printlogo


کد خبر: 264965تاریخ: 1402/4/26 00:00
اخبار

تیم کشتی جوانان ایران قهرمان آسیا شد
جوانان به معدن طلا زدند
جوانان فرنگی‌کار ایران با کسب ۱۰ طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص دادند. رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در حالی روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر در شهر امان اردن برگزار شد که دلاورمردان کشورمان با کسب ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز ضمن کسب عنوان قهرمانی در تمام اوزان نیز صاحب مدال شدند. برای تیم ایران محمد عشیری در وزن ۶۰ کیلوگرم، اهورا بویری در وزن ۶۷ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم، امیررضا اکبری در وزن ۹۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مدال طلا، سیدمحمدمهدی میری در وزن ۷۲ کیلوگرم نقره، علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، رضا قیطاسی در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند. در رده‌بندی تیمی، ایران با ۲۰۵ امتیاز و با اقتدار کامل به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم‌های ازبکستان با ۱۸۰ امتیاز و قزاقستان با ۱۷۰ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
***
نخستین صعود تیم بسکتبال دختران ایران به فینال آسیا
تیم بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران با پیروزی مقابل هنگ‌کنگ برای نخستین‌بار به عنوان یک تیم ایران در بسکتبال بانوان، فینالیست مسابقات آسیا شد. تیم ملی بسکتبال دختران زیر 16 سال ایران که با پیروزی‌های خود در مرحله مقدماتی کاپ آسیا دیویژن B در رویارویی با مالزی، سنگاپور و گوام به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت، در این مرحله هم با برتری برابر هنگ‌کنگ تاریخ‌سازی کرد و برای نخستین‌بار در تاریخ بسکتبال بانوان ایران به فینال راه یافت. دختران تاریخ‌ساز بسکتبال بانوان ایران در این دیدار ۶۴ بر ۵۸ مقابل هنگ‌کنگ به برتری رسیدند. غزل زمانی با ۱۸ امتیاز و ۲۳ ریباند موثرترین بازیکن میدان بود.
***
ولاسکو: جوانان ایران فشار ذهنی و جسمی زیادی به حریفان وارد می‌کنند
مدیر فنی تیم‌ ملی والیبال جوانان ایتالیا گفت: تیم‌ ملی جوانان ایران به واسطه توان جسمی و ذهنی‌ فشار زیادی به حریفان وارد می‌کند. اگر مقابل این تیم خوب بازی نکنید، پیروزی دشوار خواهد بود. خولیو ولاسکو اسطوره آرژانتینی و سرمربی اسبق تیم‌ ملی والیبال ایران اظهار داشت: در این مسابقه آرژانتین برابر ایران خوب بازی نکرد، در صورتی که می‌توانست بازی بهتری داشته باشد. آنها برابر ایتالیا هم می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند چون برابر دیگر تیم‌ها بهتر بازی کردند. وی افزود: فشار سرویس و حمله‌های ایران عالی بود. شما هیچ وقت نمی‌توانید بفهمید آرژانتین چون روز خوبش نبود، نتوانست خوب بازی کند یا فشار تیم ایران باعث این شکست شد اما فکر می‌کنم هر 2 مورد بود. وی با اشاره به قدرت تیم‌ ملی والیبال جوانان ایران تصریح کرد: ایران به واسطه توان جسمی و ذهنی‌ فشار زیادی به حریفان وارد می‌کند، اگر مقابل این تیم خوب بازی نکنید، پیروزی دشوار خواهد بود. حریفان باید درون زمین را پوشش دهند و بخوبی از یکدیگر حمایت کنند تا بتوانند بازی را ادامه دهند. 
***
صحبت‌های قربان‌زاده و ابهام در ماجرای برگشت خوردن چک مهرداد محمدی
چک بازیکن جدید تیم فوتبال استقلال در حالی برگشت خورد که صحبت از پرداخت پیش‌قسط مهرداد محمدی در روزهای گذشته به میان آمده بود. به گزارش تسنیم، گفته شده باشگاه استقلال به مهرداد محمدی، بازیکن جدید خود چکی به عنوان پیش‌پرداخت داده بود که این چک برگشت خورده است. در عین حال این موضوع نیز مطرح شده که محمدی طبق قرارداد می‌تواند یک طرفه با استقلال فسخ کند. این در حالی است که حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی چند روز پیش در «کلاب هاوس» مدعی شده بود «حجت کریمی سرپرست وقت باشگاه استقلال با پیگیری او 53 میلیارد تومان از یکی از اسپانسرها دریافت و مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به محمدی پرداخت کرده بود». اکنون این سؤال پیش می‌آید که اگر این پول پرداخت شده پس چرا چک محمدی برگشت خورده است؟ رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین گفته بود سرپرست وقت استقلال پولی را که از طریق اسپانسر داده شده به جای حساب استقلال به حساب دیگری واریز کرده‌ است. با توجه به اینکه حساب استقلال به دلیل بدهی بسته است، این پرسش مطرح می‌شود که چطور این پول به حساب دیگری رفته اما باز هم چک پاس نشده است. این موارد جزو ابهاماتی است که وجود دارد. آنچه هست اینکه استقلال این روزها با مشکلات زیادی مواجه است و به نظر می‌رسد با این شرایط برگشت خوردن چک محمدی آخرین آنها نباشد. 
***
ادعای رسانه عراقی
پیشنهاد  ۵۰۰ هزار دلاری پرسپولیس به ایمن حسین
یک رسانه عراقی مدعی شد باشگاه پرسپولیس به ایمن حسین مهاجم تیم‌ ملی عراق پیشنهادی بیش از ۵۰۰ هزار دلار داده است. به گزارش مهر، در حالی که گفته می‌شود ایمن حسین مهاجم فصل گذشته تیم الجزیره امارات و تیم‌ ملی عراق مذاکراتی با پرسپولیس داشته، هنوز به صورت رسمی این خبر از سوی پرسپولیس تایید نشده است. با این حال یک منبع نزدیک به ایمن حسین با تایید دریافت پیشنهاد از پرسپولیس، به خبرگزاری «المعلومه» گفت: این مهاجم با توجه به دریافت سایر پیشنهادات از خلیج‌فارس از قطر و امارات، چند روز زمان خواست تا درباره پیشنهاد ایران فکر کند. وی افزود: باشگاه پرسپولیس، دارنده ۱۵ عنوان قهرمانی لیگ ایران، علاوه بر امتیازات و مشوق‌های دیگر، قراردادی بیش از نیم میلیون دلار برای یک فصل پیشنهاد داده است. به گفته این منبع خبری، ایمن حسین از پرسپولیس زمان خواسته است تا در چند روز آینده پاسخ نهایی را بدهد. حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از جمله مسائلی است که باعث ترغیب این بازیکن برای حضور در پرسپولیس شده است. انتشار گسترده خبر پیشنهاد پرسپولیس به ایمن حسین این شائبه را هم ایجاد کرده که مهاجم عراقی در حال بازارگرمی است و قصد دارد مبلغ قرارداد خود را با باشگاه‌های دیگر بالاتر ببرد. 

Page Generated in 0/0049 sec