printlogo


کد خبر: 265158تاریخ: 1402/4/31 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر حجت‌الاسلام‌والمسلمین اراکی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت همسر حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ محسن اراکی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ محسن اراکی دامت افاضاته 
درگذشت همسر گرامی آن جناب را تسلیت عرض می‌کنم و صبر و اجر همه‌ بازماندگان و مغفرت و رحمت الهی برای آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/4/29
***
رئیس جمهور:
برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در همه عرصه‌ها ضروری است
صبح روز گذشته، رئیس و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دیدار کردند. رئیس‌جمهور در این جلسه فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برافراشتن پرچم حقیقت برای همه عصرها و نسل‌ها دانست و با تاکید بر ضرورت احیای این فریضه حیات‌بخش در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، آحاد جامعه و بویژه نخبگان، مدیران، صاحب‌نظران و صاحبان قلم و منبر را به اهتمام جدی و موثر بر ایفای مسؤولیت عمومی در این زمینه فراخواند.
رئیس‌جمهور تبیین و برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ضروری خواند و تصریح کرد: در نظام اداری راه افتادن کار مردم، تسهیل در خدمت‌رسانی، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد نمونه روشنی از جریان اثربخش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است. رئیس‌جمهور حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری دانست و با اشاره به ضمانت‌های قانونی در این موضوع گفت: علاوه بر پشتوانه ضمانت‌های قانونی باید در عمل هم آمران به معروف از حمایت مجریان در بخش‌های اجرایی و قضایی برخوردار باشند و با کمک مردم زمینه سالم‌سازی فضای عمومی و اداری کشور فراهم شود. حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری نظم اجتماعی و با‌ طلب علو درجات برای شهدای اخیر فراجا، برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل و همچنین مواجهه هوشمندانه و در عین حال مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته را رمز موفقیت در این عرصه دانست و با اشاره به نقش رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی، تقویت فرهنگ و تبیین را به عنوان اولویت اساسی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید قرار داد.
***
امضای تفاهمنامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع ایران و بولیوی
تفاهمنامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع بولیوی و ایران پنجشنبه هفته گذشته، (۲۹ تیرماه) امضا شد. 
امیر محمدرضا آشتیانی در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری گفت: همان‌طور که مردم عزیز اطلاع دارند، کشورهای آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی، از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند که این اهمیت در سفر مقامات عالی‌رتبه کشورمان به آن منطقه و سفر اخیر رئیس‌جمهور به این منطقه نمایان است. وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی از دستاوردها و ظرفیت‌های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شود. کشور بولیوی نیازمندی‌هایی درباره دفاع مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر دارد که سعی شد در مباحث تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور  داشته باشیم. این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکای جنوبی باشد.
ادموندو نوبیو آگیلار، وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران، تصریح کرد: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم. وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یک سری موضوعات مشخصی برنامه‌ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و موادمخدر و کنترل مرزها نگرانی‌هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد، امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز با دانشگاه نظامی ایران همکاری داشته باشیم.
وزیر دفاع بولیوی در پایان خاطرنشان کرد: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی‌های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت‌زدگی ما از پیشرفت‌های ایران شد، تشکر می‌کنم. وی افزود: ما به نتایج این سفر بسیار خوش‌بین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری‌های گسترده ۲ کشور در حوزه‌های مختلف باشد.
***
اعلام نظر نهایی دیوان عالی کشور درباره پرونده طبری
رأی نهایی دیوان عالی کشور، نسبت به دادنامه صادره اکبر طبری در شعبه هم‌عرض اعلام شد. به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، مطابق رای دیوان عالی درباره حکم صادره از شعبه هم‌عرض با موضوع محکومیت اکبر طبری بابت 7 مورد ارتشا به ۱۲ سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق، ایراد و اشکالی وارد نیست و این حکم مورد تایید قرار گرفت. همچنین دادنامه صادره درباره بزه پولشویی با اصلاح مقدار و عوائد مشمول جریمه، مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری نیز ابرام شد. 
به گزارش مرکز رسانه قوه‌ قضائیه، گفتنی است پرونده اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز دارد که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و به محض رسیدگی در مرجع قضایی درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0066 sec