printlogo


کد خبر: 265111تاریخ: 1402/4/29 00:00
بررسی آمار درآمدهای مالیاتی در بهار ۱۴۰۲
۱۳۷ هزار میلیارد تومان دریافت شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد بهار امسال در مجموع ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی حاصل شده است.
بررسی آمار درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد طی فصل بهار در مجموع ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده است. از این میزان ۸۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم (سهم ۵۹ درصدی) و ۵۶ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات (۴۱ درصد) می‌شود.
* جزئیات مالیات اشخاص حقوقی
در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی ۴۵ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان درآمد اخذ شده است که از این میزان ۴۱ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان مربوط به مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی می‌شود. همچنین مالیات علی‌الحساب اشخاص حقوقی دولتی ۳ هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان بوده است.
* مالیات بر ثروت چقدر بود؟
بررسی وضعیت مالیات بر ثروت نیز نشان می‌دهد مجموع درآمدهای مالیاتی حاصل از مالیات بر ثروت کمتر از ۱۰ درصد درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم و کمتر از ۶ درصد کل درآمدهای مالیاتی است.
بر این اساس ۷ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان نیز درآمد حاصل از مالیات بر ثروت بوده که ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان از آن (۵۰ درصد) مربوط به مالیات بر نقل و انتقال سهام می‌شود.
همچنین درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی گرانقیمت (با احتساب عرصه و عیان) ۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.
مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گرانقیمت ۴۹۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان بوده است.
همچنین درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان بوده است.
* جزئیات مالیات بر درآمدها
در بخش مالیات بر درآمدها نیز ۶ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان از مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی درآمد اخذ شده، همچنین مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی ۱۰ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان بوده است. در مجموع درآمد حاصل از مالیات بر حقوق برابر با ۱۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان است که حدود ۱۲ درصد از کل درآمدهای مالیاتی را شامل می‌شود.
مالیات مشاغل ۹ هزار و ۵۲۶ میلیارد تومان و مالیات مستغلات هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان ثبت شده است.
به این ترتیب در بهار امسال در مجموع ۲۷ هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان درآمد حاصل از مالیات بر درآمدها بوده است.
* 39.9 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شد
در بخش درآمدهای حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات، درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ۳۹ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان بوده که حدود ۷۱ درصد درآمدهای مالیاتی بر کالاها و خدمات را شامل می‌شود.
درآمد حاصل از مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل برابر با ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان، درآمد حاصل از مالیات بر فروش سیگار (بر اساس لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت ورود برخی از کالاهای غیرضرور مصوب  ۰۶/۲۲/۱۳۷۴ و مجاز بودن تأمین کسری سیگار از طریق واردات) هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان و درآمد حاصل از مالیات بر سیگار ۶ میلیارد و ۱۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.
مالیات بر شماره‌گذاری خودرو نیز ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان بوده است.

Page Generated in 0/0054 sec