printlogo


کد خبر: 265146تاریخ: 1402/4/31 00:00
اخبار

قرارداد ساخت ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تهران
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران با تأمین ١٠٠ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیت‌های خود، قراردادی را بابت ساخت ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکت‌های سازنده داخلی منعقد کرده است. به گزارش ایسنا، جلال بهرامی با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد که به دلیل عدم نوسازی در دوره‌های مختلف در حال حاضر به ۲ هزار دستگاه تقلیل یافته است، افزود: فقدان تسهیل‌گری در تولید اتوبوس‌های داخل، مانع دیگری بر سر راه بهبود وضعیت ناوگان است. 
وی با اشاره به اینکه دولت با محدودیت‌های اقتصادی در جهت تأمین بخشی از هزینه‌ تمام‌شده خرید اتوبوس و یارانه‌ بلیت اتوبوس و مترو روبه‌رو است، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت مستقل و با تأمین ١٠٠ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیت‌های خود، قراردادی را بابت ساخت ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکت‌های سازنده داخلی منعقد کرده است. بهرامی با تأکید بر اینکه از ۲ هزار دستگاه اتوبوس موجود تهران، ۱۰۰ دستگاه آن تمام‌برقی است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم اتوبوس‌هایی که از این به بعد برای تهران خریداری می‌شوند نیز برقی باشند تا در سال‌های آینده با مسائل و مشکلاتی که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، مواجه نباشیم.
***
هلاکت و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در کهگیلویه‌وبویراحمد
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از درگیری مسلحانه ماموران مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان مسلح و هلاکت یک نفر و دستگیری ۲ نفر از سوداگران مرگ در این درگیری خبر داد. سردار کیقباد مصطفایی در بیان جزئیات این خبر افزود: پس از اطلاع از عبور یک محموله مواد مخدر در محور یاسوج به اصفهان، اجرای طرح مهار در دستور کار پلیس قرار گرفت که سوداگران مرگ پس از مشاهده ماموران به سوی آنها شروع به تیراندازی کردند. وی در ادامه با اشاره به اقتدار ماموران انتظامی حاضر در صحنه اظهار کرد: اقدام مسلحانه قاچاقچیان با واکنش قاطعانه پلیس مواجه شد و در این درگیری یک نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز دستگیر شدند. 
سردار مصطفایی خاطرنشان کرد: در این عملیات علاوه بر کشف مقادیری مواد مخدر، یک قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه اسلحه کمری از عوامل ناامنی کشف و ضبط شد. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه شهادت بالاترین مقام برای نیروهای جان بر کف انتظامی است، تصریح کرد: در این درگیری ۲ نفر از حافظان امنیت به اسامی سروان «مهدی امینی» و ستوان یکم «سیروس درخشان‌فر» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 
***
افراد با گروه خونی منفی بیشتر خون اهدا کنند
سخنگوی سازمان انتقال خون با تشریح شرایط اهدای خون در ایران گفت: با توجه به اینکه فقط ۱۰ درصد اهدا‌کنندگان خون دارای گروه‌های خونی منفی هستند، بنابراین افرادی که دارای گروه خونی منفی در کشور هستند، استقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند. بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کمبود گروه‌های خونی منفی در کشور طبیعی است و این به دلیل آن است که در کشور تنها ۱۰ درصد اهدا‌کنندگان خون دارای گروه خونی منفی هستند. وی ادامه داد: گروه‌های خونی O منفی ۴ درصد، A منفی ۳ درصد، B منفی ۲ درصد و AB منفی یک درصد از اهدا‌کنندگان خون را به خود اختصاص می‌دهند. 
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: لازم است افرادی که دارای گروه خونی منفی در کشور هستند، استقبال بیشتری از اهدای خون داشته باشند، همچنین افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند باید در بین دوستان، آشنایان و بستگان افراد دارای گروه خونی منفی را شناسایی کنند تا هنگام نیاز و در مواقع ضروری و اورژانس در تامین خون با مشکل کمبود خون در گروه‌های منفی مواجه نشوند. 
حاجی‌بیگی از مردم و دارندگان گروه خون منفی برای اهدای خون و تشکیل باشگاه گروه خون منفی در مراکز انتقال خون سراسر کشور دعوت و تاکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد مانند آنچه را در بعضی ادارات کل انتقال خون که قبلا باشگاه گروه خونی O منفی تشکیل داده‌اند، تشکیل دهند.
***
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد
ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با این همکاری‌های نظام‌مند شاهد رفع فقر از چهره کشورهای اسلامی باشیم. آیین امضای تفاهمنامه مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد و محمد ترکمانه در این آیین اظهار داشت: بنیاد برکت یکی از نهادهای توسعه‌گر است و با اقدامات خود توانسته یکی از موثرترین نهادها در محرومیت‌زدایی باشد. وی کار با این سازمان را شروع فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد برکت دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در پی این تفاهمنامه موجب رفع فقر از کشورهای جهان اسلام باشیم. 
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: این بنیاد تاکنون در بیش از ۱۶ هزار روستا که ۷۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهند، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی داشته و یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است. به گفته وی، توسعه بیش از ۳۰۰ هزار طرح اقتصادی خرد و کوچک، حضور هزار نفر تسهیل‌گر اقتصادی در سراسر کشور و سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری در حوزه دانش‌بنیان از فعالیت‌های این بنیاد است.

Page Generated in 0/0052 sec