printlogo


کد خبر: 265070تاریخ: 1402/4/28 00:00
پس از مردم یاسوج، مردم شهرستان بهمئی نیز با‌حضور پرشور خود، از حجت‌الاسلام رئیسی استقبال و قدردانی کردند
ایل وفادار

گروه سیاسی: دومین روز سفر دولت سیزدهم به استان کهگیلویه‌وبویراحمد، با حضور رئیس‌جمهور در جمع مردم شهرستان بهمئی و افتتاح پروژه ملی محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» همراه بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان بهمئی که روز گذشته در مصلای امام رضا‌(ع) این شهرستان برگزار شد، رشادت، ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب را از جمله شاخصه‌های مردم بهمئی برشمرد و افزود: امروز نوبت خدمتگزاری مسؤولان به این مردم عزیز است و جبران این ایستادگی و رشادت‌ها باید جزو اولویت‌های کاری همه مدیران باشد. رئیسی وجود ذخایر و میادین نفتی در استان کهگیلویه‌وبویراحمد را از جمله ظرفیت‌های عظیم این استان برای توسعه دانست و گفت: در این راستا وزارت نفت موظف شده است بخشی از درآمد حاصل از استخراج میادین نفتی استان را در قالب مسؤولیت اجتماعی، به رفع مشکلات و نیازهای مردم آن از جمله تولید و اشتغال تخصیص دهد. رئیس‌جمهور جاذبه‌های گردشگری، اماکن زیارتی و امام‌زادگان، سنگ‌نوشته‌ها و نقش‌های برجسته تاریخی را از دیگر ظرفیت‌های استان بویژه شهرستان بهمئی و نشانه قدمت تاریخی و تمدنی آن برشمرد و افزود: فعال‌سازی این ظرفیت‌های بزرگ نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها نظیر بیمارستان و جاده‌های مواصلاتی است که بحمدالله با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی در این شهرستان و همچنین محور مواصلاتی پاتاوه – دهدشت، بخشی از مشکلات زیرساختی در این منطقه حل خواهد شد.
رئیسی در ادامه به مشکل آب شهرستان بهمئی و استان کهگیلویه‌وبویراحمد اشاره کرد و گفت: مشکل این مناطق بی‌آبی نیست، بلکه مدیریت منابع آبی برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی است. به‌رغم کمبود نزولات آسمانی در برخی نقاط کشور اما این دولت برای مدیریت منابع آبی اهتمام جدی دارد. رئیسی افزود: برای انتقال آب و آبرسانی به نقاط مختلف این استان اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که اگر با یک کار جهادی توأم شود، حتما مردم این شهرستان نیز شاهد رفع مشکل آب خواهند بود.
رئیس‌جمهور در ادامه عدم بهره‌مندی مردم از وجود سدهای متعدد در استان کهگیلویه‌وبویراحمد را از جمله مشکلات و مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: از دیگر اولویت‌های مهم دولت در این استان چاره‌جویی برای بهره‌مندی بیشتر و بهتر مردم استان از منابع آبی این سدهاست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بر اساس آمار، بیکاری در سطح استان کهگیلویه‌وبویراحمد کاهش یافته اما در سطح شهرستان بهمئی به دلیل نبود کارخانجات و زمینه‌های کار کشاورزی این اتفاق نیفتاده است، گفت: مسؤولان موضوع ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی را با فوریت دنبال کنند تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان در این زمینه برطرف شود.
رئیسی از مسؤولان خواست آن دسته از مشکلات و مسائل منطقه را که سریع‌تر قابل حل و فصل است، در اولویت قرار دهند و مسائلی مثل احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه را که زمانبر خواهد بود، در اولویت‌های بعدی خود ببینند و تصریح کرد: مردم بهمئی! بدانید رفع مسائل و مشکلات شما همواره دغدغه ما و مسؤولان استان است و هرگز از آنها غفلت نخواهیم کرد.
* افتتاح محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی روز گذشته پروژه محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» را افتتاح کرد.
پروژه ملی محور پاتاوه - دهدشت به طول 136 کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرار گرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید. اجرای این پروژه و به بهره‌برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی، ۵ بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه‌وبویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
* بهره‌برداری از بیمارستان 32 تختخوابی شهید سلیمانی بهمئی
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته از بیمارستان 32 تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان بهمئی بهره‌برداری کرد. این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 135 میلیارد تومان و زیربنای 5 هزار متر در ۲ طبقه و دارای 32 تخت احداث شده است که ظرفیت افزایش تا 64 تخت را دارا بوده و شامل بخش‌های مختلفی از جمله جراحی، اتاق عمل، زنان و زایمان، اطفال و دیالیز با امکانات رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه و پد اورژانس است. با راه‌اندازی این بیمارستان تعداد بیمارستان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد به 12 و تعداد تخت‌های بیمارستانی آن به بیش از هزار و 500 تخت می‌رسد. روند احداث این بیمارستان از اسفند 93 آغاز شد اما با کندی مواجه بود که با رویکرد محرومیت‌زدایی، عملگرایی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم، شتاب بیشتری گرفت و به مرحله بهره‌برداری رسید.

Page Generated in 0/0056 sec