printlogo


کد خبر: 265085تاریخ: 1402/4/29 00:00
اخبار

برگزاری 10 مجلس تعزیه مقابل تالار وحدت
۱۰ مجلس تعزیه در رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود. در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب ‌و عشا، پهنه رودکی میزبان مجالس تعزیه است.
رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» توسط گروه تعزیه «سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی و به همت بنیاد فرهنگی - هنری رودکی با همکاری شهرداری منطقه 11 تهران برگزار می‌شود.
در شب اول این رویداد تعزیه «شاهچراغ (ع)»، در شب دوم تعزیه «طفلان زینب (س) و وهب نصرانی»، در شب سوم تعزیه «حضرت مسلم(ع)»، در شب چهارم تعزیه «دو طفلان مسلم(ع)»، در شب پنجم تعزیه «حر ریاحی»، در شب ششم تعزیه «حضرت علی‌اکبر(ع)»، در شب هفتم تعزیه «حضرت قاسم(ع)»، در شب هشتم تعزیه «حضرت ابوالفضل(ع)»، در شب نهم تعزیه «شهادت امام حسین (ع)» و در شب دهم هم تعزیه «بازار شام» اجرا می‌شود.
احمد عزیزی، مسعود عزیزی، امیرعباس باقری، حسین عباس‌قلی، حبیب ماهری، جواد جودی، مهیار میرنقی، حسین حسین‌علی، امیرعلی کاوه، امیرعلی رضایی و پارسا حسینعلی، عباس حیدری، ابراهیم خدابنده‌لو و میلاد عزیزی اعضای گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) هستند.
***
چاپ دوم کتاب عملیات پنجه عقاب
کتاب «عملیات پنجه عقاب» از تولیدات انتشارات موسسه ایران به چاپ دوم رسید. کتاب «عملیات پنجه عقاب» از تولیدات انتشارات موسسه ایران که برای نخستین بار در بهار سال 1401 به چاپ رسیده بود به چاپ دوم رسید. 
این کتاب نخستین روایت آمریکایی از عملیات پنجه عقاب و اتفاقات صحرای طبس بوده که در 168 صفحه و در قطع رقعی با شمارگان 500 ذیل چاپ دوم تقدیم مخاطبان عزیز انتشارات موسسه ایران شده است.
کتاب «عملیات پنجه عقاب» به قلم «جاستین دابلیو. ویلیامسون» و ترجمه «محمد معماریان» روایتی از عملیات ناکام نیروهای دلتای آمریکا برای نجات گروگان‌های آمریکایی بعد از تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان ایرانی است. 
مؤلف علاوه بر استفاده از اسناد این عملیات که سال ۱۹۹۲ از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است، در مصاحبه با برخی نیروهای حاضر در این عملیات، به بیان جزئیات واقعه از زبان خود آمریکایی‌ها پرداخته که از این منظر، کتاب دارای اهمیت فراوانی است. مطالعه این کتاب در روشن شدن زوایای این عملیات پیچیده و علت شکست آن، منبع باارزشی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان خواهد بود.
***
دیوارنگاره ولیعصر(عج) بوی محرم گرفت
با فرا رسیدن ماه عزاداری سردار شهیدان، جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران نصب و رونمایی شد. در نخستین روز از ماه محرم ۱۴۴۵ قمری، مصادف با ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) تهران همچون سال‌های گذشته، رنگ و بوی محرم و عاشورا به خود گرفت.
با فرا رسیدن دهه اول محرم و آغاز ماه عزاداری سردار شهیدان از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با شعار «آسمان بر مدار تربت توست» رونمایی شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی و طراحان گرافیک این مرکز تهیه و تولید می‌شود.
***
جلیل فرجاد و کامران تفتی در «سلول شخصی»
اجرای نمایش «سلول شخصی» به کارگردانی امیرحسین آلادپوش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود.
«سلول شخصی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی تئاترشهر است که از یکشنبه هشتم مردادماه به نویسندگی امیرحسین آلادپوش و سیدمرتضی هاشمی، کارگردانی امیرحسین آلادپوش و حضور تعدادی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار اصلی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
جلیل فرجاد، کامران تفتی، مجید نوروزی و مهدیار مشیرزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند، ضمن اینکه سیدیوسف هاشمی‌ثابت تهیه‌کننده و رها جهانشاهی به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند. علی سروری طراح صحنه و لباس، علی کوزه‌گر طراح نور، مسعود بقایی طراح صدا، محمدرضا ابراهیمی طراح گریم، فرشاد امام‌وردی مدیر روابط عمومی و تبلیغات، حسین پورمحمدی صدابردار، هادی کچویی دستیار کارگردان و منشی صحنه، حسین برجیس منشی صحنه، محمدحسین اللهیاری و امیرمهدی شایع دستیاران تهیه دیگر عوامل اجرایی نمایش «سلول شخصی» هستند.
نمایش «سلول شخصی» به کارگردانی امیرحسین آلادپوش از هشتم مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه میزبان مخاطبان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر خواهد بود. اطلاعات تکمیلی درباره این اثر نمایشی که همزمان با نمایش «جریان» به کارگردانی علیرضا معروفی در تالار اصلی روی صحنه می‌رود به‌زودی اعلام می‌شود.

Page Generated in 0/0122 sec