printlogo


کد خبر: 265139تاریخ: 1402/4/31 00:00
اخبار

سنگ بزرگ پورتو در مسیر انتقال طارمی به ایتالیا!
باشگاه پورتوی پرتغال حاضر به کاهش مبلغ رضایتنامه مهدی طارمی برای انتقال به آث‌میلان نشد تا حضور مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران در باشگاه‌های ایتالیا فعلا منتفی شود. طارمی  با وجود علاقه به جدایی از پورتو همچنان با این باشگاه تمرین می‌کند. مهاجم تیم ‌ملی ایران با وجود داشتن پیشنهاد رسمی از آث‌میلان و توافق نهایی شخصی با سران این باشگاه همچنان مشکل صدور رضایت‌نامه دارد. «پینو دا کوستا» رئیس باشگاه پورتو پس از مذاکره با میلانی‌ها هم حاضر نشد رضایتنامه ۲۰ میلیون یورویی او را کاهش دهد تا توافق بر سر این انتقال شکل نگیرد. آنتونیو ویتیلو خبرنگار کوریره دلو اسپورت در این باره نوشت: شانس میلان برای جذب مهدی طارمی به دلیل بالا رفتن رقم درخواستی پورتو برای فروش این مهاجم ایرانی کاهش یافته است. ضمن اینکه رسانه کالچو مرکاتو نیز خبر از عبور استفانو پیولی، سرمربی آث‌میلان از اسم طارمی برای تقویت خط حمله تیمش داد.
***
گلشادنژاد دختر طلایی کاراته ایران در قاره آسیا
دختر کاراته‌کای ایران با برتری مقابل همه رقبای خود موفق شد دومین طلای تیم‌ ملی کاراته  را در رقابت‌های قهرمانی آسیا تصاحب کند. نماینده  وزن ۶۱- کیلوگرم تیم‌ ملی کاراته بانوان ایران که دیروز با کسب 3 پیروزی راهی مبارزه نهایی شده بود، در مبارزه برای کسب مدال طلا  «سارا علامر» از امارات را ۳ بر صفر شکست داد و روی سکوی نخست ایستاد و قهرمان آسیا شد. گلشادنژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم کار خود را با برتری ۲ بر صفر برابر «مونا الدیری» از اردن آغاز کرد و سپس یک بر صفر «اسل کانایا» از قزاقستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه‌نهایی هم در پیکار با «گونگ لی» از چین پس از تساوی بدون امتیاز، با رأی داوران به پیروزی رسید و راهی فینال این مسابقات شد. برای تیم‌ ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا تاکنون بهنام دهقان‌زاده و آتوسا گلشادنژاد 2 مدال طلا و امیر مهدیزاده، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی 3 مدال برنز کسب کرده‌اند. لیلا برجعلی نیز از دور مسابقات حذف شده است. نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا صبح دیروز با حضور ۴۰۰ کاراته‌کا از ۳۱ کشور به میزبانی مالزی در شهر ملاکا آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.
***
ژاپن شاهکار ایران را تکرار کرد
سال 2014 تیم‌ ملی والیبال ایران به نحوی شگفت‌انگیز به نیمه‌نهایی لیگ جهانی والیبال که حالا به لیگ ملت‌ها تغییر نام یافته است، صعود کرد. ایران در آن مسابقات چهارم شد اما قرار گرفتن در کنار نام آمریکا، برزیل، ایتالیا و بالاتر از روسیه، لهستان، فرانسه، صربستان، آرژانتین و... افتخار بزرگی برای والیبال ما بود. حالا ژاپنی‌ها که با 10 برد و 2 باخت به یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها صعود کرده بودند، در این مرحله اسلوونی را 3 بر صفر شکست دادند؛ اسلوونی در دور مقدماتی براحتی ما را 3 بر صفر شکست داده بود. به این ترتیب ژاپنی‌ها به نیمه‌نهایی رفتند و برابر لهستان میزبان شانس بالایی برای برد دارند. در آن سو نیز ایتالیا و آمریکا با یکدیگر نبرد می‌کنند تا دیگر فینالیست مسابقات مشخص شود. از قاره‌های آسیا و آفریقا و اقیانوسیه قبلا تنها ایران به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها یا لیگ جهانی سابق صعود کرده بود و حالا ژاپن جا پای والیبال ما گذاشته است.
***
ذکر نام اهل‌بیت توسط بازیکن برزیلی تراکتور
بازیکن برزیلی تیم فوتبال تراکتور در اقدامی جالب پیش از برگزاری دیدار تیمش، با شور و شوق نام اهل‌بیت را بر زبان آورد. به گزارش فارس، طبق یک رسم دیرینه، بازیکنان تیم‌های ایرانی پیش از برگزاری بازی در اقدامی قابل توجه در زمان تشکیل حلقه اتحاد در رختکن، به صورت دسته‌جمعی با ذکر، به ائمه اطهار متوسل می‌شوند.
بتازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که بازیکنان تیم تراکتور هم پیش از یک بازی خود در فصل گذشته ذکر «یا مهدی، یا زهرا» را بلند فریاد می‌زنند. نکته حائز اهمیت در این میان شور و اشتیاق گوستاوو واگنین، بازیکن برزیلی در به کار بردن نام حضرت زهرا(س) و حضرت مهدی(عج) است که با شور و هیجان خاصی نام مبارک اهل‌بیت را بر زبان می‌آورد.
***
گواردیول گران‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر می‌شود
گواردیول با ۹۰ میلیون پوند راهی منچسترسیتی خواهد شد و با این عدد عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر انگلیس را به دست می‌آورد. به نوشته دیلی‌میل، منچسترسیتی در آستانه اعلام نهایی جذب گواردیول، مدافع کروات لایپزیش است. گواردیول بعد از درخشش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت و گواردیولا علاقه زیادی به جذب این مدافع کروات دارد. ۲ باشگاه لایپزیش و منچسترسیتی برای انتقال این بازیکن به ارزش ۹۰ میلیون پوند به توافق نهایی دست یافته‌اند و در این صورت او به گران‌ترین مدافع تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تبدیل خواهد شد. گران‌ترین مدافع کنونی لیگ جزیره هری مگوایر است که با ۸۷ میلیون پوند از لسترسیتی به منچستریونایتد پیوست. البته او روزهای تلخی را با شیاطین سرخ تجربه کرد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. با وجود آنکه سیتی فصل درخشانی را پشت سرگذاشت و توانست سه‌گانه را کسب کند اما گواردیولا به دنبال تقویت خط دفاعی تیمش با جذب گواردیول است.  فابریزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی هم این خبر را تایید و اعلام کرد سیتی امروز از این مدافع رونمایی خواهد کرد. سیتی پیش از این هم متئو کواچیچ را از چلسی جذب کرده بود.

Page Generated in 0/0065 sec