printlogo


کد خبر: 265232تاریخ: 1402/5/2 00:00
اخبار

تاریخ دقیق داربی 102 مشخص شد
بنا بر اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران داربی رفت لیگ بیست‌وسوم دهم شهریور برگزار خواهد شد. چند هفته پیش بود که قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست‌وسوم در هتل المپیک برگزار و برنامه بازی‌های 16 تیم حاضر در مسابقات مشخص شد. حالا پس از چند هفته که اهالی فوتبال در انتظار اعلام دقیق برنامه‌های مسابقات لیگ برتر بودند، سازمان لیگ برنامه 5 هفته ابتدایی را اعلام کرده و بر اساس آن تاریخ دقیق داربی تهران که طبق برنامه باید در هفته پنجم برگزار شود، مشخص شد و روز دهم شهریور شاهد مصاف سرخابی‌های پایتخت خواهیم بود. البته شاید بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال دوست داشتند این مسابقه کمی دیرتر که تیم‌ها آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند، برگزار شود اما حالا یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام باید خیلی زود شاگردان‌شان را آماده مهم‌ترین مصاف فصل پیش از فرستادن بازیکنان‌شان به فیفادی شهریور کنند. استقلال و پرسپولیس تا به حال 101 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که 27 برد سهم پرسپولیس و 26 برد سهم استقلال بوده و 48 مرتبه هم دیدار ۲ تیم به تساوی رسیده است.
***
رقم مورد نظر پاری‌سن‌ژرمن برای فروش امباپه به رئال‌مادرید مشخص شد
رقم درخواستی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای فروش مهاجم فرانسوی‌اش بسیار کمتر از آن چیزی است که در شروع بازار نقل و انتقالات عنوان شده بود. به گزارش آ.‌اس اسپانیا، پرونده پرحاشیه ماندن یا انتقال کیلیان امباپه ممکن است در آینده
نه چندان دور بسته شود، البته این به شرطی است که رئال‌مادرید یا هر تیم دیگری که او را می‌خواهد، حاضر شود رقم مدنظر PSG را بپردازد. در نخستین روزهای پس از خودداری امباپه از تمدید قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن - قراردادی که فقط یک سال از آن باقی مانده - شایعاتی مبنی بر تمایل رئال‌مادرید برای خرید بازیکن فرانسوی و آمادگی PSG برای فروش او در ازای 200 میلیون یورو شنیده می‌شد اما نه تنها رئال‌مادرید حاضر به پرداخت چنین رقمی نشد، بلکه حتی یک تماس هم برای مذاکره با قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه انجام نداد. روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد و بازار نقل و انتقالات به پایان خود نزدیک‌ می‌شود اما گویا نه رئال‌مادرید خیال خرید امباپه را دارد، نه امباپه تلاشی برای رفتن انجام می‌دهد. این موضوع باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را نگران از دست دادن امباپه به عنوان بازیکن آزاد کرده و حالا باشگاه فرانسوی حاضر شده برای فروش او تخفیف بدهد. نشریه اکیپ فرانسه در همین راستا مدعی شد پاری‌سن‌ژرمن با رقمی در حدود 150 میلیون یورو نیز به فروش امباپه رضایت می‌دهد.
رئال‌مادرید اما ظاهرا با این رقم هم قصد خرید ندارد و اینطور که به نظر می‌رسد، طرف اسپانیایی می‌خواهد تا جای ممکن ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را تحت فشار قرار دهد. پاریسی‌ها اخیراً با هدف تحت فشار قرار دادن امباپه برای ترک باشگاه او را از لیست بازیکنان‌شان برای حضور در اردوی پیش‌فصل خط زده‌اند اما الخلیفی می‌داند ادامه دادن به این جنگ علنی با بازیکنی که سمبل تیم‌ ملی فرانسه است - آن هم در فصل منتهی به یورو 2024 - برای او و همکارانش با تبعات و ضدتبلیغ‌هایی همراه خواهد بود. در حال حاضر چیزی که مسلم به نظر می‌رسد، بسته بودن دست‌های PSG به خاطر موضعی است که امباپه در پیش گرفته. طبق قانون، باشگاه نمی‌تواند بازیکنی را که هنوز قرارداد دارد به اجبار به تیمی دیگر بفرستد اما مشکل پاریسی‌ها فقط این نیست، چون اگر امباپه تا پایان قراردادش در پارک دو پرنس بماند، آنها باید 80 میلیون یورو هم به عنوان پاداش وفاداری به او بپردازند. به همین دلیل ممکن است داستان به سمت و سویی برود که PSG فقط به ضرر نکردن رضایت بدهد.
***
اهدای کاپ سوپرجام به پرسپولیس در هفته اول لیگ
کاپ سوپر جام فوتبال ایران در افتتاحیه لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران (جام خلیج‌فارس) تحویل پرسپولیس خواهد شد. سایت باشگاه پرسپولیس نوشت: نظر به سوالات مکرر هواداران عزیز و رسانه‌های محترم، به اطلاع می‌رساند با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و اعلام سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، کاپ سوپرجام فوتبال ایران در هفته نخست بیست‌وسومین دوره لیگ خلیج‌فارس، تحویل سرخپوشان ایران
خواهد شد.
رضا درویش و محمدرضا کشوری‌فرد چندی پیش در جریان یک ملاقات، درباره زمان و نحوه تحویل جام قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران به پرسپولیس گفت‌وگو کرده و هماهنگی‌هایی داشتند. در آن جلسه اعلام شد مراسم اهدای جام، طی آیین رسمی در نخستین بازی سرخپوشان ایران در فصل جدید لیگ که با توجه به قهرمانی فصل گذشته در حکم دیدار افتتاحیه خواهد بود، تقدیم باشگاه پرسپولیس شود. سوپرجام ایران همه ساله به برنده پیکار ۲ تیم قهرمان لیگ و جام حذفی تعلق می‌گیرد. با توجه به اینکه پرسپولیس فصل گذشته قهرمانی در هر دو رقابت را از آن خود کرد، طبق مقررات، به عنوان برنده سوپر جام فوتبال ایران نیز شناسایی شد. این برای دومین‌بار در تاریخ سوپرجام فوتبال ایران است که شرایط مذکور رقم می‌خورد و هر دو بار سرخپوشان ایران موفق به انجام این کار شدند تا در یک فصل سه‌گانه قهرمانی کشور را از آن خود کنند. سوپرجام فوتبال ایران تاکنون ۹ بار برگزار شده است که از این میان پرسپولیس برای پنجمین بار، این جام را تصاحب می‌کند.

Page Generated in 0/0050 sec