printlogo


کد خبر: 264984تاریخ: 1402/4/26 00:00
وزیر دفاع در دیدار همتای بولیویایی خود مطرح کرد
آمادگی ایران برای تأمین نیازهای دفاعی بولیوی

گروه سیاسی: وزیر دفاع کشورمان در دیدار همتای بولیویایی خود،‌ آمادگی صنایع دفاعی ایران برای تامین نیازهای دفاعی و فناوری پیشرفته جهت مقابله با تهدیدات را اعلام کرد.
امیر محمدرضا آشتیانی در دیدار «ادموندو نوبیو آگیلار» با بیان اینکه شاهد شکست سیاست‌های دوران یکجانبه‌گرایی هستیم، تصریح کرد: جهان، در حال گذار به نظم بین‌المللی جدیدی است که در آن مجموعه‌ای از کشورهای مستقل با همکاری یکدیگر به دنبال مشارکت بیشتر در عرصه منطقه‌ای و جهانی هستند  و در این میان ایران و بولیوی به عنوان 2 کشور مستقل و انقلابی می‌توانند در 2 جغرافیای متفاوت به ایفای نقش بپردازند، لذا استحکام روابط ایران و بولیوی یک الزام راهبردی است. 
وی ضمن اشاره به دشمنان مشترک 2 کشور، افزود: هدف این دشمنان، تضعیف و شکست دولت‌های مستقل است. در این راستا عقلانیت حکم می‌کند  در برابر تهدیدات هوشیار و متحد باشیم. 
وزیر دفاع ضمن اعلام آمادگی برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و فناوری پیشرفته جهت مقابله با تهدیدات، تصریح کرد: معتقدیم تقویت مناسبات دفاعی دوجانبه، موجب افزایش قدرت بازدارندگی دولت بولیوی می‌شود.
در ادامه این دیدار،‌ «ادموندو نوبیو آگیلار» وزیر دفاع دولت بولیوی با بیان اینکه ملت‌هایی که برای آزادی خود تلاش می‌کنند باید به طرق و اشکال مختلف با یکدیگر متحد شوند، گفت: این دیدار فرصت تعمیق روابط برای اهداف مشترک را برای 2 کشور بیشتر خواهد کرد. 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما یک الگو جهت رسیدن آزادی ملت‌ها به شمار می‌رود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای است که توانسته طی این سال‌ها نه‌تنها برای حفظ و آزادی ملت خود تلاش کند، بلکه با وجود تحریم‌های مختلف موفق شده است در حوزه علم و فناوری بویژه امنیت و حوزه دفاعی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد. 
وزیر دفاع دولت بولیوی با اشاره به انقلابی که در این کشور از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است، گفت: کشور بولیوی تحت اصول فلسفی و ایدئولوژیک، اکنون یک کشور ضد نئولیبرالیستی، ضد استعماری و ضد سلطه است. 
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب این کشور گفت: در ۱۴ سال گذشته توانستیم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاه ملی به موفقیت‌هایی دست یابیم و همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت، حوزه‌های علمی و دفاعی با جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری هستیم.

Page Generated in 0/0106 sec