printlogo


کد خبر: 265015تاریخ: 1402/4/27 00:00
اخبار

رئیس مدارس غیردولتی: گاج تعطیل شد
رئیس مدارس غیردولتی اعلام کرد: موسسه آموزشی گاج در اغتشاشات پارسال سوالاتی برای دانش‌آموزان طرح کرده بود که جهت‌گیری و تحریک به ‌سمت اغتشاشات داشت و تعطیل شد. به گزارش مهر، احمد محمودزاده اعلام کرد: موسسه آموزشی گاج در اغتشاشات پارسال سوالاتی برای دانش‌آموزان طرح کرده بود که جهت‌گیری و تحریک به ‌سمت اغتشاشات داشت و تعطیل شد. وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: این موضوع در سوالات ادبیات یک آزمون از دانش‌آموزان در یک امتحان مطرح شده بود. رئیس مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته 2 مجموعه بزرگ که در صداوسیما تبلیغ می‌شود با امضای وزیر آموزش‌و‌پرورش نامه نوشتیم که تبلیغ‌شان متوقف شود، چرا که تخلف داشته‌اند. محمودزاده گفت: در این زمینه حکم صادر و رأی عمومی اعلام شده است.
***
نصب ۶ ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در پایتخت
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از ملموس‌ترین معضلات شهرها و کلانشهرهاست، گفت: شهروندان تهرانی سال گذشته ۱۷۰ روز هوای نامطلوب را تجربه کردند. سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سیاست‌های کاهش آلودگی هوا، یک استراتژی برد-برد برای کاستن از بار بیماری‌های ناشی از آلاینده‌ها و مقابله با تغییرات آب و هوایی است. وی ضمن بیان اینکه تغییرات اقلیمی و گرمایش کره زمین، منجر به افزایش تولید آلاینده ثانویه ازن شده، از سوی دیگر کاهش میزان نزولات جوی و گسترش خشکسالی و وقوع توفان‌های گرد و خاک را در پی داشته است که در سال‌های اخیر به مهمان ناخوانده بسیاری از مناطق کشور از جمله تهران تبدیل شده، تصریح کرد: شهروندان تهرانی سال گذشته ۱۷۰ روز نامطلوب از نظر کیفیت هوا را تجربه کردند. 
وی یادآور شد: سال گذشته در تهران ۲۵ روز مدارس و در برخی روزها علاوه بر مدارس، ادارات دولتی به دلیل تشدید آلودگی هوا، تعطیل یا غیرحضوری شدند. این شرایط پیامدهای جدی و جبران‌ناپذیری به اقتصاد، بهره‌وری نیروی کار، تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی برجا می‌گذارد. وی با تأکید بر اینکه علاوه بر یک ایستگاه جدید که در دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ نصب شد، 6 ایستگاه دیگر نیز به سیستم پایش آلاینده‌های هوای پایتخت افزوده خواهد شد، گفت: این ایستگاه‌ها از طریق نهادهای بین‌المللی و بر اساس به‌روزترین استانداردهای جهانی تهیه شده است.
***
استعدادیابی و تشویق نوجوانان به ورزش در محلات
مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام گفت: اختتامیه مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در مرحله مراکز استان‌های کشور تا سه‌شنبه هفته جاری در حال برگزاری است. یاسر اشراقی تاکید کرد: در این دوره از مسابقات ۱۸ هزار بازیکن در قالب ۵ هزار تیم از سراسر کشور شرکت دارند. 
وی با اشاره به برگزاری فینال مسابقات در استان تهران گفت: فینال مسابقات در استان تهران روز یکشنبه برگزار و تیم شهدای بیسیم در هر دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ قهرمان استان شد که جوایز تیم‌های برتر اهدا شد. مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: فینال کشوری این مسابقات نیز روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور برگزار می‌شود. به گفته اشراقی، استعدادیابی و تشویق به ورزش، جذب نوجوانان و جوانان در پویش استعدادیابی بنیاد ۱۵ خرداد به خانه‌های احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در محله‌های کشور و استفاده از ظرفیت‌ها از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

Page Generated in 0/0054 sec