printlogo


کد خبر: 265024تاریخ: 1402/4/27 00:00
اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش
روز گذشته در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم»، تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش‌و‌پرورش با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش به امضا رسید.
این تفاهمنامه در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین و کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر آموزش‌و‌پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با استناد به قانون تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران با هدف تعامل اثربخش مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان و گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش‌و‌پرورش امضا شد.
در تفاهمنامه مشترک بین سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش، مواردی همچون استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه طرفین، همکاری در اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و ترویجی در زمینه دانش و فناوری هسته‌ای و کاربردهای صلح‌آمیز این صنعت در مدارس کشور، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در نظام تعلیم و تربیت و ارتقای نگرش دانش‌آموزان نسبت به اهمیت و کاربردهای فناوری هسته‌ای در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، همکاری در ایجاد، تجهیز و حمایت مادی و معنوی از قطب کشوری و استانی علوم و فنون هسته‌ای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، بسترسازی و برنامه‌ریزی در زمینه شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه علوم و فنون هسته‌ای و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانش‌آموزان و معلمان در این حوزه به عنوان محورهای همکاری اعلام شده است. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه این اتفاق در جهت جهاد تبیین تعریف شده و در این راستا در سازمان سعی شده با اشکال گوناگون و با زبان و روش‌های مختلف فناوری هسته‌ای برای مردم معرفی شود، گفت: دشمن با تهاجم سنگین خود باور مردم را نشانه رفته که فناوری هسته‌ای برای چه هست؟ در حالی ‌که فناوری هسته‌ای جزو لاینفک زندگی است که پیشرفت علوم و فنون را تسریع کرده و گشاینده جبهه‌های مختلف محسوب می‌شود. وی با تاکید بر اینکه پیشرفت علوم مختلف، بدون بهره‌گیری از صنعت هسته‌ای میسر نیست، گفت: امروز این تفاهمنامه براین اساس میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش‌و‌پرورش به امضا رسید. مطمئن هستم با اراده وزیر آموزش‌و‌پرورش این امکان وجود دارد که در زمینه پرورش استعدادهای درخشان و ظرفیت‌سازی در بخش دانش کشور می‌توانیم نقش بیشتری ایفا کنیم.
***
بازدید سرلشکر باقری از منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش مستقر در تبریز از منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش بازدید کرد. سرلشکر باقری در حاشیه این بازدید گفت: منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش مأموریت دفاع موثر، مستمر و پایدار از آسمان کشور جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. وی افزود: ماموریت‌های این منطقه با بهره‌گیری از تمام سامانه‌های پدافند هوایی، موشکی و راداری ارتش و سپاه و تجهیزات پدافندی  سایر نیروها  در بالاترین سطح انجام می‌شود. امیر سرتیپ  علیرضا صباحی‌فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش نیز در این باره افزود: ایستگاه رادار تبریز، سامانه‌های موشکی استقرار یافته، رادارهای ثابت و تاکتیکی، سایت‌های جمع‌آوری و اطلاعات و سامانه‌های جنگالی مورد بازدید و ارزیابی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت. وی تصریح کرد: مرزبانان آسمان ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و پاسخ محکم به هر گونه تجاوز خواهند داد.
***
سخنگوی شورای نگهبان:
شورای نگهبان بر تمام فرآیندهای انتخابات نظارت دارد
عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات سال‌هاست که مورد بحث و گفت‌وگو است. نقطه عطف این موضوع، ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵ است. در این سیاست‌ها با یک رویکرد آسیب‌شناسانه، نظام مسائل انتخابات مشخص شد؛ در ۱۸ بند به تمام موضوعات مربوط به انتخابات پرداخته شده است. راهکارهایی هم در این سیاست‌ها ارائه شده که برای اجرایی شدن باید به قانون و دستورالعمل تبدیل شوند. هادی طحان‌نظیف با یادآوری و قدردانی از تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای عملی شدن بخش‌هایی از سیاست‌های کلی انتخابات صورت گرفته است، عنوان کرد: البته غیر از یکی دو اقدام شاهد خروجی ملموس و عینی در رابطه با سیاست‌های کلی انتخابات نبودیم تا اینکه طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» به جریان افتاد و اکنون در مرحله نهایی قرار دارد.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این طرح دارای حدود ۶۰ ماده است، گفت: اگرچه این طرح تمام بندهای سیاست‌های کلی را پوشش نداده اما تلاش قابل تقدیری است. ممکن است درباره اجرایی‌سازی برخی بندهای سیاست‌های کلی نظام نیز اختلافات و ابهاماتی وجود داشته باشد که امیدواریم در طرح‌ها و لوایح دیگر آن بندها نیز به دستورالعمل‌های قانونی تبدیل شود.
عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان همچنین افزود:  این شورا به عنوان ناظر پا به پای مجری انتخابات حرکت می‌کند و بر تمام فرآیندها و مراحل نظارت دارد تا گامی فراتر از قانون برداشته نشده و حقی از مردم تضییع نشود.

Page Generated in 0/0056 sec