printlogo


کد خبر: 265222تاریخ: 1402/5/2 00:00
اخبار

آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت یک عنوان فیلم کوتاه داستانی و 4 عنوان فیلم بلند داستانی و 2 عنوان فیلم مستند  غیرسینمایی موافقت کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت فیلم‌ کوتاه داستانی «آن سوی آسمان» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیامک چاردولی؛ فیلم‌های بلند داستانی «رقص زیر آب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا حسن‌زاده و نویسندگی رضا حسن‌زاده و سامره اعلائی؛ «گل و گلوله» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیروس حسن‌پور؛ «60 ثانیه نور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن کمالی دولت‌آبادی و نویسندگی بهروز باقری سجزی و «زن نامرئی» به تهیه‌کنندگی بابک برجسته، کارگردانی و نویسندگی محسن منشی‌زاده موافقت شد.
همچنین فیلم مستند «شعر ممنوع» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ناصر منصور افشار و فیلم مستند بلند «نگین ارگ» به تهیه‌کنندگی داوود سماواتی‌یار، کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی موفق به کسب پروانه ساخت غیر سینمایی شدند.
***
نمایش دست‌‌آفریده‌های عاشورایی ۷۲ هنرمند در کوشک باغ هنر
بیش از ۸۰ اثر هنری از ۷۲ هنرمند حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، آثار خود را با عنوان «دست‌آفریده‌های عاشورایی» به نمایش می‌گذارند.
نمایشگاه گروهی صنایع دستی نشان و نمادهای محرم با آثاری در رشته‌های معرق، مشبک، علم‌سازی، قلم‌زنی روی مس، سوخت‌نگاری روی چوب، منبت و پیکرتراشی از دیروز اول مرداد در کوشک باغ هنر افتتاح شد و تا ۱۰ مرداد برپاست.
برپایی نشست تخصصی صنایع دستی و کارگاه هنری عاشورایی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. نمایشگاه دست‌آفریده‌های عاشورایی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ به کوشک باغ هنر واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق) ورودی کتابخانه ملی، جنب خانه شعر و ادبیات مراجعه کنند.
***
دعوت به مشارکت پلتفرم‌های فراگیر در پوشش آیین‌های مذهبی محرم و صفر
هفتمین نشست شورای راهبری مجمع «رصتا» با تاکید بر ایجاد بستر مناسب پخش‌های مناسبتی زنده هیات‌ها و مراسم‌های مذهبی ماه محرم و صفر از سکوهای صوت ‌و تصویر فراگیر برگزار شد. هفتمین نشست شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با فرارسیدن ماه محرم و با حضور حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز ساترا و اکثریت اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» در محل خانه مداحان تهران به میزبانی حاج حسین طاهری برگزار شد.
در این جلسه بر ضرورت حمایت و ایجاد بستر مناسب پخش‌های مناسبتی شامل پخش زنده هیات‌ها و مراسم‌های مذهبی، به ‌عنوان تکلیفی دینی و مسؤولیت اجتماعی سکوهای صوت و تصویر فراگیر کشور تأکید شد. بر این اساس مجمع «رصتا» در نظر دارد پخش ۲۴ ساعته مراسم‌های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را در قالب استریم (پخش زنده) در اختیار سکوهای عضو این مجمع قرار دهد. دعوت از سکوهای صوت ‌و تصویر فراگیر برای مشارکت فعال در تولید و نشر محتوای مرتبط با ایام سوگواری حسینی و همچنین اختصاص ترافیک رایگان برای پخش زنده مراسم‌های مرتبط با این ایام از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
پیش از این اداره کل صدور مجوز ساترا نیز از اختصاص محتوای رایگان مرتبط با ماه محرم به سکوهای دارای مجوز از این سازمان خبر داده بود.
***
تعطیلی 4 روزه سینما‌های سراسر کشور
شورای صنفی نمایش از تعطیلی ۴ روزه سینماهای سراسر کشور و ثبت قرارداد فیلم «آخرین تولد»‌ خبر داد.
اعضای شورای صنفی نمایش در جلسه روز یکشنبه اول مرداد، بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «آخرین تولد» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی را با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس «هویزه» ثبت کردند.
همچنین با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، فعالیت سینما‌ها از ساعت ۱۹ چهارشنبه ۴ مرداد تا پایان روز یکشنبه ۸ مرداد به مدت ۴ روز متوقف خواهد شد. گفتنی است از روز دوشنبه ۹ مرداد فعالیت سینما‌ها با اکران فیلم‌های غیرکمدی از سر گرفته می‌شود.

Page Generated in 0/0112 sec