printlogo


کد خبر: 265131تاریخ: 1402/4/31 00:00
توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد
«سامورایی در میدان مین» روایت جانباز ۷۰ درصد

«سامورایی در میدان مین» زندگینامه جانباز «اسماعیل زمانی» توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.
«کتاب سامورایی در میدان مین»، زندگینامه جانباز اسماعیل زمانی معروف به «کل اسمال» است. او متولد سال ۱۳۴۳ در قم است؛ تیربارچی ماهر و شجاع گردان سیدالشهدا، لشکر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب و جانباز ۷۰ درصد! رزمنده‌ای شجاع و شوخ‌طبع که بمب روحیه بود و با تیربار با هلی‌کوپتر دوئل می‌کرد. کل اسمال عاشق فیلم‌های ژاپنی و سامورایی بود و در میان دود و آتش، تبدیل به یک سامورایی می‌شد و خنده را روی لب‌های رزمنده‌ها می‌نشاند.
به گفته نویسنده کتاب، اسماعیل زمانی شخصیتی شجاع بود. همچنین در موقعیت‌های سخت و حساس عملیات‌هایی چون خیبر و والفجرها با شوخی‌هایش به رزمنده‌ها روحیه می‌داد؛ کلمه سامورایی از همین شوخی‌های او گرفته شده است. در جایی که عملیات بسیار سخت می‌شود او تیربار به دست بلند می‌شود و جمله مشهورش را تکرار می‌کند: «یک سامورایی هرگز شکست نمی‌خورد». میدان مین در نامگذاری کتاب بر اساس خاطرات رزمنده‌ای است که همراه او به میدان مین رفته است.
کتاب «سامورایی در میدان مین» نوشته رضا کشمیری، در شمارگان هزار نسخه، در ۱۶۴ صفحه و به قیمت ۶۵ هزار تومان، برای بار دوم در زمستان ۱۴۰۱ توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

Page Generated in 0/0073 sec