printlogo


کد خبر: 265224تاریخ: 1402/5/2 00:00
واکنش سازمان سینمایی به پوستر یک جشنواره صنفی
انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب غیرقانونی است

مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری بین‌الملل گفت: انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قانون است.
سیدصادق موسوی بیان کرد: مسؤولیت سیاستگذاری، ارزشیابی و صدور مجوز جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی سینمایی کشور بر عهده دفتر امور جشنواره‌های سازمان سینمایی است اما مسؤولیت برگزاری رویدادهای داخلی صنوف و جشن‌های درون صنفی که در قالب گردهمایی سالانه اعضا تعریف می‌شوند، مشخصا بر عهده خانه سینما به عنوان نهاد صنفی و نیز شوراهای مرکزی صنوف خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات و مفاد آیین‌نامه‌ها از سوی همه جشن‌ها و جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی و ضرورت التزام به قوانین جاری کشور اضافه ‌کرد: وظیفه پاسخگویی نسبت به تخلفات در فرآیند برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی در مراجع ذی‌صلاح با متولیان برگزاری است. موسوی عنوان کرد: ضرورت رعایت قوانین و مقررات کشور در همه مراحل یک رویداد، اعم از نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی تا برگزاری نهایی یک مراسم امری بدیهی به شمار می‌آید و در این‌باره هم موضوع با متولیان امر بارها مکاتبه و یادآوری شده است.
مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل با اشاره به انتشار پوستری مربوط به جشن یکی از صنوف سینمایی خانه سینما که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است، تاکید کرد: انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قوانین جاری کشور است و در این ‌باره با مدیرعامل و هیأت‌مدیره خانه سینما و دست‌اندرکاران ذی ربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام شود، چرا که مسؤولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.
وی در پایان گفت: هر گونه جشن صنفی که در خارج از فضای خانه سینما برگزار شود و ابعاد عمومی و غیرصنفی پیدا کند همانند سایر جشنواره‌های سینمایی کشور مستلزم کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

Page Generated in 0/0041 sec