printlogo


کد خبر: 265204تاریخ: 1402/5/1 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام صانعی
حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی روز گذشته در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی، آن مرحوم را ثابت‌قدم و از قدیمی‌ترین اصحاب امام بزرگوار خواندند و از خردمندی و خیرخواهی به عنوان 2 خصوصیت بارز آن شخصیت بی‌تظاهر نام بردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و دوستان و معاشران آن مرحوم و به کلیه مرتبطان بیت حضرت امام رضوان‌الله‌علیه تسلیت عرض می‌کنم. این مرد وفادار و ثابت‌قدم از قدیمی‌ترین اصحاب امام بزرگوار و در شمار نخستین یاران ایشان در آغاز نهضت و سپس جزو همراهان همیشگی آن بزرگمرد در همه‌ فراز و نشیب‌های دوران مبارزات تا هنگام پیروزی و پس از آن تا غروب آن آفتاب تابان بود. اینجانب در طول رفاقت دیرین خود با وی، خردمندی و خیرخواهی را ۲ خصوصیت دیگر این شخصیت بی‌تظاهر و پرکار دانسته و شناخته‌ام. رحمت و مغفرت الهی شامل حال ایشان باد؛ ان‌شاءالله.
سیدعلی خامنه‌ای
31 تیر 1402
پیکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین  صانعی روز گذشته بعد از تشییع در حسینیه جماران تهران به شهر قم انتقال پیدا کرد. همچنین پیکر این شخصیت با حضور اقشار مختلف مردم قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) نیز تشییع و در وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد.
***
وزارت کشور: 
جهان اسلام در مقابل اهانت‌کنندگان به‌ساحت مقدس قرآن کریم خواهد ایستاد
وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران دیروز -‌شنبه- در بیانیه‌ای درباره اقدام ضدبشری اهانت به قرآن کریم در سوئد اعلام کرد: واکنش‌های جهانی به اهانت صورت گرفته نشان داد جهان اسلام در مقابل اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم همواره محکم خواهد ایستاد.
بیانیه وزارت کشور در محکومیت اقدام موهن یک شهروند سوئدی به شرح زیر است:
اهانت به ساحت قرآن مجید در کشور سوئد، اقدامی ناشی از کینه و بغض عمیق نسبت به دین مقدس اسلام و ارزش‌های والای آن است؛ اقدامی که خلاف تمام ارزش‌های انسانی و به بهانه آزادی با توهین و جسارت به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان انجام شد. واکنش‌های شدید کشورهای اسلامی به این جسارت مورد حمایت دولت سوئد نشان می‌دهد جهان اسلام هیچ تسامحی بر سر ارزش‌های والای اسلامی خود ندارد و در مقابل اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم همواره خواهد ایستاد. جای تأسف است که مدعیان آزادی بیان، مقدسات میلیاردها مسلمان را با حمایت از اقدام موهنان و سکوت در برابر هتاکی‌ها نادیده انگارند. هنوز چند سالی از خودنمایی هیولای داعش ساخته و پرداخته غرب نگذشته است که یک داعش دیگر با تکفیر اعتقادات جهان اسلام این بار از قلب سرد اروپا رخ می‌نماید تا آتش جنگ دینی و ضدتمدنی را شعله‌ور کند. آنها که برای این‌گونه رفتارهای ضدانسانی، حق و مجوز قائلند، دانسته یا نادانسته هیزم اختلافات قومی - مذهبی و افراط‌گرایی را در جهان انباشته می‌کنند. 
وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کارکنان آن از جمله استانداران، فرمانداران، شهرداران و بخشداران، با محکومیت شدید اقدام شنیع و درخواست محاکمه فوری عامل جنایت موهن و ضداخلاقی، از دولت سوئد می‌خواهند فورا این اقدام ضدانسانی را محکوم کند و دست از حمایت عامل این جنایت و تقابل و سنگربندی در برابر جهان اسلام بردارد. انتظار داریم نهادها و سازمان‌های بین‌المللی با محکومیت این اقدام هتاکانه و غیرانسانی نشان دهند بر اساس رسالت تعریف شده برای آنان، به بهانه آزادی، در اهانت به ساحت مقدس مسلمانان ساکت نخواهند نشست و آن را قاطعانه محکوم خواهند کرد.
***
سخنگوی وزارت دفاع: 
خرید تجهیزات و تسلیحات با رعایت همه جوانب انجام می‌شود
سخنگوی وزارت دفاع درباره خرید تجهیزات مختلف از خارج کشور توضیحاتی ارائه کرد.
سردار رضا طلایی‌نیک با اشاره به گفت‌وگوی وزیر دفاع با خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت درباره جنگنده‌های سوخو گفت: ایران اسلامی در حوزه دفاعی، از توانمندی‌های بسیار بالایی در تحقیقات، تولید و ساخت انواع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشور برخوردار است و در خیلی از زمینه‌های ساخت وسایل دفاعی به خودکفایی رسیده است. سخنگوی وزارت دفاع ادامه داد: در بخش‌های هوایی، موشکی، پهپادی، الکترونیک، راداری و رزم زمینی جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای صاحب فناوری است که در بومی‌سازی دارای توانمندی‌های راهبردی است.
طلایی‌نیک با بیان اینکه نیازمندی‌های دفاعی در وهله اول از طریق امکانات داخلی تهیه می‌شود، افزود: در صورت نیاز به خرید تسلیحات و تجهیزات، این اقدام با برنامه‌ریزی و رعایت تمام جوانب و نکات قانونی و شرایط حقوقی و بین‌المللی در دستور کار قرار می‌گیرد که معمولا زمانبر بوده و در پاره‌ای از موارد تا قبل از نتایج و هماهنگی‌ها قابل ارائه و اطلاع‌رسانی نیست. 
وی با بیان اینکه اراده ما تعامل با کشورها بر اساس منافع ملی و عمل به تعهدات و تفاهمات و در چارچوب اصول قانونی و بین‌المللی است، تصریح کرد: به فضل خداوند متعال این روابط در مسیر سیاست خارجی توأم با حکمت و مصلحت از سوی وزارت امور خارجه در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در حال پیگیری است و ما با دوستان‌مان روابط بسیار خوبی را رقم‌ زده و دنبال می‌کنیم که تاکنون نتایج بسیار ارزشمندی داشته است.

Page Generated in 0/0057 sec