printlogo


کد خبر: 264999تاریخ: 1402/4/27 00:00
تفاهمنامه همکاری میان سازمان سینمایی و پارک ملی علوم و فناوری امضا شد
تسهیل فضای کسب و کار‌های سینمایی

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی و سازمان امور سینمایی و سمعی - بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق اقتصاد سینما و حمایت از کسب و کارهای نوین این حوزه با مشارکت صاحبان طرح و ایده‌های خلاق و نوآورانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی متقابل، تفاهمنامه مشترک امضا کردند. به منظور افزایش میزان اشتغال و بهره‌‌وری در بخش سینمایی و سمعی - بصری، بهبود و تسهیل فضای کسب و کار‌های سینمایی، پشتیبانی از کارآفرینان و جذب سرمایه، حمایت از نوآوری، تقویت و توسعه فعالیت‌های سینمایی، حمایت از توسعه بازار محصولات سینمایی و سمعی - بصری تفاهمنامه‌ای مشترک بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و سازمان امور سینمایی، سمعی - بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امضا شد. طبق این تفاهمنامه، همکاری مشترکی برای تهیه و تدوین سند توسعه زیست‌بوم حوزه فناوری سینما و انیمیشن و همکاری در جهت شناسایی ایده‌‌ها و طرح‌های خلاق و فناورانه در حوزه‌های مختلف سینما و انیمیشن، زمینه‌سازی و تسهیل مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی استارتاپ‌‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‌‌بنیان و شتاب‌‌دهنده در حوزه سینما و انیمیشن، طراحی رویدادهای فناورانه به صورت فصلی و سالانه در موضوعات مختلف سینمایی، حمایت از بازاریابی و بازارسازی صنعت سینما و انیمیشن در خارج از مرزهای ایران، حمایت از راه‌اندازی فن بازار صنایع و محصولات سینمایی و سمعی - بصری، حمایت از راه‌اندازی مرکز پژوهش و نوآوری هوش مصنوعی در صنعت سینما و انیمیشن، آموزش و دانش‌افزایی فعالان صنعت سینما و صنوف وابسته در حوزه فناوری‌‌های نرم و صنایع فرهنگی انجام خواهد شد.
محمدحسین ایمانی‌خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: پارک‌ها از لحاظ قانونی جایگاه بسیار رفیعی در سطح کشور دارند. فضای کشور به سمت فناوری و دانش‌بنیان شدن پیش می‌رود و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه فرهنگ با زحمات 4 ساله همکاران این مجموعه تقویت شده است. چنین دستاوری باعث شده بسیاری از دستگاه‌ها مانند پارک علم و فناوری سمنان متقاضی همکاری با مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی باشند. 
وی تاکید کرد: در جهاددانشگاهی و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی مانعی نداریم. یقین دارم سازمان امور سینمایی و سمعی - بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌تواند با پشتوانه این پارک ایده‌های بلندمدتش را اجرایی کند.
* ضرورت ارتباط سینما با پارک‌های ملی علوم
رئیس سازمان سینمایی دستاوردهای شرکت‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را نقطه عطفی در حوزه علوم و فناوری‌های نوین بویژه در حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: جوانان این مجموعه با تولیداتی که انجام داده‌اند، سعی دارند در فضای فرهنگی مثمرثمر بوده و دانش و تجربه خود را به سمت تولید هدایت کنند.
محمد خزاعی ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی کمتر چنین فضاهایی را تجربه کرده‌ و بیشتر به سمت آموزش تئوریک و آکادمیک رفته‌ایم. در نتیجه باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک‌های علوم و فناوری از سکوی آموزش به نفع حوزه تولید استفاده کنیم. ارتباط بدنه سینما در حوزه فرهنگ و هنر با چنین پارک‌های ملی از ضرورت‌های امروز است، چرا که این مراکز علمی، مزرعه خلاقیت‌ها، اکتشافات و نوآوری‌ها به شمار می‌آیند. هنرمندان باید با چنین دستاوردهایی آشنا شده و بدانند چه چیزهایی قابل ارائه است. همچنین این مجموعه پارک‌ها باید با صنوف مختلف همراه شده و دریابند اهالی سینما با چه نواقص، کاستی‌ها و مشکلاتی مواجه هستند که در جهت رفع آنها گام بردارند. قطعا در حوزه انیمیشن می‌توانیم با پارک ملی علوم همکاری جدی‌ای داشته باشیم.

Page Generated in 0/0066 sec