printlogo


کد خبر: 265016تاریخ: 1402/4/27 00:00
بارش‌های سیل‌آسا راه 50 روستا در اردبیل را مسدود و خساراتی به مزارع وارد کرد
سیل در تابستان

روزگذشته بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستای شهرستان بیله‌سوار مغان در اردبیل شد. در پی این واقعه، امدادگران جمعیت هلال‌احمر بیله‌سوار در کنار اعضای مدیریت بحران این شهرستان برای بازگشایی راه‌های ارتباطی مسدود‌شده و وصل کردن جریان برق، بازسازی پل‌ها و ابنیه واقع شده در مسیرهای بروز سیل وارد عمل شدند. این در حالی است که جاری شدن سیلاب به چندین واحد مسکونی در جعفرآباد، بیله‌سوار و روستای چالماکندی خساراتی وارد کرد که تیم‌های عملیاتی اقدام به تخلیه آب از واحدهای مسکونی کردند. فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: بر اثر وقوع سیل در شهرستان بیله‌سوار بویژه منطقه جعفرآباد، جاده ارتباطی 50 روستا در این شهرستان مسدود شده است. 
صاحبعلی اصغری، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از صبح دوشنبه (دیروز) شاهد بارش باران شدید در شهرستان بیله‌سوار بویژه منطقه جعفرآباد بوده‌ایم که بر اثر این بارش‌ها جاده ارتباطی ۵۰ روستا در این شهرستان مسدود شده است. وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در شهر جعفرآباد و حومه قشلاق دشتی با ۴۸ میلیمتر بوده است و در کنار آن روستای بابک با ۳۸ میلیمتر و شهر بیله‌سوار با ۱۶ میلیمتر. فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در پی وقوع سیل در این شهرستان ۲۰ واحد مسکونی در شهر جعفرآباد دچار آبگرفتگی شد. اصغری تشریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها شاهد آبگرفتگی معابر سطح شهر جعفرآباد هستیم و در پی این بارش‌ها برخی پل‌های ارتباطی بین روستاها نیز آسیب دیده که به دلیل ادامه بارش‌ها تا بدین لحظه تعداد این پل‌ها و میزان خسارت‌ها مشخص نشده است. فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: سیل در این شهرستان خسارت‌های دیگری نیز به اراضی کشاورزی، دام و طیور و... وارد کرده و مدیریت بحران در شهرستان به صورت آماده‌باش بوده و در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان است. وی گفت: در مسیر عزیزکندی به خلیفه‌لو نیز یک خودروی پراید گرفتار سیل شده بود که با ورود سریع نیروهای امدادی این خودرو و سرنشینانش از سیلاب خارج شدند. خرداد امسال نیز جاری شدن سیل خسارت‌های زیادی در بیله‌سوار مغان بر جا گذاشت. بر اساس ارزیابی کارشناسان مدیریت بحران سیل خردادماه 5 هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت ‌زد.
* تداوم بارش‌های پراکنده تابستانی تا پایان هفته
به دنبال فعال شدن سامانه بارشی بویژه در شمال و شمال غرب کشور روز گذشته استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران،  آذربایجان غربی و شرقی، گلستان و خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد رگبار باران بودند به طوری که شدت بارش‌ها در اردبیل باعث جاری شدن سیل شد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در این باره از بارش باران در استان‌های شمالی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد. صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (امروز) بارش در سواحل دریای خزر و اردبیل و به ‌صورت پراکنده در خراسان شمالی و گلستان ادامه خواهد داشت. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (فردا) برای سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: جمعه 30 تیر نیز در اردبیل و گیلان ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پدیده غالب خواهد بود. همچنین طی ۲ روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک رخ خواهد داد.  
ضیاییان در ادامه گفت: دریای خزر طی ۲ روز آینده و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران در پایان اظهار کرد: آسمان تهران  سه‌شنبه 27 تیر صاف تا قسمتی ابری و گاهی غبار محلی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه صاف، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گاهی قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0061 sec