printlogo


کد خبر: 265176تاریخ: 1402/5/1 00:00
به میزبانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام خواهد شد
برگزاری ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی

نشست خبری پیرامون ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲، پیش از ظهر شنبه ۳۱ تیر با حضور محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرزانه شریفی دبیر ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ و معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و جمعی از اصحاب رسانه در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. محمدامین حاجی‌هاشمی گفت: ضعفی در حوزه اطلاع‌رسانی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای داریم و طبق پیمایشی که سال گذشته انجام شد، متوسط سن بازیکن به ۲۳ سال رسیده و هر سال افزایش پیدا کرده است؛ این عدد در آمریکا ۳۳ سال است.
وی افزود: افزایش سن بازیکن نشان می‌دهد بازی تلاش می‌کند در خانواده‌ها جای خود را به عنوان رسانه باز ‌کند اما چون نامش بازی است، رسانه جدی تلقی نمی‌شود در حالی که بازیکن‌ها روزانه یک ساعت و نیم بازی می‌کنند؛ باید اول جایگاه بازی را بین مخاطبان و سیاست‌گذاران تبیین کنیم و بعد به سیاست‌گذاری در این حوزه بپردازیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: رویداد علمی بازی‌های جدی سال‌هاست در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود که امسال ششمین دوره آن با رویکرد گردشگری سلامت و آموزش برگزار خواهد شد؛ بازی‌های جدی به بازی‌هایی گفته می‌شود که با رویکرد علمی و فرهنگی و با هدف رفع مشکلات تولید می‌شود. حاجی‌هاشمی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پیمایش جدید قرار است وارد حوزه تولید شود و پیمایش را از تولیدکنندگان انجام دهد تا آمار تولید و عرضه حوزه بازی‌های رایانه‌ای را به واسطه این پیمایش احصا کند.
در ادامه فرزانه شریفی گفت: ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی در قالب و مقیاس بین‌المللی برگزار می‌شود و ۳ بخش جدی و اصلی دارد. در بخش هکاتون طی 3 روز بازی‌ها به رقابت جدی می‌پردازند؛ بعد سمپوزیوم برای بررسی مقالات پیش‌بینی شده است و در آخر جشنواره بازی‌های جدی را خواهیم داشت.
۳۰۰ میلیون تومان جایزه برای بخش داخلی و ۲ هزار یورو جایزه برای آثار غیر ایرانیان داریم، ‌همچنین بالغ بر ۴ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذاران رویداد هزینه می‌شود.

Page Generated in 0/0073 sec