printlogo


کد خبر: 265160تاریخ: 1402/4/31 00:00
تظاهرات نمازگزاران جمعه در سراسر کشور در اعتراض به هتک حرمت دوباره به قرآن در سوئد
یکصدا علیه توطئه صهیونیستی
دستگاه دیپلماسی با همکاری سایر کشورهای اسلامی در روابط دیپلماتیک خود با کشور سوئد تجدیدنظر کند

گروه سیاسی: این روزها سوئد در اسلام‌ستیزی و اهانت به ارزش‌های اسلامی گوی سبقت را از دیگران ربوده و در پی کسب جایگاه نخست میان اسلام‌ستیزان است.
پنجشنبه هفته گذشته برای دومین مرتبه طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور پس از دریافت مجوز برای تجمع ضداسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.
در جریان این تجمع که مقابل سفارت عراق در سوئد برگزار شد، «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی که در روز عید قربان اقدام به قرآن‌سوزی کرده بود، بار دیگر در حمایت کامل پلیس سوئد کتاب مقدس مسلمانان جهان را آتش زد. 
این هتک حرمت واکنش گسترده مسلمانان جهان را در پی داشت و در ایران نیز مردم مسلمان، پس از برگزاری نماز جمعه، با انجام تظاهراتی، خشم خود را نسبت به دولت سوئد اعلام کردند.
مردم ایران در این مراسم که در سراسر کشور برگزار شد، خواستار این شدند دستگاه دیپلماسی با همکاری سایر کشورهای اسلامی در روابط دیپلماتیک خود با کشور سوئد تجدیدنظر کند. همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سومین روز ماه محرم، ماه عزای حسینی در محکومیت صدور مجدد مجوز دولت سوئد به گروه‌ها و جریانات افراطی و نحله‌های شیطانی جهت سوزاندن قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
«در روزهای عزای سید و سرور شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، شاهد بودیم دگر بار عوامل شیطانی در کشور سوئد، به کتاب نورانی و انسان‌ساز «قرآن کریم» جسارت کردند. این کتاب الهی و پرفروغ که سراسر کلام نورانی خداوند منان و کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و سرشار از پیام‌ها و آموزه‌های راستین برای هدایت انسان‌ها بوده و به دست آخرین پیامبر، حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه وآله وسلم، برای هدایت بشریت هدیه شده، مورد بی‌احترامی قرار گرفته و توسط شیطان‌صفتان و با حمایت دولت سوئد و پلیس مزدور آنان به آتش کشیده و نسبت به مقدسات مسلمانان توهین و رذالت صورت گرفت و شک نداریم که این حرکت سخیف با حمایت سردمداران صهیونیسم بین‌الملل و نحله‌های شیطانی آنان صورت پذیرفته و هرگز عظمت عزای حسینی و وحدت مسلمانان را برنتافتند و با کمال وقاحت و بی‌شرمی، بار دیگر چهره رذیلانه خود را در نگاه عزاداران حسینی، با اهانت و سوزاندن کتاب آسمانی قرآن کریم، توسط عناصر افراط‌گرا و تندرو که در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات می‌باشد، مجاز شمردند. بی‌شک این اقدامات نابخشودنی و اهانت به قرآن کریم، یک ستیز سازمان‌یافته از سوی قدرت‌های استکباری و صهیونیست بین‌الملل بوده که با حمایت سخیف دولت سوئد صورت گرفته و با هدف تخریب اسلام انجام یافته و هرگز با تعالیم ادیان الهی قابل جمع نبوده و قابل تحمل نیست. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت مجدد این اقدام ننگین کشور سوئد از همه‌ آزادی‌خواهان و موحدان جهان می‌خواهد در این ماه عزای حسینی، در کنار دیگر مسلمانان و آزادگان جهان از ادیان الهی، با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کرده و این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن‌سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشونت در جهان صورت می‌گیرد مقابله کنند». 
* ملت‌های مسلمان دولت سوئد را در اهانت به قرآن پشیمان کنند
آیت‌الله سید‌احمد خاتمی خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران با اشاره به اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد گفت: نگران نیستیم، چرا که با این اقدامات احمقانه جایگاه دین‌ کم نمی‌شود اما دولت سوئد حمایت کرده است، پس ملت‌های مسلمان باید دولت این‌ کشور را پشیمان کنند. امام جمعه موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: برای فراخواندن سفیر کشور سوئد از دولت ممنونم، از مردم و دولت عراق تجلیل ویژه دارم، چراکه جانانه در مقابل این دهن‌کجی ایستادند. باید بدانند بازی با دین، بازی با دم شیر است، باید بدانند بازی با قرآن هزینه‌های سخت دارد.
* تجمع دانشجویان و مردم تهران در مقابل سفارت سوئد
در پی هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد، مردم تهران به همراه جمعی از دانشجویان، با حضور اعتراضی در مقابل سفارت سوئد، اقدام ضداسلامی سلوان مومیکا در استکهلم را که با حمایت پلیس سوئد انجام شد محکوم کردند و از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواستار اخراج سفیر سوئد از ایران شدند. 
* 2 حرمت‌شکنی در یک ماه
همان‌طور که ابتدا به آن اشاره شد، هتک حرمت قرآن کریم که روز پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد، دومین بی‌حرمتی به کتاب مقدس مسلمانان در یک ماه اخیر بود که با حمایت پلیس سوئد انجام شد اما نکته قابل توجه این بی‌حرمتی‌ها، حضور شخصی به نام سلوان مومیکا به عنوان هتک حرمت‌کننده در هر دو اقدام بود؛ شخصی که ارتباطش با رژیم صهیونیستی پیش از این آشکار شده بود. وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای از ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید در کشور سوئد خبر داد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در تاریخ 19 تیرماه سال جاری، با صدور بیانیه‌ای از ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید در کشور سوئد خبر داد. در بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات آمده بود: «به استحضار ملت شریف ایران و همه‌ ملت‌های موحد و آزادی‌خواه جهان می‌رساند اگرچه هتک حرمت ادیان الهی در هر شرایطی و توسط هر عاملی، اقدامی کفرآمیز و مذموم است اما برخی هتاکی‌ها به لحاظ در برداشتن اهداف خاص، زمان انجام و هویت عوامل پشت صحنه، ویژگی‌های کاملا متمایزی دارند. در چنین مواردی آشکارسازی پشت‌پرده‌ها به درک چرایی یک عمل شوم و خنثی‌سازی مقاصد ضدانسانی مستتر در آن کمک می‌کند. جنایت اخیر هتاکی به کلام‌الله مجید که در کشور سوئد و با حمایت تشویق‌آمیز پلیس آن کشور صورت گرفت، ابعادی فراتر از موارد مشابه پیشین داشت. بر این مبنا سربازان گمنام امام زمان‌(عج) به واکاوی اطلاعاتی چند و چون آن اقدام پلید و تلاش برای شناسایی عناصر پشت صحنه‌ آن پرداختند. جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی از کانون‌های مرتبط با آن فتنه و تطبیق یافته‌های اولیه با مخازن اطلاعاتی موجود، نخستین سرنخ‌های منشأ فتنه‌انگیزی و نفرت‌پراکنی را آشکار کرد.
بر مبنای اطلاعات موثق به‌دست‌آمده، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال 1986 در عراق بوده و سال 2019 به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است. او که در منطقه‌ محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به ‌عنوان کارنامه‌ مطلوب صهیونیست‌ها ارائه می‌کند و مورد قبول و استقبال آنها قرار می‌گیرد. نامبرده پس از آن، نقش عمده‌ای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه‌ تجزیه‌ عراق ایفا می‌کند و اقامت در سوئد را به‌ عنوان دستمزد خیانت‌هایش به ملت عزیز عراق و امت گرامی اسلام، از صهیونیست‌ها مطالبه و دریافت می‌کند. پس از اقامت در سوئد، مزدوری خویش برای رژیم غاصب را در قالب مأموریت‌های متناسب با شرایط و دسترسی‌های جدیدش ادامه می‌دهد. از آن جمله است در هفته‌های اخیر به‌ دنبال برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت مشروع مردمی در مناطق اشغالی 1967 و ساحل غربی رود اردن، همزمان این عنصر خیانت‌پیشه، پروژه‌ای سیاه و ملحدانه را به اجرا می‌گذارد. برگزاری نمایش شوم هتک حرمت مصحف شریف، دقیقا با هدف ایجاد موج رسانه‌ای غالب و به حاشیه راندن اخبار جنایات هولناک و گسترده رژیم صهیونیستی در ساحل غربی بویژه جنین مظلوم و سرافراز طراحی و اجرا شد. این رویه‌ معمول صهیونیست‌هاست که همراه با هر پروژه‌ کشتار و ویران‌سازی، پروژه‌ تبهکارانه‌ دیگری به‌منظور انحراف توجهات از آن عملیات شیطانی اجرا می‌کنند. در آینده در محدوده‌ ملاحظات اطلاعاتی و حفاظتی، اسنادی پیرامون این عنصر خبیث منتشر خواهد شد. آمران و عاملان این جنایت سازمان‌یافته نیز بنا بر سنت محتوم الهی، تاوان عمل خود را خواهند پرداخت. در جغرافیای سوئد نیز گرچه پیش از این شاهد حضور پررنگ و فعالیت‌های اطلاعاتی بدون محدودیت رژیم صهیونیستی بوده‌ایم (همچون استخدام جاسوس محکوم به اعدام، احمدرضا جلالی در آن کشور و حمایت‌های بعدی از او پس از بازداشت و محاکمه‌ وی)، با این حال انتظار می‌رود از این پس دولت سوئد در رویه‌ کنونی تجدیدنظر کند و اجازه ندهد احساسات بیش از 2 میلیارد مسلمان جهان در آن جغرافیا جریحه‌دار شود».

Page Generated in 0/0055 sec