام اطلاعات هویتی افراد را ارائه داده به‌نحوی که ضرورتی ندارد هیچ دستگاهی کپی مدارک هویتی اخذ کند. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، اخذ کپی مدارک قطعاً از افراد غیرقانونی است؛ کلیه مدارکی که توسط دستگاه‌های دولتی صادر می‌شود دارای اعتبار است و  به هیچ وجه نباید کپی آنها اخذ شود.
***
استفاده از فناوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بر استفاده از نوآوری و فناوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان تاکید کرد. مرتضی فیروزآبادی با اشاره به ضرورت استفاده از نوآوری و فناوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان، افزود: اگر بخواهیم مشاغلی که برای مددجویان ایجاد می‌کنیم هم پایدار باشد و هم درآمد خوبی داشته باشد، باید به سمت مشاغل مبتنی بر فناوری و نوآوری برویم.  وی ادامه داد: وجه تفاوت شغل پردرآمد با شغل کم‌درآمد در سرمایه، مهارت فردی یا در نوآوری و فناوری به کار رفته در آن است که ما در کمیته امداد 2 گزینه آخر را مورد توجه قرار داده‌ایم. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: در معاونت اشتغال کمیته امداد به دنبال شرکت‌های نوآور هستیم که خلاقیت به فضای اشتغال کشور تزریق شود و مددجویان کمیته امداد نیز در حوزه اشتغال از آن استفاده کنند. فیروزآبادی یادآور شد: پیش از این از طرح‌های نوآورانه همچون نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس، طرح پهپاد و همچنین از استخر پرورش ماهی متراکم استفاده کرده‌ایم و اکنون نیز وارد فاز ماشین‌آلات شده‌ایم. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین طرحی که با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری در حال همکاری هستیم، استفاده از ماشین‌آلات است که از قیمت‌های ارزان برخوردار بوده و سرمایه کمی نیاز دارد و استفاده از این ماشین‌آلات شغل محسوب می‌شود. وی ادامه داد: استفاده از ماشین‌آلات عصاره‌گیری، سورتینگ یا ماشین‌آلات برش‌زنی و بسته‌بندی از جمله تجربه‌های موفق در حوزه اشتغال پایدار است و امیدواریم با استفاده از شیوه‌های مشابه، مشاغل پردرآمد و پایدار ایجاد کنیم.
***
مالخر گوشی‌های سرقتی دستگیر شد
جوان معروف به «غلام شاه مالخر» که گوشی‌های سرقتی را از زورگیران و گوشی‌قاپ‌ها خریداری می‌کرد، دستگیر شد. ماموران کلانتری هفت‌تیر مشهد در اجرای طرح ارتقای امنیت محله‌محور در حالی شناسایی مالخر معروف گوشی‌های سرقتی را در دستور کار قرار دادند که بررسی‌ها نشان داد این فرد تبعه خارجی که به «غلام شاه مالخر» شهرت دارد، تعداد زیادی از سارقان و گوشی‌قاپ‌ها را می‌شناسد و آنها را با خرید گوشی‌های سرقتی به ارتکاب جرم و ایجاد جو ناامنی ترغیب می‌کند، بنابراین گروهی از نیرو‌های تجسس وارد عمل شدند و مخفیگاه این مالخر حرفه‌ای را در خیابان حر ۴۱ شناسایی کردند. در ادامه عملیات، ماموران انتظامی با هماهنگی‌های قضایی، منزل وی را با به‌کارگیری تجهیزات و تمهیدات پلیسی به محاصره درآوردند و او را در حالی دستگیر کردند که تعداد ۶۷ گوشی سرقتی نیز در بازرسی از منزل و خودروی وی کشف شد. با انتقال این متهم به کلانتری، تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که وی پس از خرید گوشی‌های سرقتی، آنها را در قالب محموله‌های سنگین و با جاسازی در تریلر‌های ترانزیتی به افغانستان حمل می‌کند. بررسی‌های بیشتر برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این مالخر حرفه‌ای در حالی آغاز شده است که مردم خواستار برخورد قاطعانه و جدی دستگاه قضایی و پلیس با مالخران اموال سرقتی هستند.

Page Generated in 0/0058 sec