printlogo


کد خبر: 264935تاریخ: 1402/4/25 00:00
اخبار

سرلشکر باقری در دیدار فرمانده ارتش پاکستان:
قطب قدرت جهانی به سمت آسیا و شرق در حال حرکت است
ژنرال «سیدعاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان صبح روز گذشته در راس هیات عالی‌رتبه نظامی با حضور در محل ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ۲ کشور در سطح منطقه اظهار کرد: امیدوارم این سفر ثمرات ارزشمندی در پی داشته باشد و زمینه‌ساز تصمیمات تاثیرگذاری شود. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران ۲ کشور بسیار مهم جهان اسلام و منطقه غرب آسیا هستند و روابط دیرینه و دوستانه‌ای دارند، همچنین دارای اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و اجتماعی هستند که می‌تواند بسترساز تحکیم روابط ۲ کشور باشد. باقری با اشاره به تهدیدات دنیای استکبار علیه ۲ کشور عنوان کرد: بدون تردید تهدیدات مشترکی ۲ کشور را تحت تاثیر قرار داده است و قطعا نزدیکی و همگرایی هرچه بیشتر ۲ ملت تاثیرات مهمی در امنیت منطقه و جهان اسلام خواهد داشت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدام شنیع هتک حرمت به قرآن در سوئد خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام با مشکلات و تهدیدات متعددی از سوی استکبار جهانی مواجه است؛ حوادث سوریه، عراق، یمن و... نشان می‌دهد دشمن با ایجاد و تقویت تروریست‌ها، امنیت منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است. متقابلا ما نیز باید با کمک یکدیگر امنیت پایدار را برای ۲ ملت ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه آمریکای امروز از ۱۰ سال گذشته ضعیف‌تر شده است، افزود: فرآیندهای جهانی بیانگر رو به افول بودن قدرت آمریکا و جهان غرب است و قطب قدرت جهانی به سمت آسیا و شرق در حال حرکت است و قطعا آینده جهان نسبت به قبل متفاوت خواهد شد. سرلشکر باقری در ادامه اقدامات دنیای استکبار را از سر ضعف و استیصال و در راستای عدم تحقق جهان آینده عنوان کرد.
باقری با اشاره به ضرورت تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه، به طرح موضوعات دوجانبه دفاعی، نظامی و امنیتی پرداخت و در ادامه بر تبدیل مرزهای مشترک ۲ کشور به مرزهای اقتصادی به عنوان اولویت اول ۲ کشور تاکید کرد.
وی اشغال افغانستان توسط آمریکا و سپس خروج غیرمسؤولانه از این کشور را دغدغه مشترک ۲ کشور دانست و پیامدهای آن را بر امنیت ۲ کشور تاثیرگذار عنوان کرد. سرلشکر باقری همچنین تامین امنیت پایدار را در مناطق مرزی ۲ کشور و ایجاد سازوکارهایی جهت توسعه همکاری در این زمینه مورد تاکید قرار داد. این دیدار با هدف افزایش تعاملات دوجانبه در راستای توسعه همکاری‌های نظامی، آموزشی، دفاعی و امنیتی انجام شد.
***
تسلیت رئیسی در پی درگذشت شیخ عفیف نابلسی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام شیخ عفیف نابلسی، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر مسألت کرد.
متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای سیدحسن نصرالله (دامت افاضاته)
دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان
درگذشت عالم وارسته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به جنابعالی، همه یاران دلیر آن مجاهد در جبهه مقاومت اسلامی و بویژه خاندان گرامی ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و همجواری با صالحان، برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای شما سلامتی و توفیقات روزافزون مسئلت دارم.
سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
***
سخنگوی شورای نگهبان:
همه دستگاه‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید تلاش کنند
سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته در نشست خبری خود با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید تلاش کنند اظهار کرد: مشارکت در انتخابات مهم است و همه دستگاه‌ها برای مشارکت حداکثری باید تلاش کنند و البته مشارکت عوامل مختلفی دارد و باید به همه عوامل توجه شود و این کار برعهده همه دستگاه‌هاست. هادی طحان‌نظیف ادامه داد: حتی ما بر بحث اصلاح قانون انتخابات تاکید داریم زیرا اصلاح قانون انتخابات به بهبود سازوکارهای انتخاباتی کمک می‌کند لذا در افزایش مشارکت تاثیرگذار است. 
سخنگوی شورای نگهبان درباره اقدامات شورای نگهبان برای انتخابات پیش رو گفت: در شورای نگهبان نشست‌های انتخاباتی داشتیم که این نشست‌ها با رویکرد آسیب‌شناسی برگزاری انتخابات در ادوار گذشته همچنین با رویکرد تسهیل فرآیند سازوکارهای برگزاری ۲ انتخابات پیش رو برگزار شده است. طحان نظیف بیان داشت: نشست‌های کارشناسی در حال انجام است و ارزیابی ما هم از همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها این است که این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها مطلوب است و تمام تلاش ما و سایر دستگاه‌ها برای برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و رقابتی است. وی ادامه داد: منتظریم مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه زودتر نظر خود را درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چه با انتخابات تناسبی و چه بدون آن اعلام کند تا مابقی موارد مندرج در این طرح به انتخابات پیش رو برسد و بر اساس این طرح پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس باید در اواسط مردادماه انجام شود. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی شورا را جناحی می‌دانند نیز گفت: شورا نگاه حزبی - جناحی و شخصی به ثبت نام‌کنندگان در انتخابات ندارد.

Page Generated in 0/0060 sec