printlogo


کد خبر: 265006تاریخ: 1402/4/27 00:00
اخبار

توافق مهدی طارمی با میلان
مهاجم تیم‌ ملی فوتبال کشورمان با باشگاه میلان به توافق شخصی دست یافت. مهدی طارمی که به‌خاطر درخشش در تیم پورتو، این روزها شایعه شده که 2 غول فوتبال ایتالیا یعنی میلان و اینتر نسبت به خرید او علاقه‌مند هستند، به نظر می‌رسد تصمیم گرفته زیر نظر استفانو پیولی بازی کند، هرچند محقق شدن این امر ابتدا در گرو توافق میلان با پورتو است که برای فروش او ظاهراً چیزی حدود 20 میلیون یورو می‌خواهد. ساشا تاولیری خبرنگار سرشناس بلژیکی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال «رادیو مونت‌کارلو» فرانسه خبر داد مهدی طارمی به توافق شخصی با باشگاه میلان برای عقد قراردادی 4 ساله رسیده است. اکنون مذاکرات با باشگاه پورتو ادامه دارد تا میلان بتواند به زودی به ارائه یک پیشنهاد رسمی برای خرید این مهاجم ایرانی برسد. جان‌لوکا دی‌مارتزیو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا هم مدعی شد مهدی طارمی قرار است با ژرژ مندز مدیر برنامه سرشناس جهان فوتبال همکاری کند تا بهترین انتخاب را برای آینده حرفه‌ای‌اش داشته باشد. طارمی قبل از اتخاذ هر تصمیمی پیشنهادهای دریافتی را با ژرژ مندز پرتغالی در میان خواهد گذاشت و بر اساس توصیه‌های او تصمیم‌گیری خواهد کرد. مهاجم ایرانی پورتو که فصل گذشته با به ثمر رساندن 22 گل عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال را از آن خود کرد،  در 3 فصل اخیر آمار 80 گل‌ زده و 49 پاس‌ گل در 147 بازی را در این تیم پرتغالی از خود بر جا گذاشته است. 
***
پشت پرده نامه سازمان لیگ به سپاهان استقلال، پرسپولیس و تراکتور
4 باشگاه سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور تا امروز (سه‌شنبه) مهلت دارند قراردادهایی را که تاکنون به امضا رسانده‌اند به سازمان لیگ فوتبال ارائه کنند. به گزارش ایسنا، محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ فوتبال یکشنبه در نامه‌ای به سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور از این 4 باشگاه خواست قراردادهای‌شان را تا سه‌شنبه به این سازمان ارائه کنند. این نامه نکاتی به همراه داشت که یکی از آنها، ابلاغ آن به تنها 4 باشگاه لیگ برتری، همچنین مهلت این نامه تا ۲۷ تیر بود، چرا که پایان نقل و انتقالات در تاریخ ۱۲ مرداد است. به همین دلیل ابهاماتی درباره این نامه به‌وجود آمد. پیگیری‌های خبرنگار ایسنا درباره این نامه نشان داد برنامه سازمان لیگ برای بررسی و راستی‌آزمایی قراردادهای باشگاه‌های لیگ برتری، مرحله به مرحله است که مرحله نخست آن با سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور بوده است. در همین راستا پس از بررسی قراردادهای این 4 باشگاه، نوبت به ۱۲ باشگاه لیگ برتری دیگر خواهد رسید. همچنین سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور تا امروز قرار است فقط قراردادهایی را که تاکنون به امضا رسیده است جهت راستی‌آزمایی به سازمان لیگ فوتبال ارائه کنند. در نتیجه این نامه به معنای پایان فعالیت نقل و انتقالاتی این 4 باشگاه نیست و تنها به دلیل اینکه بررسی و راستی‌آزمایی قراردادهای لیگ برتری روی هم انباشته نشود، سازمان لیگ درخواست ارائه قراردادها از سوی سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور را کرده است. 
***
هادی کائیدی مدال‌های ایران را دورقمی کرد
با ایستادن هادی کائیدی در رده سوم رقابت پرتاب وزنه کلاس F34، تعداد مدال‌های ایران در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان دو رقمی شد. 
به گزارش  تسنیم، در ادامه مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس، در رقابت پرتاب وزنه کلاس F34، هادی کائیدی با رکورد 11.35 به مقام سوم رسید و صاحب مدال برنز شد. وی همچنین سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس را نیز کسب کرد. در همین رقابت سعید افروز دیگر ملی‌پوش کشورمان با حدنصاب 10.65 متر در رده ششم ایستاد. بدین ترتیب تعداد مدال‌های کاروان ایران به عدد 10 رسید. تاکنون در بین ورزشکاران ایران، یاسین خسروی و سعید افروز به همراه رشید مسجدی به مدال طلا، مهدی اولاد به مدال‌های طلا و نقره، امیر خسروانی، الهام صالحی و علی پیروج به مدال نقره و هاشمیه متقیان و هادی کائیدی به مدال برنز دست یافته‌اند. همچنین هادی کائیدی، یاسین خسروی، علی پیروج، سجاد نیک پرست،
سیدعلی اصغر جوانمردی، سعید افروز، مهدی اولاد، الناز دارابیان، امیر خسروانی، الهام صالحی، امان‌الله پاپی، هاشمیه متقیان، رشید مسجدی و علیرضا مختاری موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در این مسابقات شده‌اند. 
***
یک لژیونر دیگر برای والیبال ایران
جواد کریمی بازیکن تیم‌ ملی والیبال ایران به تیم آرکادا گالاتی رومانی پیوست. به گزارش مهر، جواد کریمی پاسور تیم‌ ملی والیبال ایران که همراه با این تیم در لیگ ملت‌های والیبال حضور داشت به باشگاه آرکادا گالاتی رومانی پیوست. پیش از این مهدی جلوه، ملی‌پوش والیبال ایران به تیم والیبال فنرباغچه در لیگ والیبال ترکیه پیوسته بود. 
***
پرسپولیس منتظر تأیید سند ۲۰۰‌ هزاردلاری رادوشوویچ
باشگاه پرسپولیس طی تفاهم قبلی با بوژیدار رادوشوویچ مکلف به پرداخت قسط سوم ۲۰۰ هزار یورویی تا یکشنبه گذشته بود. از این رو رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تأمین ارز مورد نیاز باشگاه توانست آن را شنبه گذشته از طریق یک بانک به حساب رادوشوویچ واریز کند. انتقال سومین قسط از ‌طلب رادوشوویچ در حالی مورد تأیید بانک مبدا قرار گرفته است که حساب بانکی اعلام‌شده از سوی رادوشوویچ برای پذیرش این پول به 3 روز زمان نیاز دارد. از این رو باشگاه پرسپولیس منتظر دریافت تاییدیه این پرداخت از سوی گلر گران‌قیمت کروات پیشین خود است تا نه تنها با محرومیت احتمالی از سوی فیفا روبه‌رو نشود بلکه نیازی به پرداخت ۲۰۰ هزار یورو اضافی بابت تأخیر در پرداخت پول نداشته باشد. 

Page Generated in 0/0059 sec