printlogo


کد خبر: 264940تاریخ: 1402/4/25 00:00
مدعیان فعالیت در حوزه محیط زیست در بزنگاه‌ها تریبون تولیدمحتوای ضد امنیتی می‌شوند
فعالیت ضد ملی با پوشش محیط زیست

گروه سیاسی: هیچ جاسوس، خرابکار یا فرد و جریانی که اهداف ضدملی را دنبال می‌کند و به دنبال پیشبرد پروژه تعریف شده از سوی کشورهای بیگانه است، به صورت مستقیم خود را با عناوین مورد اشاره معرفی نمی‌کند. با این حال هر کدام از افراد یا رسانه‌ها و جریاناتی که در پازل ایران‌ستیزی فعالیت می‌کنند، هر چقدر هم که در پوشش و ظاهر‌سازی خود موفق عمل کنند، روزی ناخواسته باطن خود را به نمایش می‌گذارند.
به گزارش «وطن امروز»، در جریان اغتشاشاتی که پاییز سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی در برخی از نقاط کشور به راه افتاد، شاهد فعالیت‌های سیاسی و اغلب ضد امنیت ملی فرد یا گروه‌هایی بودیم که کارکرد خود را موضوعی جدا از حوزه سیاست معرفی می‌کردند. در روزهای آشوب، از سلبریتی‌ها و برخی ورزشکاران سابق از جمله علی کریمی گرفته تا حساب‌های کاربری فعال در حوزه محیط زیست، به تولید محتوای ضد ایرانی و ضد ارزش‌های مردم ایران می‌پرداختند. اساسا آنچه در طول سال از این حساب‌های کاربری مشاهده می‌شود، فعالیت در حوزه تخصصی است اما در بزنگاه‌های مهمی شاهد تغییر کاربری این حساب‌ها به سمت سیاست هستیم.
به عنوان مثال برخی خبرنگاران محیط ‌زیستی طی یک‌سال اخیر اقدام به فعالیت‌های امنیتی و سیاسی آشکار علیه کشور و اعتقادات دینی و مذهبی مردم کرده‌اند. آنها به بهانه مسائل زیست‌محیطی و در پوشش پیگیری دغدغه‌های محیط‌زیستی، مخاطب جلب می‌کنند اما در بزنگاه‌های سیاسی، در پروژه‌های ضد امنیتی علیه ایران نقش فعال و برجسته ایفا و مطالب ضدملی و ضددینی منتشر می‌کنند.
به طور ویژه یک حساب کاربری که در شبکه اجتماعی توئیتر مدعی است اخبار زیست‌محیطی فلات ایران را منتشر می‌کند، از جمله این گروه‌هاست. این حساب کاربری فعالیت خود را روی انتشار تصاویر و مطالبی از محیط‌ زیست ایران و بناهای تاریخی متمرکز کرده است اما در روزهای اخیر شاهد آن هستیم با ورود به حوزه سیاست خارجی، محتوایی خارج از حوزه فعالیت منتشر می‌کند.
اگرچه صدور بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، اعتراض صریح ایران را به دنبال داشته و در همین راستا سفیر روسیه در تهران نیز به وزارت امور خارجه احضار شد اما این موضوع باعث شد حساب‌های کاربری به ظاهر فعال محیط ‌زیستی با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده، پروژه غرب برای حمله به همکاری‌ها و تعاملات تهران - مسکو را پیش ببرند. جدا از اینکه اقدام روسیه در اظهارنظر درباره جزایر سه‌گانه ایرانی غیرقابل قبول بوده و محکوم است، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، اظهارنظر سیاسی و مشکوک حساب‌هایی است که حوزه فعالیت خود را محیط ‌زیست و بناهای تاریخی ایران معرفی کرده‌اند. البته این حساب‌های کاربری به ظاهر فعال در حوزه محیط زیست، تنها با روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مشکل ندارند. برپایی جشن بزرگ عید غدیر در تهران که با حضور پرشور و گسترده مردم همراه بود نیز گروه‌های مذکور را وادار به واکنشی از روی بغض کرد.
این به ظاهر فعالان محیط‌ زیست، همراه با جریان ترور و آشوب به انتقاد از برگزاری جشن عید غدیر در کشور پرداختند. به طور مثال یکی از این حساب‌ها در انتقاد از میهمانی 10 کیلومتری غدیر در تهران و با ربط دادن آن به زندگی یوزپلنگ ایرانی نوشت: «امروز برای جشن خیابانی غدیر در تهران حداقل ۴۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است. این مبلغ دست کم ۴ برابر بودجه‌ای است که برای فنس‌کشی جاده میامی - سبزوار و جلوگیری از تصادف یوزپلنگ ایرانی نیاز است».
این ادعای برآمده از بغض نسبت به شادی مردم ایران در حالی است که هزینه عمده برپایی جشن عید غدیر از سوی مردم تامین شده بود و موکب‌های مردمی که برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان برپا شده بود نیز گواهی بر این مدعاست.
جدا از اینها، انتشار تصاویری از هنجارشکنانی که اقدام به قانون‌شکنی کرده و بی‌حجابی در اماکن عمومی را ترویج می‌کنند نیز از دیگر فعالیت‌های حساب‌های کاربری به ظاهر محیط زیستی در توئیتر فارسی است.
اما از همه اینها که بگذریم، حمایت و قهرمان‌سازی برخی از این فعالان به ظاهر دوستدار محیط زیست از قاتل شهید روح‌الله عجمیان بخوبی ماهیت آنها را به تصویر می‌کشد.
آبان 1401 در بحبوحه اغتشاشات زن، زندگی، آزادی، عده‌ای از اوباش به طرز وحشیانه‌ای شهید روح‌الله عجمیان را به جرم بسیجی بودن به شهادت رساندند. طبق تصاویری که از این اقدام وحشیانه منتشر شد، آشوبگران با چاقو، سنگ و قمه روح‌الله عجمیان را دوره کرده و او را به شهادت رساندند. محمد حسینی یکی از این اوباش بود که پس از دستگیری و محاکمه، در دی‌ 1401 به دار مجازات آویخته شد اما یکی از کاربران مورد اشاره بدون اینکه اشاره‌ای به این قاتل وحشی کند، با انتشار تصویری از محمد حسینی، از او به عنوان یک کارگر یاد کرده است.
رفتارهای ضدامنیتی برخی خبرنگاران محیط‌‌زیستی و اکانت‌هایی که به نام پیگیری مسائل محیط ‌‌زیست، فعالیت‌های سیاسی و ضدامنیت ملی انجام می‌دهند، نشان می‌دهد پروژه فعالیت‌های خرابکارانه و ضدامنیتی در پوشش محیط‌زیست از مدت‌ها پیش کلید خورده بوده است. 
چند سال پیش یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور، عده‌ای افراد را که در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی اطراف مراکز حساس نظامی ایران پرسه می‌زدند دستگیر کرد و بعدها گفته شد برخی از آنها در پوشش مسائل محیط‌ زیستی در حال فیلمبرداری و جمع‌آوری اطلاعات درباره مراکز دفاعی ایران بوده‌اند. اکنون که برخی خبرنگاران محیط ‌زیستی، برخی افراد مسؤول در دولت روحانی که عنوان آنها مسؤولیت‌های زیست‌محیطی بوده و نیز اکانت‌های توئیتری نقاب انداخته و صراحتاً مسائل سیاسی و ضدامنیتی را پیگیری می‌کنند، این واقعیت آشکار و علنی شده است که موضوع محیط‌زیست، پوشش اقدامات ضدامنیت ملی و خرابکارانه برخی خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب و اکانت‌های ساخته موساد در شبکه‌های اجتماعی است.

Page Generated in 0/0072 sec