printlogo


کد خبر: 265103تاریخ: 1402/4/29 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) اعلام کرد
هدف‌گذاری ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) گفت: ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد در سال جاری هدف‌گذاری شد. سیدمرتضی بختیاری روز گذشته در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع این میزان اعتبار، ۱۵ هزار میلیارد تومان توسط استانداران تأمین می‌شود. به گفته وی، سال گذشته نیز با هدف‌گذاری ۷ هزار فرصت اشتغال‌زایی، ۵ هزار و ۸۰۰ شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان ایجاد شد. بختیاری گفت: ۵۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره نیز برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به تأمین مسکن نیازمندان، بیان کرد: سال گذشته ۲۳ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شد که سهم خراسان شمالی از این تعداد هزار و ۳۷۵ واحد بوده است. رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) یادآور شد: اینک هزار واحد مسکونی برای مددجویان خراسان شمالی در حال ساخت است که ۲۸۹ واحد آن تا پایان شهریورماه امسال بهره‌برداری می‌شود. بختیاری گفت: سال گذشته نیکوکاران ۸۴ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام به مددجویان خراسان شمالی کمک کردند. وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت معیشتی استان این میزان کمک نسبت به کشور مطلوب بوده است. رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) تصریح کرد: در ۳ ماهه نخست امسال نیز ۱۸ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان در این طرح به نیازمندان خراسان شمالی کمک شده است.
***
اتمام ساخت ۱۱ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط ستاد اجرایی
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اتمام ساخت ۱۱ خوابگاه دانشجویی در کشور خبر داد و تاکید کرد: این خوابگاه‌ها به دانشجویان دختر به عنوان دختران امروز و مادران فردای ایران تقدیم شده است. علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در قالب «طرح ملی خورشید» اقدام به ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در سراسر کشور کرده که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ خوابگاه به پایان رسیده و ۵ خوابگاه باقیمانده نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، در ماه‌های آینده آماده تحویل به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت خواهند شد. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که در آیین افتتاح یازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه این بنیاد در تربت حیدریه سخن می‌گفت، تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ساخته شده توسط بنیاد به لحاظ کیفیت ساخت و مصالح و دانش فنی به کار گرفته شده، جزو پروژه‌های عمران اجتماعی ممتاز به‌شمار می‌روند و از امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات برخوردار هستند. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دستور کار مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و این بنیاد قرار گرفته است. وی درباره خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز توضیح داد: این خوابگاه با ۲۱۶ تخت و ۴ هزار و ۶۰۰ متر زیربنا با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته شده است. 
***
بازداشت اشرار خشن در تهران
ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران ۷ تن از اراذل و اوباش سابقه‌دار را که با عربده‌کشی و قدرت‌نمایی باعث ایجاد رعب و وحشت در محدوده خیابان خوش شده و شهروندی را نیز مجروح کرده بودند، دستگیر کردند. به دنبال دریافت خبری مبنی بر عربده‌کشی و قدرت‌نمایی منجر به قطع عضو شهروندی از ناحیه مچ دست از سوی ۷ نفر از اراذل و اوباش در محدوده خیابان خوش تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ قرار گرفت و آنان برای شناسایی و دستگیری این افراد وارد عمل شدند. در ادامه بررسی‌های پلیسی و استفاده از روش‌های شناسایی نوین کشف جرم، ماموران موفق شدند مخفیگاه متهمان را در مخروبه‌ای در حاشیه شهر تهران مورد شناسایی قرار دهند  و در عملیاتی ۶ شرور را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در جریان بازجویی از این افراد مشخص شد سرکرده این باند شرارت به یکی از استان‌های شرق کشور متواری شده که مخفیگاه این فرد نیز شناسایی و در عملیاتی با مجوز قضایی و هماهنگی پلیس استان مذکور این فرد نیز دستگیر و به تهران منتقل شد. هر ۷ متهم تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود و قطع دست یکی از شهروندان از ناحیه مچ اعتراف کردند. 
***
سلاجقه: وضعیت آب دریاچه سد چمشیر مناسب است
رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: از دی‌ماه سال گذشته تاکنون نمونه‌برداری‌های روزانه نشان می‌دهد کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چمشیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است. علی سلاجقه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: برخی مراجع دانشگاهی و سمن‌ها با توجه به سازند زمین‌شناسی که در حوزه آبخیز سد چمشیر وجود دارد، معتقد بودند این سازندها از لحاظ بارگذاری با مشکل مواجه می‌شوند، املاح دارند و کیفیت آب را تغییر می‌دهند که من گفتم این سد مجوز محیط زیستی دارد، ولی اگر این بحث‌ها درست باشد مجوز گتوند دوم را نمی‌دهیم. وی ادامه داد: اما وقتی دریچه تحتانی سد بسته و آبگیری شد با قایق از دریاچه بازدید کردیم و نمونه گرفتیم که اندازه‌ گرفته شد. از ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲ نمونه‌برداری‌ها روزانه انجام شده است، کاملا این نمودارها را قیاس کردیم و نشان داد روند مناسب است و تغییرات ‌ای‌سی دریاچه سد چمشیر بسیار ناچیز است. با وجود اینکه باران کاهش و تبخیر افزایش یافته است اما کیفیت دریاچه در وضعیت مناسب قرار دارد.

Page Generated in 0/0056 sec