printlogo


کد خبر: 264957تاریخ: 1402/4/26 00:00
«برای پس از مرگم» در هفته سوم «پاتوق مستند» نمایش داده می‌شود
نگاهی به زندگی علی صفایی‌ حائری

سومین جلسه فصل جدید «پاتوق مستند»، به نمایش و تحلیل مستند «برای پس از مرگم» اختصاص دارد.
همزمان با هفته سوم برگزاری «پاتوق مستند»، مستند «برای پس از مرگم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی اکران و نقد و بررسی می‌شود. در این جلسه که روز چهارشنبه 28 تیرماه از ساعت 16 تا 19 در سینما سپیده به میزبانی حامد شکیبانیا برگزار می‌شود، سیدمحمد حسینی به عنوان منتقد و نصرت‌الله تابش به عنوان سردبیر مجله فیلم‌نگار حضور دارند.
«برای پس از مرگم» درباره روحانی پیشرو، اندیشمند و عارف، مرحوم علی صفایی‌حائری‌ معروف به عین صاد است که زندگی و عقاید متفاوتی داشت و به همین دلیل در زمان حیاتش قدر ندید و تا سال‌ها آثار و مجالسش با محدودیت‌هایی همراه بود.
در این مستند چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب‌زاده، علیرضا داوودنژاد، خسرو باقری، بیژن بیرنگ، عبدالمجید معادی‌خواه، منیره صفایی، فروغ احراری و محسن بغدادی حضور دارند.
تاکنون ۲ جلسه از فصل جدید برنامه «پاتوق مستند» با نمایش و تحلیل مستندهای «بی‌وتن‌ها» به کارگردانی حسین شمقدری و «روزی که رفت...» ساخته هادی معصوم‌دوست برگزار شده است.
«پاتوق مستند» از سال ۱۴۰۱ توسط سازمان سینمایی سوره و در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند، راه‌اندازی شده بود که در فصل جدید با مشارکت مرکز مستند سوره، پخش «رویش» موسسه بهمن سبز، سفیرفیلم و گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای تمام علاقه‌مندان آزاد است.

Page Generated in 0/0051 sec