printlogo


کد خبر: 265179تاریخ: 1402/5/1 00:00
اخبار

آغاز پویش«با حسین بمان» 
پویش نذر 72000 پیراهن مشکی برای مستضعفان و محرومان جامعه با عنوان «با حسین بمان» آغاز شد.
به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس و مجموعه فرهنگی ربیع محبت، پویش نذر 72000 پیراهن مشکی برای مستضعفان و محرومان جامعه با عنوان «با حسین بمان» با شروع ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) آغاز شد.
بنا بر این گزارش، با توجه به شکل‌گیری روش‌های خلاقانه و جذاب و اجتماعی در سال‌های اخیر، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس نیز با هدف تعظیم شعائر اسلامی و در جهت خدمت به قشر مستضعف و محرومان جامعه با همکاری یکی از استارت‌آپ‌های خلاق در حوزه توزیع محصولات فرهنگی، درصدد است با مشارکت خیران و نیکوکاران تعداد 72000 پیراهن مشکی را به نیت ۷۲ تن به 72000 هموطن نیازمند و کم‌برخوردار جامعه اهدا کند.
شایان ذکر است این پویش از اول ماه محرم‌الحرام سال ۱۴۰۲ شمسی تا پایان محرم  ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان و خیران برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در آن می‌توانند با مراجعه به سایت 
 https://rabimohabat.ir/  در این امر خیرخواهانه شرکت کنند. خاطرنشان می‌شود در پایان این پویش، آیین اختتامیه باشکوهی در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس با حضور خیران و نیکوکاران برگزار خواهد شد.
***
روح‌الامین لوگوی جدید «نشان ارادت» را طراحی کرد
محمد روح‌الامین از پرکارترین طراحان پوستر و‌ نامواره در سینمای ایران، لوگوی برنامه «نشان ارادت» را طراحی کرد. در 5 فصل قبل این برنامه، مفهوم عاشورا و ابراز ارادت به اباعبدالله‌الحسین(ع) عمدتا از طریق افراد معروف روایت می‌شد و برنامه از ظرفیت سلبریتی‌های هنری، فرهنگی و ورزشی بهره می‌برد. در سری جدید برای پرهیز از تکرار، تصمیم بر این است تا چهره‌های مردمی در برنامه حاضر باشند.
لوگوی فصل جدید را محمد روح الامین از پرکارترین طراحان پوستر و‌ نامواره در سینمای ایران طراحی کرده است. در فصل ششم هنرمندان، چهره‌های بنام، سوژه‌های اجتماعی، نخبگان، پیرغلامان، دختران قهرمان، کارآفرینان، خیرین، به همراه مردم عادی محور اصلی برنامه هستند؛ کسانی که در طول سال و همچنین محرم و صفر در دستگاه امام حسین(ع) فعالیت دارند؛ از جمله موکب‌داران، هیات‌های قدیمی و ... 
«نشان ارادت» محصول گروه معارف شبکه 2 سیما با مشارکت ستاد عتبات عالیات در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۲۰ محرم تا اربعین از شبکه 2 سیما و شبکه‌های جام‌جم و برون‌مرزی صداوسیما روی آنتن می‌رود.
***
انتخاب دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان 
محمد خزاعی در حکمی مجید زین‌العابدین را به دبیری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در متن حکم خزاعی آمده است:
«برادر ارجمند جناب آقای مجید زین‌العابدین، نظر به تعهد، تخصص و تجربه مدیریت فرهنگی و جایگاه سازمانی در بنیاد سینمایی فارابی، جنابعالی به سمت «دبیر سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان» منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به برنامه‌های راهبردی سازمان سینمایی در این مسؤولیت موفق باشید».
***
مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه یک می‌رود
مجموعه مستند داستانی ۲۰ قسمتی «یکی بود یکی نبود» شنبه تا چهارشنبه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. مجموعه مستند داستانی «یکی بود یکی نبود» در ۲۰ قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا مهرانفر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تولید شده و شنبه تا چهارشنبه ساعت ١٧ روی آنتن این شبکه می‌رود.
«یکی بود یکی نبود» داستان آدم‌هایی را روایت می‌کند که می‌توانستند زندگی عادی داشته باشند؛ انسان‌هایی که آمدند، زندگی کردند، تاثیری بر جهان پیرامون خود گذاشتند و رفتند اما یک اتفاق، باعث شد تاثیر عمیق‌تری از خود بر جا بگذارند. این مجموعه تلاش می‌کند فرازهای مختلف زندگی این افراد را از نگاه اطرافیان‌شان بازتعریف کند؛ افرادی که اگرچه سالیان درازی از سفر بی‌بازگشت آنان‌ گذشته اما تاثیری که از خود بر زندگی دیگران گذاشته‌اند به داستان فراموش‌ناشدنی تبدیل شده است.
دیگر عوامل این مجموعه، راوی و مشاور پروژه ساسان گلستانه، مجری طرح مارال میرزایی، نویسنده محمد خداوردی، دستیار کارگردان سحر شمس، مدیر تصویربرداری پژمان ندافی، آهنگساز حسام صدفی‌نژاد، تدوینگران عبدالله شکری، مهدی موذنیان و امید خسروی، گرافیست سهراب گلستانه و مشاور امور رسانه لیلا سلمانی هستند.

Page Generated in 0/0052 sec