printlogo


کد خبر: 264946تاریخ: 1402/4/25 00:00
حمله معترضان محیط زیستی انگلیسی به کنسرت بی‌بی‌سی

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های زنده تلویزیون دولتی بریتانیا با هجوم معترضان ضددولتی مختل شد. شامگاه جمعه گذشته فعالان حامی محیط‌ زیست در اعتراض به پوشش اخبار غیرواقعی درباره تغییرات آب و هوایی از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، به یکی از مشهورترین کنسرت‌های هفتگی که به طور زنده از این شبکه پخش می‌شود، حمله بردند.
۲ عضو گروه «همین حالا نفت را متوقف کنید»  (Just Stop Oil) نخستین اجرای دور جدید کنسرت «بی‌بی‌سی پرامز» در تالار ۶ هزار نفری رویال آلبرت هال لندن را قطع کردند. پرامز مجموعه‌ای از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک است که از سال 1895 هر ساله در پایتخت انگلیس برگزار می‌شود و دور جدید آن از 14 جولای تا 9 سپتامبر در حال اجراست.
معترضان با حمل بنرها، بوق‌های بادی و توپ‌های کاغذپاره، در میان فریادهای تماشاگران روی صحنه کنسرت هجوم بردند. آنها سپس به سرعت از مراسم اخراج شدند اما تصاویر این رویداد تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین ویدئوها در فضای مجازی شد.
حساب توئیتر این گروه حامی محیط‌ زیست درباره هدف عملیات مزبور نوشت: «اقدام امشب در پاسخ به پوشش بی‌سابقه بی‌بی‌سی درباره وضعیت اضطراری آب و هوا انجام می‌شود».
از این دست حرکت‌های اعتراضی گروه  Just Stop Oil در هفته‌های اخیر در اعتراض به آنچه «موازنه نادرست» شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی از جمله از سرگیری تبلیغات برای دولت بریتانیا و شرکت نفت انگلیس خوانده می‌شود، کم نبوده است.
گروه «همین حالا نفت را متوقف کنید»  نام ۲ معترض را «پیا باستید» 29 ساله و «کیت لوگان» 38 ساله هر ۲ از لندن معرفی کرده است. باستید در بیانیه‌ای کتبی در این باره آورده است: «متاسفم که درباره آن صحبت می‌کنم اما تجارت می‌سوزاند».
در مقابل لوسی فریزر، وزیر فرهنگ دولت ریشی سوناک  این دو را متعصبان محیط زیستی خوانده است. گروه «همین حالا نفت را متوقف کنید» در روزهای اخیر علاوه بر کنسرت بی‌بی‌سی، مسابقات تنیس ویمبلدون در اوایل ماه جاری میلادی در لندن را هم مختل کرده و باعث اختلال در برخی محاکم قضایی شده است. معترضان همزمان با کنسرت پرامز پخش زنده برنامه کمدی «آخرین پا» را نیز متوقف کردند. این فعالان اقلیمی از دولت انگلیس خواسته‌اند مجوز پروژه‌های نفت، گاز و زغال‌سنگ را لغو کند.

Page Generated in 0/0120 sec