printlogo


کد خبر: 264956تاریخ: 1402/4/26 00:00
معاون هنری وزارت ارشاد در نشست هم‌اندیشی فعالان سرود کشور:
امیدواریم سرود به دوره کمال خود برسد

اولین نشست هم‌اندیشی صاحبنظران و فعالان سرود کشور با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان و فعالان سرود و رسانه برگزار شد. نخستین نشست هم‌اندیشی صاحبنظران و فعالان سرود کشور با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد الهیاری مدیر کل دفتر موسیقی، حامد جلیلی مسؤول دفتر سرود و جمعی از مسؤولان و فعالان سرود و رسانه روز شنبه ۲۴ تیرماه برگزار شد.
در این نشست محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حوزه سرود حوزه همدلی و هم‌افزایی است و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم موسیقی و سرود کشور را به جایی برسانیم که گروه‌های کر و سرود چند هزار نفره داشته باشیم و سرود به دوره کمال خود برسد.
وی ادامه داد: نخستین مؤلفه برای بقای یک اثر هنری اخلاص هنرمند بوده است. یادمان نرود که بخشی از تاریخ هنر، هنر سفارشی است. بخشی از مهم‌ترین آثاری که بر دیوار‌های کلیساهای جهان مانند ایتالیا و وین مانده سفارشی بوده است اما در این کارها هنرمند اخلاص خود را برای پول تعطیل نکرده است.
سیدجواد هاشمی که در عرصه سرود از گذشته فعالیت داشته است، در این باره بیان کرد: اینکه بیان شد سرود در سبد فرهنگی خانواده‌ها باشد اتفاق خوبی است و من همواره به سرود به شکل کمی نگاه کرده‌ام تا کیفی. عدم ارتباط اشعار به سنین مختلف و جایگاه‌های مختلف به نظرم بزرگ‌ترین آفت سرود امروز شده و بی‌ربط بودن محتوای اشعار به کودکان باعث می‌شود خانواده‌ها بچه‌های خود را از این سبد دور نگه دارند و احساس کنند آنچه خوانده می‌شود ربطی به حضور فرزندان‌شان ندارد.

Page Generated in 0/0066 sec