printlogo


کد خبر: 264979تاریخ: 1402/4/26 00:00
اخبار

پلمب هزار و ۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز
مشاور وزیر راه‌وشهرسازی و دبیرکارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در نشست ارتقای هماهنگی اقدامات انجام شده برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره به ریاست وزیر راه‌وشهرسازی، از پلمب هزار و ۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز در کشور طی 2 ماه اخیر خبر داد. در نشست ارتقای هماهنگی اقدامات انجام شده برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره به ریاست وزیر راه و شهرسازی، فرماندهی پلیس اقتصادی و فرماندهی پلیس اماکن کشور بر افزایش همکاری خود با وزارت راه و شهرسازی در طرح ساماندهی بنگاه‌های غیرمجاز و متخلف مشاور املاک تاکید کردند. وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر اثرگذاری اقدامات انجام شده که با دستور رئیس‌جمهور برای ساماندهی بازار اجاره انجام شد، تاکید کرد. بر این اساس مقرر شد جلسات ارتقای هماهنگی و سرعت‌بخشی به طرح ساماندهی واحد‌های صنفی غیرمجاز و متخلف بنگاه مشاور املاک با محوریت ادارات کل راه‌وشهرسازی استان‌ها با قید فوریت برگزار شود. همچنین مقرر شد سکو‌های انتشار آگهی املاک و مستغلات که قیمت مسکن و نحوه و میزان اجاره را آگهی می‌کنند، نسبت به صحت آگهی‌ها پالایش لازم را انجام دهند. همچنین مشاور وزیر راه‌وشهرسازی و دبیرکارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات ضمن گزارشی از میزان بازرسی‌های انجام شده و همچنین پلمب واحد‌های صنفی بدون مجوز ارائه کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۷۷ بازرسی از واحد‌های مشاورین املاک در سراسر کشور انجام شده است. سیدجواد سادات افزود: بر همین اساس تعداد واحد‌های غیرمجاز و متخلف مشاور املاک پلمب شده معادل هزار و ۴۱ واحد است و میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و تشکیل پرونده برای واحد‌های صنفی مختلف معادل ۶۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان برآورد شده است. 
***
گردش مالی 6.5 میلیارد دلاری بازار لوازم‌ خانگی 
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه گردش مالی بازار لوازم خانگی حدود 6.5 میلیارد دلار است، گفت: 65 تا 70 درصد کالاهای لوازم خانگی در داخل ساخته می‌شود. عباس هاشمی اظهار داشت: سهم کل صنعت لوازم خانگی از GDP کشور 13 درصد است اما مالیاتی که صنعت پرداخت می‌کند نزدیک به 67 درصد کل مالیات کشور است؛ با توجه به اینکه باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم، قطعا حمایت از صنعت و توسعه پایدار اهمیت ویژه‌ای دارد و باید برای توسعه متوازن همه چیز با هم همخوانی داشته باشد؛ این در حالی است که این وضعیت سفره صنعت را کوچک‌تر و میزان ارزش افزوده را کمتر می‌کند و این وضعیت، علامت مثبتی  برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست. وی افزود: وضعیت کشور ما طبق آمارهای جهانی در شاخص‌های کسب و کار، حکمرانی مطلوب و رشد سرمایه‌گذاری‌های مولد رتبه‌بندی شده و جایگاه جهانی آن ‌مشخص است اما وضعیت ما در این شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد، لذا باید آسیب‌شناسی و هدفگذاری کنیم. وی بیان داشت: اندازه بازار لوازم خانگی در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹۰ میلیارد دلار بوده است که بر اساس برآوردهای انجام شده ۳۶۰ میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی بزرگ بوده است. این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی دنیا ۷ درصد است، لذا پیش‌بینی  می‌شود اندازه بازار لوازم خانگی در سال ۲۰۲۶ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد، بنابراین ما باید برای دستیابی به سهم خودمان از این بازار برنامه‌ریزی کنیم. دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت: گردش بازار لوازم خانگی داخلی نیز با توجه به تکثر محصولات سالانه بین ۶ تا 6.5 میلیارد دلار است که 2.5 میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی حجیم است.
***
افتتاح ۱۱ پروژه آبرسانی در تهران با حضور وزیر نیرو
11 پروژه آبرسانی شامل ۶ مخزن با ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب و ۵ پروژه خط انتقال با سرمایه‌گذاری ۲۰۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. مراسم بازدید از خط آبرسانی قمر بنی‌هاشم تهران و افتتاح ۶ مخزن آب و ۵ پروژه آبرسانی شهر تهران صبح دیروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد. در این مراسم مخازن ارتش، باقری، ۱۳، ۸، ۱۱۸۳ غرب و عباسپور با سرمایه‌گذاری ۸۴۰ میلیارد تومان و حجم ۱۴۰ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید. همچنین خطوط انتقال محدوده استادیوم آزادی، محدوده خرگوش‌دره، تهرانسر، بخش جنوبی طرح قمر بنی‌هاشم و خط تصفیه‌خانه ششم در منطقه ۲۲ به مجموع طول ۵۵ کیلومتر و سرمایه‌گذاری ۱۱۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.  با تکمیل این خط انتقال و مخازن، ظرفیت آبرسانی پایتخت برای تداوم تامین آب جمعیت تهران تضمین می‌شود.
***
سفیر صنعت ایران در راه بازارهای قاره آفریقا
شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی که اواسط دهه ۸۰ به دلیل واگذاری به فرد فاقد اهلیت دچار ورشکستگی شده بود، این روزها سردمدار و سفیر صنعت ایران قلمداد می‌شود که در تازه‌ترین موفقیت، محصولات خود را راهی بازارهای قاره آفریقا خواهد کرد. اکنون با رفع مشکلات موجود، تراکتورسازی ایران با ۱۲ شرکت اقماری شامل 8 شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است. این گروه صنعتی از حدود 7 ماه قبل با صادرات ۱۰۰ دستگاه تراکتور به ونزوئلا، فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت و با سفر خرداد امسال حجت‌الاسلام رئیسی به ونزوئلا، برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات انواع محصولات این شرکت در این نقطه از جهان انجام شد. همزمان با سفر رئیس‌جمهور به 3 کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، هیاتی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای انجام مذاکرات و طی مراحل لازم برای امضای تفاهنامه‌ای بین روسای‌جمهور ایران و این کشورها به منظور انجام تبادلات صنعتی و اقتصادی در حوزه صنعت تراکتور در کشور زیمبابوه حضور یافتند. در مذاکرات انجام شده بین طرف‌های ایرانی و آفریقایی، تامین دست‌کم 200 دستگاه انواع تراکتور توسط تراکتورسازی ایران در سال نخست مورد تاکید قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0066 sec