printlogo


کد خبر: 265114تاریخ: 1402/4/29 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی در دبیری شورای نگهبان ابقا شد
روز گذشته انتخابات هیات‌رئیسه سال جدید شورای نگهبان برگزار شد. در این انتخابات با رأی اعضای شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر، سیامک ره‌پیک به عنوان قائم‌مقام دبیر و هادی طحان‌نظیف به عنوان سخنگوی شورای نگهبان ابقا شدند. بر اساس آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان، انتخابات هیات‌رئیسه این شورا هر سال برگزار و طی آن هیات‌رئیسه جدید برای فعالیت یک‌ساله انتخاب می‌شود. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای نشست روز گذشته این شورا به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این نهاد جایگاه بسیار مهمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و تأکیدات مکرر حضرت امام رحمت‌الله ‌علیه و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر حفظ حرمت این نهاد به دلیل جایگاه و وظایف مهمی است که این نهاد بر عهده دارد. وی در ادامه گفت: واقعیت این است که در همه دوره‌ها تلاش اعضای شورای نگهبان این بوده که وظایف قانونی خود را به‌ نحو احسن انجام دهند.
دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: به نوبه خود از همه افراد و رسانه‌هایی که در چند روز گذشته برای معرفی شورای نگهبان تلاش کردند تشکر می‌کنم. آیت‌الله جنتی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آشنایی جامعه با جایگاه و وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادها و بویژه آشنایی جامعه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اجرای درست قانون و انجام وظیفه بهتر سازمان‌ها و نهادها کمک خواهد کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری ارادتمندان حضرت سیدالشهدا اشاره و تأکید کرد: این مصیبت جانسوز را که داغ آن همواره در دل مومنان زنده است تسلیت می‌گویم و امیدوارم عزاداری‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود مقبول درگاه خداوند بزرگ قرار گیرد. دبیر شورای نگهبان در این زمینه افزود: عزاداری با معرفت برای حضرت امام حسین علیه‌السلام انسان‌ساز است و در طول تاریخ همواره باعث حفظ مفاهیم اصیل اسلام و منشأ رستگاری و عزت‌طلبی بوده است. آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه آشنایی با فلسفه قیام حضرت امام‌حسین(ع) هر انسان آزاده‌ای را شیفته ایشان می‌کند، گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا ایجاد این شناخت است. وی اظهار کرد: متولیان فرهنگی و مسؤولان هیات‌های مذهبی باید این ایام را که هم دل‌ها متوجه معنویت است و هم اجتماعات متعدد مذهبی تشکیل می‌شود قدر بدانند و از آن برای تعمیق باورهای مذهبی جامعه و بویژه جوانان بهره ببرند. دبیر شورای نگهبان عزاداری ماه محرم را عامل مهم بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی جامعه دانست و ادامه داد: به همین دلیل دشمنان اسلام همواره برای کم‌رونق شدن و انحراف این سنت حسنه برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما حقیقت این است که عظمتی که در حرکت الهی حضرت سیدالشهدا وجود دارد، عامل شکست طراحی دشمنان شده است.
***
ارتش پاکستان خبر داد
افزایش همکاری‌های ضدتروریستی تهران - اسلام‌آباد
روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ژنرال سیدعاصم منیر در تهران دیدارهای مفصلی با مقامات ایرانی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام داد. در این بیانیه آمده است: سفر موفقیت‌آمیز فرمانده ارتش پاکستان به ایران با توافق ۲ کشور بر تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و کشف راهکارهای جدید برای گسترش تعاملات در بخش امنیتی همراه بود. روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: فرماندهان نظامی ایران و پاکستان توافق کردند که تروریسم یک تهدید مشترک برای منطقه به طور کلی و هر ۲ کشور به طور خاص است. آنها متعهد شدند تهدید تروریسم را در مناطق مرزی از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات و اقدامات موثر علیه شبکه‌های تروریستی ریشه‌کن و راه‌هایی را برای افزایش همکاری‌های متقابل در حوزه امنیتی کشف کنند.
***
دستگیری اهانت‌کنندگان به هیأت قمربنی‌هاشم تهران
در پی کشف حجاب و برهنه‌نمایی 2 زن و یک مرد مقابل هیات قمربنی‌هاشم در منطقه 6 تهران و انتشار گسترده این تصاویر در فضای مجازی، این افراد شناسایی و توسط مأموران پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دستگیر شدند. فرد چهارمی هم همراه این 3 نفر دستگیر شده است که این فرد با این 3 نفر برای این اقدام ضداخلاقی و مغایر اعتقادات مردم همکاری داشته است. یکی از مردانی که دستگیر شده است روز گذشته در حین فروش موادمخدر شناسایی و دستگیر و از او مقادیر زیادی مواد مخدر هم کشف شد.
***
سردار تنگسیری: 
پهپادهایی منحصربه‌فرد در نیروی‌دریایی سپاه ساخته می‌شود
فرمانده نیروی دریایی سپاه در بازدید از یگان فرماندهی پهپاد نیروی دریایی سپاه در جمع رزمندگان این یگان با تاکید بر اینکه امروز به‌کارگیری پهپادها یکی از راهبردهای دفاعی در نیروی دریایی سپاه است، گفت: امروز بحمدالله در نیروی دریایی سپاه نمونه پهپادهای منحصربه‌فرد طراحی و ساخته می‌شود و این نشان از همت جهادی و انقلابی افسران جوان و عملیاتی کردن فرمان «ما می‌توانیم» فرمانده معزز کل قوا امام خامنه‌ای مدظله‌العالی است. سردار علیرضا تنگسیری افزود:‌ این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که دشمن متعجب شده با این همه فشارهای حداکثری و تحریم‌های گسترده چگونه فرزندان ایران اسلامی توانستند به این سطح از رشد و پیشرفت در حوزه‌های تجهیزات دفاعی و نظامی برسند. فرمانده نیروی دریایی سپاه، پیشرفت‌های ارتش و سپاه در حوزه پهپادی را بسیار ارزشمند و قدرت‌ساز توصیف کرد و افزود: ساخت پهپاد در سطوح مختلف عملیاتی و تکنولوژی‌های متعدد آن، امروز هم در ارتش قهرمان و هم در سپاه پاسداران بسیار چشمگیر و غرورآمیز است.

Page Generated in 0/0245 sec