printlogo


کد خبر: 265210تاریخ: 1402/5/1 00:00
فتنه صهیونیستی علیه مسلمانان و مسیحیان

دکتر عبدالحسین خسروپناه*: همان طور که رهبر انقلاب در پیام انقلابی و روشنگر خود مرقوم داشتند حادثه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم یک حادثه خطرآفرین است. این اقدامات که با برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها انجام می‌گیرد به دنبال ایجاد شکاف مذهبی بین معتقدان به ادیان و مذاهب مختلف است. دولت‌های غربی به بهانه شعار آزادی بیان، اولیات اخلاق و انسانیت را زیر سوال می‌برند و با حمایت از متهتکان به مقدسات ادیان، خشم مومنان را بر می‌انگیزند. بارها اعلام کرده‌ایم که اگر نقدی به قرآن دارید با منطق و اخلاق نقد کنید. البته علمای جهان اسلام پاسخ شما را می‌دهند. اینکه این رفتارها و جنایات خشونت‌زا را انجام می‌دهند، با هدف ایجاد تنفر و نزاع بین انسان‌ها در جوامع مختلف است.
رهبر انقلاب فرمودند همه علمای اسلام اشد مجازات را برای عامل این جنایت در نظر می‌گیرند و در این مساله با هم اختلاف ندارند؛ همان‌گونه که در فقه اسلامی برای توهین‌کننده به قرآن کریم و شخص پیامبر اکرم مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است و شیعه و سنی از این منظر با هم توافق دارند. 
واکنش و اعتراض مسلمانان جهان به صورت یکپارچه می‌تواند قدرت وحدت اسلامی را بار دیگر به رخ طواغیت و شیاطین عالم بیاورد و از این طریق پاسخی دندان‌شکن و پشیمان‌کننده به لابی‌های صهیونیستی پشت این ماجراها بدهد. مسلمانان غیرتمند در سرتاسر جهان باید به این نکته توجه داشته باشند که عوامل این قضیه مسیحی‌ها نیستند و  فرد توهین‌کننده به قرآن که ادعای مسیحیت دارد قطعاً مسیحیت را هم قبول ندارد. اینها به دنبال این هستند که یک جنگ صلیبی بین مسلمانان و مسیحیان اتفاق بیفتد و مومنان به ادیان ابراهیمی همدیگر را به خاک و خون بکشند. قطعا این حرکت، یک حرکت صهیونیستی ضد مسیحی و ضد اسلامی است، بنابراین مسلمانان مراقب باشند و این حرکت را از سوی مسیحیان ندانند، ولو اینکه یک مسیحی این کار را می‌کند. رژیم صهیونیستی سال‌هاست برای ایجاد اختلاف و جنگ بین مسیحیان و مسلمانان هزینه و برنامه‌ریزی می‌کند کما اینکه منشأ جنگ‌های صلیبی هم حرکت یهودیان تندرو بوده است. با بررسی اهانت‌های اخیر و پشتیبانی دولت‌های غربی می‌شود نتیجه گرفت که قدرت‌های غربی در راهبردی رادیکال و خطرناک می‌خواهند جهان را به سمت نابودی بکشانند. این اتفاق صرفا توهین به یک کتاب مقدس نیست بلکه سیاستی خطرناک پشت این اقدامات است چراکه می‌خواهند جهان را به سمت یک نزاع بسیار خطرناک و جنگ‌های بین ادیان، مذاهب و به طور کلی انسان‌ها ببرند.  این سیاست، سیاست جدیدی نیست بلکه قدرت‌های استکباری سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تندرو و تکفیری در منطقه به دنبال آتش زدن منطقه بودند که گروه تکفیری داعش یکی از آنها بود. 
باید متدینان به ادیان مختلف خیلی هوشیار باشند و همه ادیان این حرکات را محکوم کنند کما اینکه اگر چنین توهین‌هایی به مقدسات مسیحیان هم بشود مسلمانان باید آن را شدیدا محکوم کنند.
نکته دیگری که در پیام رهبر انقلاب قابل توجه است هشداری است که ایشان به دولت سوئد دادند. بدون شک دولت سوئد با حمایت‌های خود از این فرد متهتک، خشم و نفرت مسلمانان و حتی انسان‌های آزاده جهان را نسبت به خود برانگیخت. مسؤولان سوئد اگر به وجهه و آبروی بین‌المللی سوئد فکر می‌کنند هرچه زودتر باید این اقدام را محکوم کرده و عامل این جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهند تا مطابق عدالت اسلامی با این فرد برخورد شود. سوئد باید از مسیر قانونی پیش برود و به خواسته بحق صدها میلیون مسلمان در سرتاسر جهان که همان اشد مجازات برای این فرد به وسیله دستگاه قضایی اسلامی است عمل کند. 
نکته پایانی اینکه وعده غلبه دین الهی بر جهان قطعی است و کافران و ظالمان هرچه تلاش کنند نمی‌توانند جلوی انتشار انوار هدایت قرآن مجید در جهان را بگیرند، چرا که خداوند در سوره مبارکه صف فرمود: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ‌الله بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ، هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى و َدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ».
*دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

Page Generated in 0/0077 sec