printlogo


کد خبر: 265157تاریخ: 1402/4/31 00:00
اخبار

روسیه پروژه عظیم گاز طبیعی مایع در قطب شمال را راه‌اندازی کرد
روسیه اعلام کرد نخستین خط گاز مایع پروژه عظیم آرکتیک ال‌ان‌جی 2 در قطب شمال را با غلبه بر تحریم‌های غربی راه‌اندازی کرد.
اسپوتنیک در این باره نوشت: رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه وارد شهر مورمانسک در شمال غرب روسیه شد و در روستای بلوکامنکا از مرکز ساخت تجهیزات سنگین چند تنی دریایی که به ساخت خطوط گاز مایع برای دومین پروژه با تناژ بسیار بالای شرکت نواتک با نام آرکتیک ال‌ان‌‌جی ۲ اختصاص دارد، بازدید کرد. وی در آنجا در مراسم راه‌اندازی نخستین خط گاز مایع از مورمانسک به گیدان برای کارخانه آرکتیک ال‌ان‌جی ۲ حضور یافت. تاسیسات آرکتیک ال‌ان‌جی ۲ در شبه‌جزیره گیدان دومین کارخانه نواتک در منطقه قطب شمال است که ساخت ۳ تاسیسات مایع‌سازی و تصفیه گاز طبیعی را طی چند سال اخیر با ظرفیت سالانه 19.8 میلیون تن در دست داشته است. پوتین در مورمانسک نخستین خط گاز مایع پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی ۲ را که یک پروژه عظیم گاز طبیعی مایع شده در قطب شمال است، راه‌اندازی کرد. گروه فرانسوی توتال انرژی در سال ۲۰۲۲ از این پروژه خارج شده بود. این پروژه به ارزش ۲۱ میلیارد دلار در شبه‌جزیره گیدان در ۳۰ کیلومتری نخستین کارخانه غول‌پیکر گاز طبیعی مایع در شبه‌جزیره یامال واقع شده است که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد. انتظار می‌رود این پروژه ظرفیت تولید ۱۹,۸ میلیون تن LNG در سال را از طریق ۳ خط تولید از میدان گازی نزدیک و غنی در Otrinier داشته باشد. روسیه قصد دارد ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع خود را تا ۲۰۳۵ به ۱۴۰ میلیون تن برساند و سهم خود را در بازار رو به توسعه گاز طبیعی مایع در جهان تقویت کند.
***
نوسازی بافت فرسوده یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده و حفظ سلامت ساکنان این بافت‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: نوسازی بافت فرسوده در حالی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته که در دولت‌های قبل به آن پرداخته نشد. محمد آیینی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ محله موضوع بازآفرینی است، افزود: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت فرسوده شهرها قرار دارد که از سازه خوبی برخوردار نیستند؛ همین مساله به صورت جدی جان ساکنان این مناطق را به خطر می‌اندازد که دولت سیزدهم نوسازی این بافت‌ها را به عنوان اولویت جدی خود قرار داده است. وی با بیان اینکه عموم ساکنان این مناطق نیازمند حمایت و توانمندسازی هستند، تصریح کرد: در کنار تهدیدهایی که در این بافت‌ها وجود دارد، فرصتی به نام نوسازی نیز هست که از این پتانسیل می‌توان برای تولید مسکن بهره برد. آیینی با اشاره به ضرورت استفاده از توان مردمی در تولید مسکن گفت: راهبرد اصلی ما برای شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن در این مناطق استفاده از ظرفیت مردمی است و در واقع چاره‌ای جز مردمی‌سازی در این بخش نداریم.
* نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت قرار گرفته که از این تعداد ۱۵۰ هزار واحد مرتبط با نوسازی بافت فرسوده است. وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن به فرمانداران و شهرداران مبنی بر اهمیت نوسازی بافت فرسوده بیان داشت: خدمات زیرساختی بسیار خوبی در این مناطق وجود دارد که هزینه تولید مسکن را کاهش می‌دهد که می‌توان از این ظرفیت در کنار مردمی‌سازی برای شتاب‌بخشی به روند تولید مسکن در بافت فرسوده بهره برد.
***
پیش‌بینی افزایش تولید مرغ در آینده نزدیک
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی گفت: با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بارگیری و تحویل سویا به واحد‌های مرغ گوشتی انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا چند روز آینده نیاز واحد‌های پرورشی به صورت کامل تامین شود. علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در رابطه با وضعیت توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: تامین سویا برای رشد جوجه‌های گوشتی در واحد‌های پرورش با مشکل مواجه شده بود که با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی و اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده با واردکنندگان نهاده‌های دامی، بارگیری و تحویل سویا به واحد‌های مرغ گوشتی انجام‌شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا چند روز آینده نیاز واحد‌های پرورشی به صورت کامل تامین شود. وی ادامه داد: انتظار ما این است واردکنندگان پس از دریافت وجه از مرغداران، نهاده را در اختیار مرغداران بگذارند، چرا که مرغداران توان تهیه نهاده آزاد را ندارند. ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: با گشایشی که شده شاهد افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور باشیم و با هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم تامین‌کننده داخل و صادر‌کننده به کشورهای هدف باشیم. ابراهیمی تصریح کرد: خردادماه بیش از ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و تا پایان تیرماه جوجه‌ریزی به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید که نشان‌دهنده این است که در روز‌های آینده شاهد عرضه بیشتر مرغ گوشتی خواهیم بود.

Page Generated in 0/0070 sec