printlogo


کد خبر: 265023تاریخ: 1402/4/27 00:00
اخبار

ایران جزو ۱۰ کشور برتر حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: ایران با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود. پیام باقری افزود: کشورمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش انرژی برخوردار است. وی سطح تابش مناسب خورشید و وجود دالان‌های بادی را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این مزیت‌ها اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به پاک بودن این نوع انرژی است که باید برای توسعه هر چه بیشتر آن تلاش کرد. رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق با بیان اینکه امروز در یک ناترازی در بخش برق و گاز قرار داریم که موجب می‌شود کشور از این ناترازی‌ها آسیب ببیند، ادامه داد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر راهکاری برای غلبه بر مشکلات است. اگر پیش‌تر به فکر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بودیم، اکنون ناترازی برق به حداقل ممکن رسیده بود. وی خاطرنشان کرد: سبد برق کشور با توسعه نامتوازن روبه‌رو است و عمده تلاش‌ها بر توسعه نیروگاه‌های حرارتی است، در حالی ‌که ناترازی گاز در این بخش مانع خواهد بود. رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق بیان کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باید به جد دنبال شود تا مشکلات برقی کاهش یابد. باقری انرژی را موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر به منزله لکوموتیو این توسعه است که می‌تواند ناترازی بخش برق را برطرف کند. وی گفت: تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته است.
***
برنامه کشت قراردادی ابلاغ شد
به گفته معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، برنامه کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با دستور وزیر جهاد کشاورزی برای ۳ محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی به سازمان‌های جهاد کشاورزی و مجریان دولتی و غیردولتی ابلاغ شد. علیرضا مهاجر در پنجمین جلسه کشاورزی قرارداد گندم‏ جو و دانه‌های روغنی افزود: در برنامه کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حداقل در سطح ۳ میلیون هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی هدفگذاری شده و در صورت آمادگی کشاورزان و تامین اعتبار و امکانات، سقف کشت قراردادی این محصولات در سطح بیش از ۶ میلیون هکتار پیش‌بینی می‌شود. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشت قراردادی با توجه به شرایط آب و هوایی از ۱۵ شهریور امسال آغاز خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد اجرای کشت قراردادی در سال زراعی آینده به افزایش خوداتکایی در تولید گندم، کاهش واردات جو و تامین قسمتی از کنجاله و روغن مورد نیاز کشور که جزو برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، کمک کند. مهاجر افزود: کشت قراردادی شامل گندم آبی و دیم،‏ جو و دانه‌های روغنی شامل کلزا، گلرنگ و کاملینا می‌شود. وی با بیان اینکه در تامین بذر دانه‌های روغنی مشکلی نداریم، اظهار داشت: کلزا علاوه بر تامین روغن‏، برای پایداری گندم باید کشت شود. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره تامین کود برای کشت قراردادی هم گفت: اکنون با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بخشی از کود مورد نیاز کشت‌های قراردادی تامین شده و در انبارها موجود است و می‌توان آن را میان کشاورزان توزیع کرد. وی اضافه کرد: مقداری کود کشاورزی نیز توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خریداری شده و اکنون در بنادر است و در صورت تامین اعتبار ریالی، ترخیص می‌شود. مهاجر گفت: در کشت قراردادی سال زراعی آینده کود و بیمه جزو مشوق‌ها مد نظر قرار گرفته است. وی به نقش ترویج و آموزش در پیشبرد اهداف کشت قراردادی اشاره کرد و افزود: شبکه ترویج کشاورزی در کنار ماست تا کشت قراردادی در سال زراعی آینده به شکل مناسب اجرا شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در کشت قراردادی سال زراعی آینده، شرکت بازرگانی دولتی‏ سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مجریان دولتی همکاری می‌کنند.
***
برق ۵۱ مشترک اداری در پایتخت قطع شد
مدیرعامل توزیع برق پایتخت از قطع برق ۵۱ مشترک اداری پرمصرف در پایتخت خبر داد. کامبیز ناظریان گفت: اگرچه پیش‌بینی نیاز مصرف برق شهر تهران با دمای هوای بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است اما با اقدامات انجام شده توسط همکاران و همچنین همراهی قابل تقدیر مشترکان و شهروندان تهرانی، پایداری شبکه به صورت کامل حفظ شده ولی تداوم این پایداری نیازمند همراهی همه‌جانبه مشترکان است. ناظریان با بیان اینکه هر یک درجه افزایش دمای هوای شهر تهران به دلیل تشدید فعالیت سامانه‌های سرمایشی حدود ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه توزیع برق شهر تهران می‌افزاید، کنترل دما و عملکرد سامانه‌های سرمایشی را در مدیریت بار مصرف بسیار موثر دانست. وی ضمن تاکید بر اینکه مشترکان اداری و تجاری از جمله بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی در این کلانشهر هستند، با قدردانی از همراهی اغلب مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، از قطع برق ۵۱ مشترک اداری پرمصرف دیگر که به اخطارهای داده شده و مصوبه ابلاغی هیأت وزیران بی‌اعتنا بوده‌اند خبر داد. مدیرعامل توزیع برق پایتخت یادآور شد: تمام مشترکان شهر تهران در صورت استفاده از مولدهای برق در ساعات اوج مصرف به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی ۱۵۰۰ تومان پاداش خواهند گرفت. وی افزود: از ابتدای خرداد بیش از یک میلیون مشترک خانگی شهر تهران مشمول دریافت پاداش ریالی صرفه‌جویی شده‌اند که از همکاری آنان با خادمان خود در صنعت برق کشور قدردانی می‌کنیم.

Page Generated in 0/0052 sec