printlogo


کد خبر: 265071تاریخ: 1402/4/28 00:00
بازدید و ارزیابی سرلشکر باقری از یگان‌های نظامی مستقر در استان آذربایجان شرقی
آماده رزم

گروه سیاسی: رئیس ستادکل نیروهای مسلح برای ارزیابی توان نظامی کشورمان در مرزهای شمال‌غرب کشور، به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.
سرلشکر محمد باقری ابتدا به همراه سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و هیات همراه با حضور در پایگاه شهید فکوری تبریز، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و نمایشگاه توانمندی‌های پایگاه شهید فکوری، توان رزمی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد. در این بازدید، امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی و جمعی از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را همراهی کردند.
سرلشکر باقری در بدو ورود به تبریز، اهداف سفر خود را ارزیابی واحد‌های نیروهای مسلح  مستقر در این استان عنوان کرد.
* بازدید میدانی از تیپ ۲۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سفر خود به تبریز با حضور در تیپ مخصوص ۲۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش مستقر در تبریز رزم عملیاتی این نیرو را مورد ارزیابی قرار داد.
* بازدید سرلشکر باقری از پدافند هوایی شمال‌غرب
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش مستقر در تبریز از منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب ارتش بازدید کرد و در جریان این بازدید گفت: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب ارتش ماموریت دفاع مؤثر، مستمر و پایدار از آسمان کشور جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. وی افزود: ماموریت‌های این منطقه با بهره‌گیری از همه سامانه‌های پدافند هوایی، موشکی و راداری ارتش و سپاه و تجهیزات پدافندی سایر نیرو‌ها در بالاترین سطح انجام می‌شود.
* سرلشکر باقری: دشمنان ایران ضعیف شده‌اند
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران روز گذشته در بازدید از یگان‌های رزمی قرارگاه عاشورای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارزیابی توان دفاعی در حوزه‌های هوانیروز، زرهی، تکاوری، توپخانه و موشکی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: خداوند را شاکر‌م که فرصت شد امروز بخش اندکی از توانمندی کم‌نظیر نیروی زمینی قهرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شبستر و استان آذربایجان شرقی از جمله بخش‌های گوناگون تیپ زرهی حضرت امام زمان(عج)، توپخانه، واحدهای پیاده، واحدهای گوناگون پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی را که بخش اندکی از آنها در میدان حضور دارند، شاهد باشیم. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به هوشیاری کامل نیروهای مسلح در مرزهای کشور خاطرنشان کرد: لشکر 31 عاشورا، گردان‌های امام حسین(ع) و همه عزیزانی که در میدان حضور دارند، تنها بخش اندکی از توانمندی‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامیِ مقتدر ایران در منطقه راهبردی شمال غرب کشور هستند که با تمام توان و با هوشیاری کامل مرزهای کشور و همه فرآیندها در مناطق پیرامونی و مناطق مرزی را تحت رصد و کنترل دارند و با آمادگی کامل در صورت ضرورت، آماده جان‌فشانی و دفاع از میهن عزیز و مردم شریف‌مان هستند.
وی افزود: آنچه باعث امنیت کشور شده است، صرفا و صرفا عنایت خداوند متعال، فرماندهی بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب و در کنار آن جان‌فشانی رزمندگانی همچون شما عزیزان است، اگرنه دشمنان جنایتکار این نظام و دشمنان خداوند متعال  به هیچ‌گونه اصول اخلاقی یا حقوق بشر پایبند نیستند. آنچه باعث امنیت شده است، ایستادگی و پایمردی رزمندگان اسلام و همراهی مردم عزیزمان با این حکومت الهی، انقلاب اسلامی و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی است که این امنیت و بازدارندگی پایدار و مثال‌زدنی را برای کشور به ‌ارمغان آورده است. سرلشکر باقری در پایان اظهار کرد: پایداری جمهوری اسلامی نوید روزهای پر از امید و پیشرفت را برای کشور به ‌ارمغان می‌آورد و نشان می‌دهد ان‌شاءالله همان‌گونه که تا این سال‌ها بوده است، روزبه‌روز دشمنان ضعیف‌تر شده و کشورمان مقتدرتر شده است، روزهای پیشرفت و آبادانی و سربلندی بیشتری را برای میهن عزیزمان شاهد باشیم.
سرلشکر باقری در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفت: ما به بازدارندگی پایدار و کارآمدی رسیده‌ایم که دائما هم آن را رصد و مراقبت می‌کنیم. دشمنان را هم زیر نظر داریم و سعی می‌کنیم هرگونه کاستی را جبران کنیم تا این بازدارندگی، پایداری مداوم داشته باشد.
* جمهوری اسلامی قابل براندازی نیست
سرلشکر باقری در شورای فرماندهی سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های نمونه کشور بود و ما کمترین ناآرامی را در این استان شاهد بودیم. وی ادامه داد: در کنار تلاش دستگاه‌های مختلف امنیتی، انتظامی و نظامی، نقش مردم عزیز این استان در عدم همراهی با دشمن و حضور منسجم در راهپیمایی‌ها و تجمعات علیه دشمن، بسیار برجسته بود.
سرلشکر باقری گفت: عدم همراهی مردم با اغتشاشگران، اقتدار کشور را رقم زد که شما نتایج آن را می‌بینید. تحولاتی که در ارتباط با کشور‌های منطقه و کشور‌های اروپایی اتفاق افتاده، محصول سربلندی مردم و نظام در مواجهه با حوادث سال گذشته است. دشمن فهمیده که جمهوری اسلامی قابل براندازی نیست. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات جهانی بیان کرد: قطب قدرت در حال چرخش به سمت آسیاست. نگاه قدرت‌های غیرغربی هم به جمهوری اسلامی به ‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای است.
***
عراق در حال بستن نقاط نفوذ در مرز ایران است
سخنگوی ستاد مشترک عراق اعلام کرد این کشور به تلاش خود برای تامین کامل امنیت مرز با ایران و بستن حفره‌های نفوذ ادامه می‌دهد. تحسین الخفاجی روز سه‌شنبه ۲۷ تیر به وبگاه خبری بغدادالیوم گفت: همکاری‌ها و هماهنگی‌های مستمری با ایران برای تامین امنیت مرزها و بستن گلوگاه‌های نفوذ در جریان است. وی افزود: عراق اقدامات نظامی و امنیتی متعددی برای تامین امنیت مرزهای خود با همسایگان و بستن گلوگاه‌های نفوذ در پیش گرفته است.
وی با بیان اینکه نیروهای عراقی پیشرفت بزرگی در مساله تامین امنیت مرزها به دست آورده‌اند، افزود: تلاش‌های اطلاعاتی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است که سهم بالایی در مقابله با نفوذ به مرزها و حتی نفوذ به شهرها دارد.

 


Page Generated in 0/0060 sec