printlogo


کد خبر: 265058تاریخ: 1402/4/28 00:00
اخبار

حمایت ۲ هزار میلیارد تومانی تهرانی‌ها از مددجویان کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از حمایت هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: مردم پایتخت در مجموع سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد در حمایت از مددجویان کمک کردند. سیدابوالفضل پرپنچی افزود: هم‌اکنون ۹۳ هزار و ۵۷۵ خانواده معیشت‌بگیر و موردی از خدمات این نهاد در استان تهران بهره‌مند می‌شوند. از این تعداد ۵۵ هزار خانوار، زن سرپرست خانوار هستند؛ ۳۸ هزار و ۳۰۰ خانوار سالمند و ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار نیز دارای سرپرست زندانی هستند. 
وی با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه به جامعه هدف تحت حمایت بیان کرد: سال گذشته هزار و ۸۵۱ مورد جهیزیه و کمک هزینه جهیزیه ارائه شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۰۰ مورد کمک‌هزینه جهیزیه و جهیزیه ارائه و مقرر شده تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمت بهره‌مند شوند. پرینچی ادامه داد: در بخش اجاره و ودیعه مسکن با توجه به مشکلات گرانی مسکن در این استان، پارسال ۱۷ هزار و ۷۳۰ مورد کمک در قالب ودیعه و اجاره مسکن پرداخت شده و این امر در سال جاری نیز ادامه دارد. وی همچنین به ارائه خدمت به بیماران خاص و صعب‌العلاج اشاره و اعلام کرد: این نهاد به واسطه اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی نیز به این گروه از جامعه هدف خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای ارائه می‌کند.
***
۴۱۰۰ کودک در دولت سیزدهم به فرزندخواندگی سپرده شدند
سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد در دولت سیزدهم و با تعامل موثر دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی در راستای اصلاح فرآیند فرزندخواندگی، تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند. به گزارش سازمان بهزیستی کشور، همچنین ۹ هزار و ۵۰۰ کودک بدون سرپرست در۶۵۰ مرکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند و سازمان بهزیستی نیز از ۱۸ هزار کودک که در خانواده جایگزین نگهداری می‌شوند، حمایت می‌کند. 
سازمان بهزیستی در حوزه حمایت از فرزندان بی‌سرپرست یا بد سرپرست، فرزندخواندگی، بانوان سرپرست خانوار و جوانی جمعیت توانسته ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار را تحت پوشش حمایت خود قرار دهد. همچنین ۱۴۷ خانواده دارای فرزند چهارقلو، ۳ هزار و ۵۲۱ خانواده دارای فرزند سه‌قلو و ۳۵ هزار خانواده دارای فرزند دوقلو از حمایت این سازمان برخوردار هستند که این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه تامین شیرخشک تا سن ۲ سالگی، پرداخت مستمری تا سن ۶ سالگی و تسهیلگری در تامین مسکن خانواده است. به گفته او، ۲ شیرخوارگاه در استان‌های تهران و خراسان رضوی به طور کامل کودکان خود را به فرزندخواندگی سپردند.
***
جزئیات تازه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمانی که موضوع همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میان آمده، هر تعهدی را که به موجب قانون بر دوش ما گذشته شده است انجام داده‌ایم و معتقدیم منابع متناسب‌سازی باید خارج از صندوق تأمین شود اما به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل خواهیم کرد. به گزارش فارس، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمانی که موضوع همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میان آمده هر تعهدی را که به موجب قانون بر دوش ما گذشته شده است انجام داده‌ایم. 
وی افزود: منابع این متناسب‌سازی را از سال ۱۳۹۹، در حساب‌های دولت نگه داشته‌ایم و معتقدیم منابع متناسب‌سازی باید خارج از صندوق تأمین شود اما تعهدات خود به بازنشستگان را که به موجب قانون بر عهده ما گذاشته شده است انجام می‌دهیم. 
موسوی عنوان کرد: ما از سال ۱۳۹۹ متناسب‌سازی را اجرا کرده‌ایم و هر سال متناسب با افزایش نرخ دستمزد شورای عالی کار افزایش یافته است، سنوات بعدی نیز افزایش حقوق بر اساس مصوبه شورای عالی کار اجرا و اعمال شده است.

Page Generated in 0/0060 sec