printlogo


کد خبر: 264964تاریخ: 1402/4/26 00:00
دور دنیا

ترامپ: آمریکا «جهنم‌دره‌ای» شده در دست «اوباش منحرف»
دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود گفت ایالات‌متحده «جهنم‌دره‌ای» است که به دست مشتی «اراذل و اوباش منحرف» هدایت می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در اختتامیه گردهمایی جریان راست آمریکا در خلال تبلیغات خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور گفت آمریکا یک «جهنم‌دره» است که به دست «اراذل و اوباش» و «افراد منحرف» افتاده است. وی در این سخنرانی تصویر تاریکی از وضعیت کشورش ترسیم کرد و گفت «رویای آمریکایی» در دوره جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا از بین رفته است. وی در جمع کنشگران راستگرا در فلوریدا گفت: این انتخابات تعیین می‌کند که نسل شما کشوری آزاد خواهد داشت یا یک فاشیست. این نامزد جمهوری‌خواه با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی دولت دموکرات جو بایدن گفت: میلیون‌ها اجنبی وارد مرزهای ما شده‌اند، این یک تجاوز است، مثل تجاوز نظامی. حقوق و آزادی‌های ما به فنا رفته است.
***
مین‌های زمینی، بلای آسمانی سربازان اوکراینی
نیویورک‌تایمز در گزارشی زمین‌های مین‌گذاری‌شده را عامل اصلی پیشروی ضعیف اوکراین در ضدحمله علیه مواضع روسیه دانست. به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز در گفت‌وگو با فرماندهان و سربازان اوکراینی ۵ هفته پس از آغاز ضدحملات اوکراین گزارش داد که عامل اصلی پیشروی کند این عملیات، مین‌هایی هستند که سربازان روسی برجا گذاشته‌اند. زمینی که اوکراینی‌ها در مسیر پیشروی خود به سمت مواضع روسیه در شرق اوکراین از آن عبور می‌کنند، پر شده است از ده‌ها نوع مین مختلف پلاستیکی و فلزی. یکی از افسران ارتش اوکراین که در انتقال مجروحان ناشی از انفجار مین کمک می‌کرد، در این‌باره گفت: تصورش هم دشوار است. ما فکر می‌کردیم مین‌ها را به شکل خطی کار می‌گذارند اما در اینجا تمام زمین مین‌گذاری شده است! بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، گرچه ارتش اوکراین از فقدان پشتیبانی هوایی و استحکامات دفاعی هم رنج می‌برد اما دلیل اصلی ناچیز بودن دستاوردهای ضدحمله کی‌یف همین زمین‌های مین‌گذاری شده است. سرگرد ماکسیم پریسیاژنیوک، کارشناس مین‌زدایی اوکراینی که شب‌ها قبل از پیشروی پیاده‌نظام برای پاک‌سازی مسیر به میدان‌های مین پا می‌گذارد، گفت: برای پاک‌سازی مین‌ها، باید انگیزه و خونسردی زیادی داشته باشید. این کار بسیار ظریف است، مانند جراحی. علاوه بر این، در حین کار و محیط پیرامون خود شاهد انفجار ناشی از شلیک توپخانه هستید و این کار را سخت‌تر می‌کند.
***
وزیر دفاع انگلیس استعفا می‌کند
در بحبوحه اظهارنظرهای ضدونقیض درباره تصمیم انگلیس برای معرفی «بن والاس» وزیر دفاع کنونی این کشور به‌ عنوان گزینه‌ای برای جانشینی دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اکنون از تصمیم والاس برای استعفا خبر می‌رسد. نشریه تایمز شامگاه شنبه به نقل از والاس گزارش داد او قصد دارد در جریان تغییرات پیش روی کابینه انگلیس در پاییز آینده، از وزارت دفاع این کشور کناره‌گیری کند. والاس به این نشریه گفت در 16 ژوئن به «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس درباره تصمیم خود برای استعفا از سمت وزیر دفاع این کشور اطلاع داده و قصد داشت این تصمیم را اواخر فصل تابستان طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کند. بر این اساس، وی با بیان اینکه به‌دلیل درز تصمیمش برای استعفا به رسانه‌های انگلیسی، مجبور شد این خبر را زودتر اعلام کند، گفت از شرکت در انتخابات عمومی بعدی نیز خودداری خواهد کرد. پیش از این رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند لندن به دنبال آن است والاس را به ‌عنوان گزینه‌ای برای جانشینی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که ماموریتش در این پست برای یک سال دیگر تمدید شده، معرفی کند.
***
عمران خان: حزبم در معرض سرکوب است
عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در تازه‌ترین مصاحبه خود ضمن اشاره به موضوعات متعدد گفت از زمان برکناری‌اش در سال گذشته میلادی با پرونده‌های حقوقی زیادی مواجه شده و نگران است بزودی به زندان بازگردد. به گزارش ایسنا، عمران خان طی مصاحبه‌ای با برنامه «کانفلیکت زون» در تلویزیون دویچه وله تاکید کرد: من تا ۷۰ سالگی یک پرونده کیفری نداشتم اما در چند ماه اخیر تقریبا با ۱۸۰ پرونده مواجه شده‌ام. او پیش‌تر تمام این پرونده‌های کیفری را با «انگیزه سیاسی» خواند و مدعی شد چنین پرونده‌هایی با هدف برکناری حزبش پیش از انتخابات سراسری پاکستان که قرار است ماه اکتبر یا نوامبر برگزار شود، ایجاد شده‌اند. عمران خان از لاهور به برنامه تلویزیونی دویچه‌وله گفت: تمام رهبران حزبم یا مخفی شده یا در زندان به سر می‌برند. حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان ما در حال حاضر در زندان هستند. 
***
سرایا القدس تلفن همراه نظامیان صهیونیست را هک کرد
شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد در عملیات «البنیان المرصوص» موفق شد تلفن همراه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را هک کند. به گزارش ایسنا، سرایا القدس در بیانیه‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد: دستگاه اطلاعاتی سرایا القدس در جنگ «البنیان المرصوص» که در واکنش به تجاوز بیرحمانه رژیم صهیونیستی به غزه رخ داد، توانست پایگاه داده‌ها و تلفن همراه هزاران تن از سربازان صهیونیست را هک کند که تاثیر روانی زیادی بر روحیه دشمن داشت و یک تحول چشمگیر فنی و تکنولوژیکی در عرصه فعالیت مقاومت به حساب می‌آید. سرایا القدس پیام‌های تهدیدآمیزی را بر تلفن همراه ۴۰۰ هزار سرباز صهیونیست به زبان عربی و عبری فرستاد. در این پیام‌ها آمده بود: فرماندهی کودن‌تان، شما را به سمت نابودی می‌برد و چیزی که در غزه در انتظار شماست یا اسارت است یا مرگ حتمی.

Page Generated in 0/0082 sec