printlogo


کد خبر: 265027تاریخ: 1402/4/27 00:00
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه افرادی که از مقابله دستگاه قضا با مفاسد هراس و نگرانی دارند، بیشترین هجمه‌ها و فضاسازی را علیه عدلیه ترتیب می‌دهند، تأکید کرد
قبل از مردم عادی سراغ کارگزاران متخلف می‌رویم

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه‌قضائیه با بیان اینکه سرلوحه‌ کار قوه قضائیه قانونمداری است، گفت: قوه‌قضائیه هم باید خودش ملتزم به قانون باشد و هم همه تلاشش را مصروف دارد تا قانون در کشور حاکم باشد. قانون باید فصل‌الخطاب باشد. عدالت جز با برقراری قانون حکمفرما نمی‌شود. قانونمداری و احترام به قانون نشانه شخصیت افراد و مترقی بودن جامعه است. اگر قانون در جامعه حاکم باشد، استقرار آرامش و زیست مسالمت‌آمیز نیز در جامعه تسهیل می‌شود. اگر فردی به قانون احترام نگذارد ممکن است روحیه دیکتاتوری در او ایجاد شود.
رئیس دستگاه قضا به ویژگی‌هایی که باید در مجری قانون باشد نیز گریزی زد و گفت: مجری قانون باید آن را خوب بفهمد و خوب اجرا کند. اگر یک قانون مطلوب، به درستی اجرا نشود، ممکن است عوارض و آسیب‌هایی پدید آید. چنانچه در فهم قانون نیز به درستی دقت نشود ممکن است مسائل و مشکلاتی عارض شود. محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: اجرای قانون به نفع همه جامعه است. ما باید به قانون عمل کنیم و از ملامت ملامت‌کنندگان نگران نباشیم. باید قانون را خوب بفهمیم و خوب پیاده سازیم و نگران نباشیم چه کسی خوشش می‌آید یا بدش می‌آید! به این نکته نیز باید اهتمام داشته باشیم که همه در برابر قانون برابر هستند. وی تصریح کرد: در همه امور کشور قانون باید ملاک و معیار باشد. سال ۸۸ هم شما مشاهده کردید در اثر فتنه ایجادشده پس از انتخابات پرشکوه سال ۸۸، در اثر عدم قانونمداری عده‌ای چه خسارت‌هایی به کشور تحمیل شد و موجبات سوء‌استفاده دشمنان فراهم آمد.
وی با اشاره به برخی هجمه‌ها و فضاسازی‌ها علیه دستگاه قضا اظهار داشت: قوه‌قضائیه در حال مبارزه اصولی، حرفه‌ای و علمی با مفاسد اقتصادی است و در این مقابله بیش از آنکه به رویکرد‌های تبلیغاتی اهتمام داشته باشد و شعار دهد، متمرکز بر عمل‌گرایی است. رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: کسانی که از مقابله و مبارزه مجدانه و مستمر دستگاه قضایی با مفاسد هراس و نگرانی دارند، بیشترین هجمه‌ها و فضاسازی را علیه عدلیه ترتیب می‌دهند. رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: بار‌ها تاکید کرده‌ام که پیش از آنکه سراغ متخلفان عادی و مردم برویم سراغ کارگزاران متخلف خواهیم رفت و از قضا ترس و هراسی که عامل هجمه‌پراکنی و فضاسازی علیه قوه‌قضائیه است، از همین امر ناشی می‌شود.
***
محسنی‌اژه‌ای از حمایت نمایندگان مجلس قدردانی کرد
در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، نامه قدردانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال صدور بیانیه پشتیبانی نمایندگان از فعالیت‌ها و رویکردهای تحول‌گرایانه و اقدامات مثبت قوه‌قضائیه قرائت شد.
در این نامه خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: در اجرای منویات ولی امر مسلمین مبنی بر ایجاد تعامل بین قوا در حل مشکلات مردم و با توجه به تعامل بی‌سابقه با نمایندگان شریف مردم در مجلس شورای اسلامی، از نگاه قدرشناسانه شما نمایندگان محترم در صدور بیانیه سپاسگزاری می‌نمایم. رئیس قوه‌قضائیه در این نامه تاکید کرد: بدون شک این رویکرد نشأت گرفته از اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد قوه‌قضائیه در دوره تحول و تعالی در پرتو همکاری و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی محقق گردیده است و این اقدام مسؤولیت ما را در خدمت‌رسانی به آحاد ملت شریف ایران اسلامی مضاعف می‌کند. در این نامه خاطرنشان شد: امید داریم در پرتو تعاملات و همکاری بیش از پیش قوا، شاهد توفیقات روزافزون در خدمت به اسلام و مسلمین و اجرای اوامر و منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی جهت رسیدن به نقطه کمال و مطلوب در اداره کشور باشیم.

Page Generated in 0/0054 sec