printlogo


کد خبر: 265107تاریخ: 1402/4/29 00:00
رئیس بنیاد مستضعفان: 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان تا پایان سال در کشور ساخته می‌شود
تأمین مسکن محرومان

گروه اجتماعی: توجه و تمرکز بر ساخت انبوه مسکن از سوی دولت و سازمان‌ها و نهادهای حمایتی چون بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای دسترسی مردم بویژه اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه به مسکن به گونه‌ای است که اقدامات انجام شده در این زمینه باعث کاهش قیمت این کالای مصرفی و البته ضروری در کشور شده است. در این باره رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در راستای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان، 3 هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۱۸ ماه گذشته هزینه شده که سهم بنیاد مستضعفان از این میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. پرویز فتاح دیروز در  مراسم بهره‌برداری از 10هزارمین واحد مسکن محرومان در روستای چور مریوان اظهار کرد:  در راستای ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان 3 هزار و 200 میلیارد تومان در 18  ماه گذشته  هزینه شده که سهم بنیاد مستضعفان از این میزان هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت این تعداد واحد مسکن محرومان، 2 هزار میلیارد تومان هزینه کرده، به بهره‌برداری از  8 واحد مسکن محرومان در روستای چور مریوان اشاره کرد و گفت: افرادی که برای آنها مسکن ساخته شد توانایی تامین اعتبار برای طرح نهضت ملی مسکن را نداشتند و به صورت بلاعوض به آنان کمک شد. رئیس بنیاد مستضعفان کشور اضافه کرد: در حال حاضر هزار و 450  واحد مسکن توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در استان کردستان در حال ساخت است که عمده آن به بهره‌برداری رسیده است. وی اضافه کرد: تا پایان امسال بیش از 10 هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی احداث، تکمیل و تحویل خواهد شد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  نیز در این مراسم اظهار کرد: تاکنون تفاهمنامه‌های خوبی در راستای ساخت مسکن برای اقشار نیازمند بین بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی منعقد شده است. اکبر نیکزاد اضافه کرد: در  قالب ساخت 20 هزار واحد مسکن محرومان، امروز 10هزارمین واحد به بهره‌برداری رسید که به هر واحد 50 میلیون تومان کمک بلاعوض و 200 میلیون تومان وام با کارمزد پایین پرداخت شده است. وی تصریح کرد: توجه به اقشار نیازمند و تلاش در راستای خانه‌دار شدن آنها از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و خوشبختانه طی سال‌های اخیر در این راستا قدم‌ها خوبی برداشته شده است.
* مشارکت بنیاد مستضعفان در خانه‌دار  کردن محرومان
رئیس بنیاد مستضعفان روز سه‌شنبه در سفر به کرمانشاه، در حاشیه جلسه با استاندار و مسؤولان این استان با اشاره به هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به رفع محرومیت از استان کرمانشاه اظهار کرد: ما در شهرستان سرفیروزآباد به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت خود، اجرای طرح‌هایی را در دستور کار داریم و امسال نیز ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها تخصیص داده شده است. 
سیدپرویز فتاح اضافه کرد: بنیاد مستضعفان سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور اجرای این طرح‌ها، کمک به احداث مسکن محرومان، حمایت‌های معیشتی از نیازمندان، کمک به احداث مراکز درمانی، وام قرض‌الحسنه و... در استان کرمانشاه هزینه کرده است و علاوه بر آن در اجرای طرح‌های اقتصادی نیز اقدامات قابل توجهی داشته‌ایم. وی با اشاره به مشارکت این بنیاد برای خانه‌دار کردن اقشار محروم این استان گفت: ما با همکاری بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد، در احداث ۸۵۰ واحد مسکن محرومان استان کرمانشاه مشارکت داریم که ساخت بخش عمده‌ای از این واحدها تمام شده و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود. رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد به منظور ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: ما سال گذشته نیز رقم قابل توجهی را به این امر اختصاص داده بودیم و امسال اعتبار در نظر گرفته شده برای وام قرص‌الحسنه ضروری و اشتغال از محل منابع بنیاد در کرمانشاه به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است. وی اضافه کرد: همچنین در این سفر مقرر شد برای کمک به امور معیشتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان و همچنین پاسخ به نیاز مراجعان موردی، ۱۰ میلیارد  تومان در اختیار هر یک از این نهادهای حمایتی و در مجموع ۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی کرمانشاه پرداخت کنیم. به گفته فتاح، همچنان حمایت‌های معیشتی از خانواده‌های محروم این استان ادامه دارد. وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک زمین ۴۷ هکتاری در شهر کرمانشاه را به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و محروم در قالب طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده گفت: این زمین به طور کامل به طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد و ۵۴۰۰ واحد در این قطعه بارگذاری شده و ما علاوه بر واگذاری رایگان این زمین، ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به متقاضیان این واحدها پرداخت می‌کنیم، البته در واگذاری واحدها هیچ دخالتی نداریم و مسؤولیت واگذاری واحدها با دولت است. 

Page Generated in 0/0058 sec