printlogo


کد خبر: 264963تاریخ: 1402/4/26 00:00
در عملیات مسلحانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری 3 صهیونیست زخمی شدند
عملیات بیت‌‌لحم

گروه بین‌الملل: رسانه‌‌های رژیم اسرائیل روز گذشته اعلام کردند ۳ صهیونیست در جریان تیراندازی در یک ایست بازرسی در نزدیکی بیت‌لحم واقع در کرانه باختری زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است. رسانه‌های صهیونیستی صبح دیروز از تیراندازی در ایست ‌بازرسی «تقوع» در جنوب کرانه باختری خبر دادند. کرانه باختری که از همه سو در کنترل و محاصره رژیم صهیونیستی است، در یک سال گذشته بویژه در ماه‌های اخیر به دردسر بسیار جدی این رژیم تبدیل شده است. هفته‌ای نیست که در آن یک یا چند عملیات نظامی علیه عناصر صهیونیست انجام نشود. طبق گزارش کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این عملیات یک شهرک‌نشین از ناحیه سینه مجروح شد و مجری عملیات به سرعت محل را ترک کرد.  تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در عین حال خبر داد مجری عملیات از یک خودرو که با سرعت زیاد در حال حرکت بوده، به سمت شهرک‌نشینان تیراندازی کرده است. برخی منابع صهیونیستی شمار مجروحان را 2 نفر گزارش کردند که حال یکی از آنها وخیم توصیف شده است. ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی بعد در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد در این عملیات 3 شهرک‌نشین مجروح شده‌اند و نیروهای این رژیم در حال تعقیب مجری عملیات هستند. شبکه کان در ادامه گزارش خود اشاره کرد این عملیات را یک گروه انجام داده و یکی از آنها از خودرو پیاده شده و به شهرک‌نشینان تیراندازی کرده است.  منابع عبری‌زبان تصویری از مجری عملیات در ایست بازرسی تقوع و سلاحی که همراه خود داشته، منتشر کردند. 
* حماس: ضربات مقاومت در کرانه باختری ادامه دارد
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به عملیات تیراندازی در ایست بازرسی تقوع در جنوب بیت‌لحم تاکید کرد مقاومت در کرانه باختری به وارد کردن ضربه به اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهد و این بار صهیونیست‌ها را در جنوب کرانه باختری در ایست بازرسی تقوع در نزدیکی بیت‌لحم هدف قرار داد. حازم قاسم تصریح کرد: مقاومت در کرانه باختری در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین، هر روز گسترده‎تر می‌شود و هر بار دشمن با شیوه اجرا و مکان عملیات‌ها غافلگیر خواهد شد. وی اظهار داشت: مقاومت تا تحقق اهداف ملت فلسطین در زمینه آزادی و استقلال ادامه خواهد داشت. همچنین «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این عملیات گفت: «عملیات دلیرانه مقاومت در نزدیکی ایست ‌بازرسی نظامی تقوع در بیت‌لحم را تبریک می‌گوییم و آن را پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت‌های ارتش اشغالگر، شهرک‌نشینان و ورود غیرقانونی آنها به مسجد الاقصای شریف می‌دانیم. «عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ضمن تبریک این عملیات، گفت: این عملیات نشان می‌دهد مقاومت در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و به اشغالگران در تمام شهرها و اردوگاه‌ها با حملات خود پاسخ می‌دهد. 
به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بویژه در تجاوز اخیر این رژیم به شهر جنین در شمال کرانه باختری که با هدف اعلامی از بین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام شد، تعداد عملیات‌های استشهادی علیه نظامیان صهیونیست افزایش یافته است. در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهر جنین که با واکنش‌های شدید بین‌المللی همراه شد، ۱۲ فلسطینی شهید، ۱۲۰ نفر اسیر و ۱۰۰ تن دیگر مجروح شدند. 

Page Generated in 0/0067 sec